snoepjes voor fretjes

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Shana
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 22, 2007 5:51 pm

Berichtdoor Shana » ma feb 18, 2008 1:21 pm

Wat zijn eigenlijk goede snoepjes voor fretjes?
Ikzelf heb toasties (dit zijn hartvormige snoepjes).
Zijn deze eigenlijk goed voor hen?

Groetjes Shana

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma feb 18, 2008 1:26 pm

De beste snoep is vlees( geen varkensvlees) niet bewerkt met kruiden of andere zaken. Zelf gebruik ik ook de toasties en de haarbalsnoepjes.
Shana, je kan ook even registreren om op het forum meerdere vragen te stellen. Die worden daar met plezier beantwoord door de leuke bende daar. In het gastenboek leest niet iederen mee ;)
Afbeelding

Zara
Berichten: 103
Lid geworden op: zo feb 10, 2008 6:47 pm
Contacteer:

Berichtdoor Zara » ma feb 18, 2008 8:40 pm

Halo Shana :)
Als snoepjes geef ik aan mijn Zaratje ook die toasties en die van Beaphar. Beaphar is ook heel goed merk, zowel voor shampoo als voor de vitamientjes...En tenslotte als extra lekkernij koop ik een soepkipje en kook ik die 5 minuutjes en daar is ze ook verzot van, de rest vries ik in. Daar ben ik meer dan een maand mee zoet en Zara ook.
Tot in Mechelen????
Valerie xxxxxx ;)

Shana
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 22, 2007 5:51 pm

Berichtdoor Shana » ma feb 18, 2008 9:28 pm

Bedankt voor jullie reacties..
Hoe kan ik mij registreren om op het forum meerdere vragen te stellen?
Mechelen? Is daar een frettenspeelnamiddag?

Groetjes

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » di feb 19, 2008 9:23 am

Ja hoor, nu zondag is het speelnamiddag in Mechelen voor fretsels en baasjes!! Als je graag mét je fretje komt, moet je wel zijn/haar boekje meebrengen waarin we dan kunnen zien of jouw fretje in orde is met zijn/haar vaccinaties. Denk eraan dat fretjes allemaal na hun (meestal eerste) vaccinatie een booster moeten gehad hebben, ten laatste 5 weken na de eerste enting, anders zijn ze niet in orde.

Fretjes die NET ingeënt zijn met Vanguard mogen de speeltuin ook niet in. Vanguard is een gevaarlijk product voor het fretje zelf, je fretje kan er een (lichte) vorm van hondenziekte door ontwikkelen, let daar even op als je naar je Da gaat en vraag liever een vacinatie met bv Nobivac Puppy DP of Trivirovax CHP, dan is je fretmans helemaal in orde!! Om te weten of je fretje "in regel" is en met welk product hij al dan niet geënt mag worden, kijk je best even op de site bij het hoofdstuk "Inentingen", zo sta je niet voor eventuele, onaangename verrassingen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr jun 06, 2008 11:17 am

Een waarschuwing voor alle frettenliefhebbers

Stay away from 8in1 ferretone snoepjes :D

Eens ze da hebben ontdekt willen ze niets anders meer :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jun 06, 2008 11:49 am

Waar haal je die, Davy?? Ik zit hier dus nu zonder "vast snoepje" voor sommige fretten, er waren er die alleen die kattensnoepjes lustten, dus zit een beetje met mijn handen in mijn haar!! Hellep! :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr jun 06, 2008 12:28 pm

Origineel gepost door margit

Waar haal je die, Davy?? Ik zit hier dus nu zonder "vast snoepje" voor sommige fretten, er waren er die alleen die kattensnoepjes lustten, dus zit een beetje met mijn handen in mijn haar!! Hellep! :(
Spijtig genoeg ook ni in de buurt , samen met die laatste befaamde lading een deel zakjes laten mee afkomen , ook omdat het eigenlijk best wel duur was :(

Martini is kieskeurig maar heeft het zo voor die rotjes normaal enkel van Ferret Farm na wat aandringen, rest niks , die ferretonesnoepjes direct
Safari die wil helemaal niks , ook niet na aandringen , alleen die ferretonesnoepjes
Fierro die mag alles (onze vuilbak :P) , moet je niks bij aandringen dus maakt die alles maar op :D



[Gewijzigd door a3ke op 2008-06-06 12:28:29]

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » vr jun 06, 2008 12:29 pm

Origineel gepost door Shana
Ikzelf heb toasties (dit zijn hartvormige snoepjes).
Zijn deze eigenlijk goed voor hen?
Groetjes Shana
Shana,
ik heb die ook liggen .. maar 'k heb al wel gemerkt, dat als ik enkele van die snoepjes gegeven heb( zelfs maar stuk of 3 max), dan zie je aan hun stoelgang welke kleur van snoepje ze gekregen hebben ;-)))))

'k denk nu niet dat dat daarom slechts is ... maar ik zou er dus ook zeker niet mee overdrjven ... nu ja, dat is met alles zo ... overdrijven is nooit goed.

Mieke
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » vr jun 06, 2008 5:11 pm

De laatste keer dat ik er mee had kwamen ze van bij dierenplezier in Kessel-Lo
maar vind de Bits beter en veel gezonder en zijn er al even gek van hoor ! :P ;)
Ik weet natuurlijk niet of ze die daar nog hebben he , zal eens gaan vragen hier in Halle of die meneer ze kan bestellen ;)

Groetjes
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr jun 06, 2008 5:22 pm

ik geef kippenhartjes enzo wel steeds gekookt bij mij
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » vr jun 06, 2008 5:31 pm

kook jij die kippenhartjes?
op de foto in ander topic leek het of ze rauw waren.
en omdat je het had over bloed aflikken en dergelijke dacht ik echt dat je die rauw gaf

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » vr jun 06, 2008 5:33 pm

dat was ik niet hoor
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » vr jun 06, 2008 5:34 pm

mijn 3 schatten zijn alle even gek op de toasties, andere snoepjes soms
zo hebben we hier veel verschillende snoep staan maar dat mag de ene dan weer niet en dat de andere,... allé jullie kennen dat wel he. maar toasties vallen altijd in de smaak.
en wat ze ook graag hebben zijn frettenbrokjes maar vind die precies niet zo goed om steeds met tf enzo te mengen dus af en toe krijgen ze ene klein potje met die brokjes en die vinden ze dan ook geweldig (kzou naam van merk nie weten)

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » vr jun 06, 2008 7:23 pm

Hier krijgen ze "Toasties" van Versele-Laga, (met kip en lam)
van bij Dierenplezier in Kessel-Lo voor 2,95 €
Behalve Picko , die trekt voor alle snoepjes zijn neus op.

En Tineke dat ben ik die mijn fretjes rauwe kippenhartjes geef ;
gekookt lusten ze het niet.
Trouwens ik zou niet weten waarom je ze moet koken ;
al het lekkers en de vitamientjes zijn er dan af. :P
Afbeelding
Picko aan de slag ........

[Gewijzigd door weazel op 2008-06-06 19:32:07]
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za jun 07, 2008 12:02 am

Tja, zoals hier ooit eens aangehaald werd door iemand en ik vond het best een geweldige opmerking : zie je ze in de natuur (hun soortgenootjes dan) al bezig met pot en pan of alles roosterend op de BBQ??? :P :P :P

Daar wordt het immers ook niet afgekookt hé, alles zuiver het buikje in .... (ik moet er niet aan denken, maar hier zitten zelfs tegenwoordig 2 kippenhartjes-liefhebbers!! :~ Argghh!!)
Afbeelding

Gebruikersavatar
bren
Berichten: 151
Lid geworden op: vr sep 07, 2007 3:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor bren » za jun 07, 2008 12:28 pm

Waar moet je dat eigenlijk halen ? ik heb dat nog nooit gegeven aan hun (@) %)
Afbeelding
Groetjes en mokjes van Ketje , Sporting , Zitka , Frutos en Chiquita XXX

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za jun 07, 2008 1:05 pm

Die "lekkernijen" liggen zowel in de Carrefour als in de Delhaize bij "Orgaanvlees". (Ik gruwel al als ik het woord neerzet!! :~ )
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » za jun 07, 2008 1:08 pm

Nja nee das just maar ik vind pogo nog zo klein om rauw vlees te geve he dermee ach ze etrebn ze gekookt op dus ja...
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Tineke
Berichten: 57
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 7:23 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tineke » zo jun 08, 2008 5:50 pm

bren het goedkoopste is op de markt aan een kiekenkraam :D
daar ga ik mijn gerief toch steeds halen en die mens kent me ondertussen vrij goed en weet dat het voor men fretjes is en krijg dan alt wa korting :D


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten