vraagje Tf Hills Eukanuba en problemen ?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr dec 26, 2008 5:11 pm

Zijn er hier nog mensen die ervaren dat de TF minder gesmaakt wordt?
Hier gebruik ik een menging van TF bits, Eukanuba en Hills. Mijn fretten lijken dit nog nauwelijks te lusten, snoep vlees en de Ferret Complete in de speelbal heeft toch een onweerstaanbare drang om wel nog te eten. Behalve voor Milo nu hij ziek is.
Ik weet dat dit bij Dai ook zo ervaren wordt, dus nog fretten die het niet meer lusten?
Ook al meermaals klachten gelezen hier van fretten die mager worden ondanks ze toch TF of ander goed voer geven.
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr dec 26, 2008 7:27 pm

Hier schrokken ze nog steeds alles binnen en hier meng ik 50/50 Totally Ferret en Ferret Complete

De meest recente lading opvangertjes komen zelfs uitstekend aan (ikke blij)

Wat ik wel ondervonden heb is dat de brokken lichter van kleur zijn geworden


[Gewijzigd door a3ke op 2008-12-26 19:27:52]

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » vr dec 26, 2008 8:03 pm

onze pups hebben heel lang op hills gestaan en wouden da liever dan tf.
dus ik heb er geen problemen mee :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » vr dec 26, 2008 8:30 pm

Eukanuba zijn ze hier niet zo wild van. Liefst eten ze Totally Ferret en Ferret Complete.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za dec 27, 2008 5:48 am

Het is een raar gedoe met de TF hier!! Een hele tijd geleden, toen de brokjes plots van Duitsland kwamen, wilden ze hier geen TF meer eten. Ze krijgen hier altijd 2/3 TF en 1/3 Ferret Complete, dus aan de verhoudingen werd nooit wat veranderd. Drie zakken van 7.5 kg zijn er hier zo met hele lange tanden doorgegaan, iedereen deed even moeilijk en steeds moest ik de bakjes leeg laten eten voor ze aan de TF wilden beginnen.

Een tijdje terug haalde ik hier in Meeuwen 3 zakken TF bij en wonder oh wonder, brokje zag er weer anders uit en werd binnengeslokt!! Die 3 zakken waren er in een hip en een wip door en nu heb ik dus weer nieuwe gehaald. Ja wadde, de lange tanden zijn weer legio, ik krijg hier weer zo 'n blikken van "Heb je niks anders, nee??" :(

Ik snap er dus niets meer van, dan wel en dan niet, zij kunnen nu toch niet zien wanneer ik een aantal nieuwe zakken ben gaan halen, hé?? Ik doe de zakken ook één per één in de ton, dus telkens een nieuwe mengeling, maar pas als de vorige volledig op is, dus dat kan amper nog toeval zijn als ze telkens zo 3 ladingen weigeren, hé? De Hills en de Eukanuba, als ze dat hier al willen eten, krijgen ze als extra bakje terwijl ze uitlopen, zodat dat toch een tractatie blijft, want eens als ik er dat in meng blijft het ook liggen!! De enige kattenbrokjes die ze lusten, op de "slechtere" voedingen zoals Whiskas en Gourmet na dan (oh wee als ze die ergens vinden!! :P ), zijn de baby- en kittenbrokjes van Royal Canin. Die vinden ze dus weer wel allemaal lekker!! Niet min hoor, die frettenfamilie, 't is niet allemaal hetzelfde dus zoals sommige mensen aannemen!! %)
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » za dec 27, 2008 10:45 am

als ik dit zo lees zijn er toch al verschillende die dit opgemerkt hebben dat er steeds verschil in de zakken TF zit
ikweet niet of er iemand onder ons is dat goed duits kan schrijven ?
anders zouden we eens een mail naar duitsland moeten stuten met deze opmerking en vraag hoe dit komt
misschien weten wij dan meer of misschien doen ze er wel iets aan %)
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » za dec 27, 2008 11:28 am

The same here zoals bij Davy, ze eten het nog goed op maar ik heb ook opgemerkt dat het brokje lichter is en voor die mail kan ik wel een beroep doen op mijne halve duitser die hier rond loopt Dominique! :D Die kan vloeiend duits omdat die van 3 maanden oude baby tot 13 jarig ventje daar gewoont heeft.
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » za dec 27, 2008 3:47 pm

Ik spreek ook vloeiend Duits, mocht het nodig zijn. Laat maar iets weten.
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za dec 27, 2008 6:04 pm

Zou misschien al iets kunnen verbeteren :?
Een enkeling geloven ze vast niet, maar als er aangetoond kan worden dat meerdere fretten er een probleem van maken wie weet.
Dai liet weten dat toen ze vroeger een zak open maakte dit lekker rook en nu zelfs eerder onaangenaam riekt. Haar fretten eten het ook met lange tanden, net genoeg om niet uit te hongeren. Zodra ander voer er aan komt halen ze de schade precies in door er hongerig op te vliegen.
Ik heb net een nieuwe zak in huis gehaald en vraag mij af of die weer beter zal zijn.
Als het zo verder gaat denk ik af te haken voor de TF. Het is niet goedkoop en mag best dan ook opgegeten worden voor die prijs.
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » za dec 27, 2008 6:23 pm

hier word het bij de ene zak god gegeten en de volgende duurd dan weer een eewigheid voor die op is , en dat de brokjes elke keer anders zijn van kleur en geur is mij al elke keer opgevallen
het is zelfs zo geweest toen ze erbijna niet van aten heb ik overwogen om het niet meer te kopen . eerlijk gezegd vind ik het geen teken van kwaliteitsvoer als er steeds zo'n verschillen worden opgemerkt , een recept moet strikt gevolgd worden ( misschien is dit beroepsmisvorming ) %)
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za dec 27, 2008 6:54 pm

hier eten ze de oren van onze kop met tf.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za dec 27, 2008 8:37 pm

Ja maar Anneke, wat ze bij u eten .... dat is geen garantie meer voor "lekker en gezond" volgens mij!! ~0 :~

Vita heeft dus deze week gezorgd voor een baasje dat door het huis gilde dat er geholpen moest worden en wel hééééééééééééééél dringend!! Ze heeft dus ergens zo 'n "plastieke" handschoen vastgekregen, zo net geen chirurgische, maar van die dunne die ze in de Aldi 2x per jaar verkopen. Nu is Vita één van de drie stoutste fretten die ik heb :P , maar ook één van diezelfde drie die het best naar hun naam luisteren, dus toen ze niet kwam na 2x roepen wist ik al ongeveer hoe laat het was. Ikke op zoek naar die kleine witte muis, de dove exemplaartjes uit diezelfde groep had ik zelfs al en plots hoor ik achter onze frigo die allang niet meer aan staat maar als kast dient, geknaag. Met ons zaklamp onder de frigo, door het roostertje gekeken en ja, mamzelleke zat daar lekker te "chieken" op zo 'n handschoen en meer dan de helft was al binnen!! (Hier was het tijd voor Theis om hééééél snel de frigo te verzetten!! ;))

Ine gebeld natuurlijk, al was het kerstdag, maar die zei ook dat ik haar alleen maar in 't oog kon houden en moest hopen dat het er via de natuurlijke weg weer uit zou komen. Ik moest dan op vrijdag toch langsgaan, dus stelde Ine voor Vitake mee te brengen. Gisteren leek haar buikje nog normaal, geen opstropping ofzo, maar in de bak lag nog niks. Nu ben ik echt geen voorstander voor het afbeelden van frettenbakken, maar eigenlijk zou ik hier gewoon de foto moeten posten van hoe haar toilet er nu op dit moment uitziet!! Ze zijn net alle 7 aan 't rondcrossen, ik moet de bak gaan schoonmaken maar heb er daarnet toch ff paf van gestaan hoor!! En niet alleen de bak ligt vol met stukjes plastiek, hé, ook de benedenverdieping ligt bezaaid!! Al moet ik zeggen dat daar geen drolletjes liggen, dus hoe ze dat naar buiten gewerkt heeft???

In ieder geval, ik weet nu zeker dat het ons Vita NIET is die regelmatig langs de bak gaat!! Zij doet het er mooi in, alles ... en meer!! Maar ik vraag me af wat die bij jou te eten gekregen heeft om zo 'n honger te hebben in oneetbare dingen!! :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » za dec 27, 2008 8:41 pm

Voor wie er meer wil van weten een oud topic van 2006 op een ander forum (9blz)
http://www.frettenforum.nl/viewtopic.php?f=3&t=4804
Knorry heb jij een betere tf , of minder kieskeurige fretten:D Al geloof ik je ook zo wel ;)
Margiet, ze moet toch flink honger gehad hebben om zelfs handschoenen te eten. Geef die beestjes eens wat meer eten. Toen Louisa hier eens verdacht werd van een stuk aftrekker gegeten te hebben kreeg ik de raad om haar een heel vlotte stoelgang te bezorgen. Haarbalpasta, room en boter dit om het half uur ongeveer. Mochten er eetproblemen gekomen zijn moest ze onder de rx.

[Gewijzigd door jeanine op 2008-12-27 20:47:44]
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » za dec 27, 2008 8:48 pm

Amai Margit
een rustige Kerst zat er bij u ook ni in zo te lezen he ;)

Ik heb hier nog geen echte probleme met TF...
Boy komt ze nog altijd uit mijn hand halen als ik hun potje bijvul en Bandit... ja das gewoon Bandit he... de ene keer vol smaak mee eten en de andere keer er zijn neus voor ophalen (van dezelfde zak he ;) )
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za dec 27, 2008 9:24 pm

Tja, Jeanine, een bewijs te meer dat ze deze 3 zakken TF weer niet lekker vinden, hé!! :(

Alika, waarom zou voor die snuiters hier Kerst een uitzondering moeten zijn?? :P Vita vond waarschijnlijk dat dat hele kerstgebeuren al lang genoeg geduurd had en eiste haar aandacht gewoon even op!!! Awel, 't is haar toch gelukt, hé!! :D (De bak is proper ondertussen, ze kan opnieuw beginnen tegen Nieuwjaar! %) )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » zo dec 28, 2008 11:08 am

Wat Ann (ufo) zegt vind ik ook wel hoor. Als ze die zakken zo blijven veranderen qua inhoud en dat onze fretsels het van tijd zo moeten opeten tegen hun zin is het zinloos om zo dure brokken in huis te halen! Ik ben zelfs al goed aan het zien wat jullie nog zo geven aan jullie fretten want ik overweeg echt om die boel niet meer in huis te halen. :(
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » zo dec 28, 2008 12:57 pm

Hier laten ze geen brokje links liggen , of het nu van TF of Ferret Complete is
Merk wel op dat ze er op staan dat de brokjes "vers" moeten zijn , dus mijn gewoonte om her en der
in hun speeldozen ook brokjes neer te zetten ga ik afbouwen ; die blijven te lang staan en dan lusten
ze het niet meer .
Typisch voor roofdieren (ook de kat) is dat ze zelfs bij een vol bakje komen bedelen ; leg ik er dan wat
brokjes bij, gaan ze weer volop eten.
En in hun eetgewoonten is ook geen lijn te trekken , soms merk ik er eentje die alles wat hij op zijn weg vind
opschrokt , van kippenhartjes tot brokjes om het vervolgens een dagje kalmer aan te doen.
En Sissi vind dat ze recht heeft op méér snoepjes omdat ze 5 keer op een dag komt spelen .
Oudere brokjes geef ik dan maar aan de poes , die is er nog verlekkerd op ook.

Zeg Margit , nu heeft Vita zo haar best gedaan om rond en in haar bakje kerstversiering op zijn frets
aan te brengen en nu is het weer niet goed.

Dorinda ; mischien is de echte reden dat fretjes iets anders verkiezen boven kwaliteitsvoer net datgene
waar wij altijd zo op hameren : géén suikers in hun voer :P
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo dec 28, 2008 5:19 pm

Tja, het is mss niet leuk dat ze het regelmatig tot het laatst in hun bakje laten liggen, maar opeten zullen ze het, hoor!! Ik heb eerlijk gezegd ook regelmatig meer zin in het niet-gezonde dan in wat vol goede boel zit (@) , dus als die TF zo 'n goede voeding is als ze zeggen, kunnen ze op hun mooie hoofdjes gaan staan en het opeten!! Je ziet het goed genoeg hoor, als ze echt honger hebben, is elk bakje leeg!! :) :) :)

Vita is een geval apart, die eet toch alles wat niet om op te eten is, dus daar valt niet veel aan te veranderen!! Ach Weazel, maak ik gisteren alles netjes schoon, ligt er vandaag alweer "kerstversiering" in de bak!! Die handschoen is idd in veel stukjes geknabbeld!! :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hamlet
Berichten: 93
Lid geworden op: ma jul 07, 2008 7:05 pm

Berichtdoor Hamlet » ma dec 29, 2008 5:48 pm

Helemaal geen last met onze TF van 't Woefke. Iedereen eet het erg graag. Ze krijgen als lekkers zo van die hartvormige snoepjes in geel en rood. Zijn ze super verzot op.
Maar het kleurt hun ontlasting wel :)
Fretjes: Oby, Felia, Beetle, Jef en Twister.
Hondje: Nietske.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr jan 02, 2009 7:32 pm

Proef op de som genomen. Alle oude brokjes weggenomen, verse zak TF geopend en een klein beetje ervan in de voederbakjes. Dit al drie dagen volgehouden en de bakjes blijven staan, de weinige brokjes die gegeten worden zijn te verwaarlozen. :(
Beneden worden de Ferret Complete brokjes wel gegeten. Vandaag Tootsie ook in de kooi Ferret Complete gegeven en deze werden meteen opgegeten. Ze lusten het blijkbaar echt niet meer. Ik heb nu verschillende andere brokjes om te proberen besteld.
Ik vraag me af wat dat gaat opbrengen.
Milo zijn gewicht is over 1 groot jaar van 1580 gr. naar ongeveer 1300 gr. gezakt, ik ben daar wel heel erg van geschokken bij nazicht over het hele jaar. Enkele grammetjes per weegbeurt valt niet zo op als de vergelijking over langere termijn. Louisa en Tootsie staan volgens de da wel te mager. Zo kan het hier niet verder meer. Wat als de "goede brokjes" bekend staat maar niet gesmaakt wordt is dus een probleem aan het worden voor mijn fretjes.
Ik hoop dat het enkel aan de voeding ligt dat mijn fretten er uitgehongerd uit zien en ze niet door een slepende ziekte veroorzaakt worden.
Afbeelding

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » ma mar 02, 2009 2:46 pm

Ik lees hier net deze postjes...

Heeft iemand ondertussen al TF gecontacteerd in Duitsland om te zien wat er juist is gewijzigd?
Hebben julile nog steeds problemen met TF en de eetlust van jullie fretjes?

Ik sta net op het punt om een hele grote bestelling TF te plaatsen, en heb nu met het lezen van
deze posts wat schrik gekregen natuurlijk...

TF zit momenteel wel in de mengeling voor de fretjes, ik heb de vorige keer gezien dat de brokjes
kleiner en donkerder waren dan vroeger. Kiki heeft er geen last van, die eet lustig door.
Maar heb 2 redelijk nieuwe fretjes (Darco & Bailey): Darco lust TF ook merk ik, Bailey die lust liever
plastiek, jeans, karton, hangmatlusjes en alles wat on-eetbaar is en krabt altijd heel de eetpot overhoop op zoek
naar dat ene brokje wat hij lust (ik ben er nog steeds niet uit welk voer uit hun mengeling hij lust).

Blijkbaar zijn er nog fretjes van bij Knorry die graag on-eetbare dingen lusten lol... tzal besmettelijk zijn
zeker? :D (Bailey heeft er blijkbaar wel geen last van aan zijn darmen, dus ik maak me nog niet teveel
zorgen, wel is hij redelijk mager ivm de andere 2 fretjes)...

Thx voor jullie advies !

Groetjes, J
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

koyotito
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jul 04, 2007 2:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor koyotito » di mar 03, 2009 11:32 am

Ik wou hier gewoon nog eens zeggen dat het kan dat het recept veranderd is. Dit is afhankelijk van de kostprijs van de grondstoffen. Dus het kan altijd dat je fretjes het plotseling niet meer lekker vinden, maar da's bij alle voeders zo.

groetjes


[Gewijzigd door koyotito op 2009-03-03 11:33:11]
-Dieren zijn geen gelijken of ondergeschikten, het zijn andere volkeren die zich samen met ons in het net van het leven en de tijd bevinden-
Henry Beston

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di mar 03, 2009 4:31 pm

samenstelling hoeft zelfs niet echt te veranderd zijn , als je weet dat de voeding vroeger in USA werd gemaakt en nu in Duitsland
als je zelf al eens in duitsland ergens gaan eten bent weet je dat het vlees daar anders smaakt dan hier , vind ik zelf toch %)
een dier dat hier graast of in amerika zal zowiezo anders smaken en op die manier krijg je ook smaakverschil in de brokken
dit lijkt misschien een stomme uitleg maar naar mijn vermoeden zou dit wel eens de reden kunnen zijn
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo mar 04, 2009 3:25 am

Aha, nog een alles-behalve-brokken-etend-fretseltje-van-bij-Anneke??? :P :P :P

Ons Vita was tot een maand geleden zó mager dat ik haar bijna letterlijk door het sleutelgat kon trekken!! Wel gezond, speels, goei darmpjes en al wat je wil, maar een stopnaald!! Tot ze dus het natvoer van de hond ontdekte!!

Nu krijgt ze dus vlootjes fretten-natvoer, kippenhartjes en kippenfilet en ze lijkt nog steeds een slanke fret, maar is op z'n minst verdubbeld in gewicht!! Het is nu dus een heuse FRET!! En eindelijk is 't gedaan met de kooi-inhoud op te knabbelen, tenzij ik niet snel genoeg de potjes in de kooi kom bijvullen!! Maar ze verraadt zichzelf hé, als ze weer begint te hoesten van het stof dat blijft zitten of de fleece die niet door haar keeltje geraakt, weet ik al hoelaat het is!! :D :D Nen echte albino is het, ze deugt voor niks!! :P :P :P
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » wo mar 04, 2009 7:40 am

argit :P aesar die eet ook alles wat niet eetbaar is maar terwijl ook nog alles wat eetbaar is :P
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten