nieuw frettenvoer voor Tommy, goed of niet?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » wo nov 26, 2008 11:44 am

Hier op Kreta heb ik tot nu toe nog geen Totally Ferret gevonden (het voer dat Tommy in Belgie kreeg). Dus ben ik langzaam overgeschakeld op Hills Kitten, dat hier wel goed te verkrijgen is.
Nu heb ik de laatste weken in de gaten gekregen dat hij toch wel vermagerd is. Doordat hij zich verder nog heel normaal gedraagd, had ik mij hier tot nu toe niet veel zorgen om gemaakt. Hij is nog heel actief, huppelt smorgens en savonds nog het hele huis door en houdt ook van een lekkere buitenwandeling. Er is dus eigenlijk niks om me zorgen over te maken, behalve dan dat hij niet echt bijkomt, hij is nog steeds op zijn zomergewicht en dat had hij anders nooit.
Nu herinner ik me vaag dat ik ooit van een ander voer op TF ben overgeschakeld, en de fretten meteen actiever werden, in gewicht toenamen en hun vacht veel zachter werd. Daarom ben ik dus op zoek gegaan naar een ander soort voer, en ga onderstaande nu eens proberen.
Als jullie er ooit van gehoord hebben zijn natuurlijk alle reacties zeer welkom!

ANF Ferret is de naam, het wordt geproduceerd in USA en kost 15euro voor een zak van 1.5kg
Ingredienten staan er niet precies op maar dit wel:
-great fresh taste-highly digestible- 100% complete and balanced- formulated for healthy skin and shiny coat
All ANF formulas contain chicken, egg and fish proteins, three of the highest quality proteins available. This combination provides a balanced protein source for optimum utilization.
Nutritionally efficient, with no fillers, for high digestibility and fewer, firmer stools.
Formulated for healthy skin and shiny coat to meet veterinarians and breeders recommendations.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
Maranweke
Berichten: 327
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:02 am
Locatie: Zottegem
Contacteer:

Berichtdoor Maranweke » wo nov 26, 2008 12:45 pm

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar volgens de uitleg eronder lijkt dit toch geen slecht voedsel.

Kan het niet zijn door het klimaatverschil België/Kreta dat hij op zijn zomergewicht blijft.
En inderdaad zolang hij eet, drinkt en speelt zou ik ook niet panikeren.
Afbeelding
Vele knuffels van Woody, Snuffel, Zwieber (2008-2011 RIP), Benji, Spikey en Curly !

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo nov 26, 2008 2:53 pm

Ik denk dat het op Kreta nog niet koud genoeg zal zijn om in wintervacht en gewicht te gaan.
De Hill's kitten is een uitstekende voeding en ik persoonlijk zou dit niet afschaffen voor een onbekender merk. Wel mengen 1/3 met de Hill's en vlees bij voederen.
Maak hem eens een papje van gemalen schaapvlees of kip een eierdooier en geweekte brokjes alles even doorkoken en je kan het per portie in de vriezer steken voor later gebruik.
Afbeelding

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » wo nov 26, 2008 6:47 pm

Bedankt voor de antwoorden en tips!
Heb daarstraks wat van het nieuwe voer in zijn bakje gedaan en hij werd er meteen wakker van en begon te eten; dus ik denk dat hij het wel lekker vindt! ;-)

Mengen ga ik zeker doen, ook omdat ik van Hills zeker weet dat het uitstekende voeding is.
Doorgaans trekt hij trouwens zijn neus op voor iets anders (weet wel dat hij de malse brokjes die de kat krijgt in Belgie heel graag heeft, maar dat was echt goedkoop voer dus daar mocht ie maar af en toe van mee-eten). Een stukje kip krijgt hij nu en dan, maar hij eet daar echt maar heel weinig van. Maar ik ga alleszinds je tip eens proberen Jeanine!

Echt koud is het hier natuurlijk niet, maar ik vind hem echt wel wat te mager, je kan zijn ribjes veel te goed voelen...
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Gebruikersavatar
Ollike
Berichten: 1077
Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:54 pm

Berichtdoor Ollike » do nov 27, 2008 8:43 am

Lijkt me echt deftig frettenvoer zo te lezen cooky ;)
Hoe warm is het daar nu eigenlijk? En is het in kreta dat je woont?

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » do nov 27, 2008 8:07 pm

Het is in Kreta ja, maar eigenlijk niet meer in Rethymno, nu zitten we in het Zuiden. Overdag is het meestal wel lekker warm, vandaag bijvoorbeeld heb ik nog de hele middag in T-shirt rondgelopen, al hebben we vorige week heel wat regen in een keer gehad! Wat er 7maanden niet gevallen is viel nu in 3dagen tijd haha!
S avonds koelt het wel af dus ik slaap toch lekker onder de donsdekens hoor. Denk ook dat het s avonds kouder aanvoelt omdat het overdag nog zo lekker warm is.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)



Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten