Wat eten we? Met foto’s

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo jul 19, 2009 4:53 am

Wat geven we onze kleine rakkers te eten? Dat maakt ieder voor zich uit... maar wat is nu goed voor onze kleine vrienden daar zij dit niet voor hun zelf kunnen beslissen?
Dus onderstaande is mijn mening :D Dit alles is louter informatief daar er altijd veel vragen in die richting worden gesteld en blijkbaar voor velen nog een zwart gat of taboe is?

Vlees is de hoofdmoot van hun voeding en brokken zoals Totally Ferret e.a. kwaliteit brokken worden gebruikt als bijvoeder.
Bijvoeder is een must, men is altijd niet in een positie dat men vlees kan voederen...denk maar aan ziekte, tijdelijk probleem of op reis gaan enz.
Prooi is goed als snoepje... daar de voedingswaarde zo goed als nihil is maar wel calcium, fosfor en magnesium bevat. Prooi kuist ook de maag en darmstelsel dit door de pels of pluimen.
Prooi geeft ook dat ietsie pietsie wat vlees mist... maag en darm inhoud ;)
Dan de befaamde “All meat syndrome” term! Dit is een niet bestaande wetenschappelijke term... maar deze benaming is in het leven geroepen door de brok fabrikanten en verkopers en word spijtig genoeg gebruikt door leken te pas en te onpas :@
Maar genoeg hierover...
Wat eten we:

Afbeelding
Visolie (zalmolie) 1 tot 2 gelullen per week per fret.
Dit is een top product en is vrij duur.

Afbeelding
Kalkoen of kippen karkassen

Afbeelding
Kippen levers, magen en hartjes en rund stoofvlees.

Afbeelding
Het snijden van de kwartels (duif, krielkip en haan enz. mag ook)

Afbeelding
Kippen en kalkoen nekken.

Afbeelding
De hele rim ram :)

Afbeelding
De vleesmolen.

Afbeelding
Het resultaat.
50% word vermaalt... de rest word in stukken gekapt, gesneden of geknipt zodat onze vriend nog altijd verplicht word zijn tanden te gebruiken :P

Ook hebben wij Carnibest in de vriezer... deze in geval van nood of tijd gebrek...
Eet smakelijk mijn kleine vriend
#)

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » zo jul 19, 2009 9:27 am

hmm krijg hier honger :P wanneer is de bbq :P

Gebruikersavatar
Nora
Berichten: 2
Lid geworden op: za mei 02, 2009 10:48 am
Contacteer:

Berichtdoor Nora » zo jul 19, 2009 11:23 am

jamjam die gaan smulle lol :P
is visolie ook niet goed trouwens?

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » zo jul 19, 2009 11:28 am

Ferretfood as it should be :)

Als ge eens naar een speelmiddag in Mechelen komt Raven wil ik wel eens zo een beetje van je overnemen om te zien of men rakkers het hier wel lusten zo , anders zou zonde zijn om te investeren in vleesmolen en al dat igg lekker stuff dat je erindraait :D

Die visolie , heb je al eens geprobeerd zonder ? in de zin van dat we hier enorm ondervinden dat hun kakjes veel harder stinken als we beloningen en hoofdvoeder geven waar visbestanddelen inzitten .....

Op zich de elementen niet slecht maar de gevolgen ook niet echt wensbaar .... :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » zo jul 19, 2009 11:39 am

... ik hou het wel gewoon op brokjes ;)
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo jul 19, 2009 4:24 pm

Origineel gepost door Nora

jamjam die gaan smulle lol :P
is visolie ook niet goed trouwens?
Is zeer goed maar gebruik dan Zalmolie!

Zalmolie is een 100% zuiver en zeer smakelijk natuurproduct met een hoog gehalte aan essentiële Omega-3 vetzuren en bevat de essentiële Omega-6 vetzuren, maar dan in geringere mate.

Zalmolie heeft ook een gunstige invloed op:
de bevordering van de vruchtbaarheid
de bevordering van bepaalde zenuwfuncties, evenals oog en netvlies
de verlaging van het risico op hart en vaatziekten
verhoging van het weerstandsvermogen
de conditie van vacht en huid.
*Haar -en huidaandoeningen (schilfers, droge huid, jeuk, olifantshuid, doffe en droge vacht)
*Ontstekingen (huidontstekingen, huidverkleuringen, gewrichtsontsteking, oorontsteking)
*Allergie, vooral vlooienallergie

Dus een top product als je de echte gebruikt ;)

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo jul 19, 2009 4:37 pm

Origineel gepost door a3ke

Ferretfood as it should be :)

Als ge eens naar een speelmiddag in Mechelen komt Raven wil ik wel eens zo een beetje van je overnemen om te zien of men rakkers het hier wel lusten zo , anders zou zonde zijn om te investeren in vleesmolen en al dat igg lekker stuff dat je erindraait :D

Die visolie , heb je al eens geprobeerd zonder ? in de zin van dat we hier enorm ondervinden dat hun kakjes veel harder stinken als we beloningen en hoofdvoeder geven waar visbestanddelen inzitten .....

Op zich de elementen niet slecht maar de gevolgen ook niet echt wensbaar .... :D
Als ik ooit kom dan geef ik dit zelf gemaakte BARF graag voor eens te testen :) En zoals eerder vermeld gebruik ik ook Carnibest... met enig verschil... als dit laatste eten plakt heel de kooi vol eten :@
Nu die zalmolie geeft geen meer of extra geur aan hun reeds al stinkende kakjes (van het vlees) :D :D Maar ik geef het nu al 2 weken per gelule (uitgeknepen) en niet meer onder hun voer!
Wel weet ik dat bv. vismeel een sterkere geur geeft aan hun kakjes ~0 ;)
En zoals je al waarschijnlijk las... is ZEER gezond #)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » di jul 21, 2009 5:37 pm

Raven een heuse beenhouwerij daar :D Ik dacht een grote vleesmolen te zien, maar nee ik heb echt dezelfde. Je bent vast een tijdje zoet om dit alles door de molen te draaien ;) Wat een verwennerij daar :D
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » di jul 21, 2009 6:20 pm

Origineel gepost door jeanine

Raven een heuse beenhouwerij daar :D Ik dacht een grote vleesmolen te zien, maar nee ik heb echt dezelfde. Je bent vast een tijdje zoet om dit alles door de molen te draaien ;) Wat een verwennerij daar :D
Yep, de molen die ik gebruik is niet het groot model maar eerder een tussen model :) En ja ik ben een uurtje a 2 zoet naargelang de hoeveelheid... Normaal laten we de nekken extra kappen in 3 a 4 kleinere stukken dito voor de karkassen e.a. maar wegens het verlof had men geen tijd of heeft men dit over het hoofd gezien :(

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » wo jul 22, 2009 8:40 am

hmm ne keer proberen met een drupje zalmolie bij hun eten te doen dan :)

Gebruikersavatar
dindake
Berichten: 39
Lid geworden op: za mar 28, 2009 1:37 pm

Berichtdoor dindake » do aug 20, 2009 12:45 pm

Vriezen jullie het gemalen vlees zo in? Want ik zou aan de slager vragen of hij dit voor mij zou willen vermalen daar ik een redelijk klein appartementje heb en dus helemaal geen plaats meer voor een molen weg te steken.
Beestige kusjes Eko, Lilly, Maï en yenn

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » do aug 20, 2009 3:51 pm

Hier verdelen we het gemalen gedeelte per portie... aangevuld met levertjes, magen, hartjes enz... + kippenvleugel of stukjes kip of kalkoennek enz...
Gewoon je fantasie gebruiken dan verpakken we deze porties individueel per maaltijd x aantal te vullen fretjes ;)
En zo alles in de vriezer :D

Gebruikersavatar
dindake
Berichten: 39
Lid geworden op: za mar 28, 2009 1:37 pm

Berichtdoor dindake » do aug 20, 2009 6:30 pm

Origineel gepost door Raven

Hier verdelen we het gemalen gedeelte per portie... aangevuld met levertjes, magen, hartjes enz... + kippenvleugel of stukjes kip of kalkoennek enz...
Gewoon je fantasie gebruiken dan verpakken we deze porties individueel per maaltijd x aantal te vullen fretjes ;)
En zo alles in de vriezer :D
ok, dank u.
Beestige kusjes Eko, Lilly, Maï en yenn

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » za okt 03, 2009 10:42 am

Zoals ik reeds al poste in een ander topic om alle goede info bijeen te houden ga ik dit hier in deze topic proberen... :P

OVERZICHT VAN DE VOEDING

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Wat eten we? Met foto’s

Berichtdoor Raven » za feb 13, 2010 12:10 pm

Het rommelt weer in brokken land...
Verschillende merken roepen hun top voeders terug binnen... anderen doen dit dan weer in alle stilte!

http://www.fda.gov/Safety/Recalls/UCM200248
http://www.petproductnews.com/headlines ... ecall.aspx

Of gaan we deze weg weer op:

http://news.vin.com/VINNews.aspx?articleId=14984

Met miljoenen als schadevergoedingen... lijkt op de tabak processen ;)

Of de volledige lijst wereldwijd!!!!!

http://www.vin.com/promo/MenuRecall.htm

Voor de bekende fret top merken... deze lijken niet voor te komen op de lijst en safe te zijn!!!

En natuurlijk, deze contaminaties kunnen overal gevonden worden of gebeuren in vlees of brok!

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Wat eten we? Met foto’s

Berichtdoor Raven » zo feb 14, 2010 4:11 pm


Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Wat eten we? Met foto’s

Berichtdoor jeanine » zo feb 14, 2010 10:11 pm

Ga er eentje bij doen van een tijd geleden in Australië, mijn hart tikte net iets vlugger toen het om het voer ging dat ik geef .
Gelukkig in Europa niet van toepassing deze techniek, oef.
http://www.kattensite.be/forum/voeding/ ... ecall.html
Wie in België het wil opvolgen kan hier terecht.
http://www.afsca.be/productterugroepingen/
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Wat eten we? Met foto’s

Berichtdoor Raven » zo mar 14, 2010 1:28 pm

Een update:
Per kilo gemalen vlees (zoals eerder beschreven) 1 soeplepel lopende honing.
Verder geef ik nog altijd de eerde beschreven supplementen (zalm olie en eigen samenstelling v/d oliën)
Hieronder een voedingschema van Bob Church. (U kan de foto vergroten (in of uit zoomen) met eender welke viewer)

Afbeelding
Info Bob Church.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Wat eten we? Met foto’s

Berichtdoor jeanine » zo mar 14, 2010 4:40 pm

Raven, help, krijg het niet open :euh:
1 soeplepel lopende honing.

Ik heb het in het verleden al gevraagd en men zou het eens nagaan of honing beter is dan suiker. Nog geen antwoord gekregen tot op heden :(
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Wat eten we? Met foto’s

Berichtdoor Raven » zo mar 14, 2010 4:52 pm

Ik denk dat er een beperking is voor het uploaden van grote foto’s? Iemand een antwoord hierop?
OK jeanine :)
Hier dan een pdf file.
Bob Church’s chicken

Lijkt op mijn eerdere postings!? :lol: :lol:

Betreft de honing;
1 is een natuurlijk bewaarmiddel.
2 is een natuurlijk antibioticum.
3 is een bindmoddel.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Wat eten we? Met foto’s

Berichtdoor jeanine » zo mar 14, 2010 6:07 pm

Raven, ik heb die vraag gesteld aan de hand van dit recept. Wat ik wel weet van honig is dat mensen met suikerziekte het met mate mogen gebruiken. Kinderen onder de 2j liefst geen honing geven ivm allergieën. Het is nu ook geen grote hoeveelheid bekeken op het gewicht van het vlees. ;) Ik kom er niet uit :hammer:

Ik heb hier nog iets voor jou :rol:
http://www.rawmeatybones.com/petowners/RMB-whatis.pdf
http://www.rawmeatybones.com/petowners/whatisrmb.php
Ik moet toegeven dat ik minder vlees geef en ook nog zelden rauw :oops: Freebee heeft blijkbaar meer last in de darmen als het rauw is. Ook met vetten lijkt ze het minder goed te doen. Met gekookt vlees en brok heeft ze mooie stoelgang, zodra er ook maar rauw of vet aan te pas komt krijgt ze een slappe en dikwijls gele stoelgang tot de darmen weer leeg zijn gekomen. Ze is er niet ziek van maar ik let nu wel meer op met haar.
Een fret met maag problemen kan beter niet rauw gevoerd worden. Het maagzuur is dan anders van samenstelling en minder geschikt om bacteriën te doden. Dit ter info voor wie wil overschakelen ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Wat eten we? Met foto’s

Berichtdoor jeanine » zo mar 14, 2010 9:22 pm

http://www.ferretlove.co.uk/barf.htm
Verslag van jaren barf geven.
(Engels :( )
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Wat eten we? Met foto’s

Berichtdoor Raven » zo mar 14, 2010 9:28 pm

Hehehehehe, lol. Alle link‘s ken ik :bow: Daarom dat ik ook het meeste zit op de Engelsetalige forum’s
Daarom dat ik altijd post met Engelstalige verwijzingen xp
Hier vind me raar zulke goede verwijzingen en info’s etc. :twisted:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Wat eten we? Met foto’s

Berichtdoor jeanine » ma mar 15, 2010 7:57 am

IK zag al overeenkomsten met je manier van voederen. Hier kan men zelden de ervaringen over de jaren heen eens doornemen.
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Wat eten we? Met foto’s

Berichtdoor Raven » ma mar 15, 2010 4:06 pm

Raven, ik heb die vraag gesteld aan de hand van dit recept. Wat ik wel weet van honig is dat mensen met suikerziekte het met mate mogen gebruiken. Kinderen onder de 2j liefst geen honing geven ivm allergieën. Het is nu ook geen grote hoeveelheid bekeken op het gewicht van het vlees. ;) Ik kom er niet uit :hammer:
We beginnen bij het begin en gaan ervan op uit dat er geen suikerzieke fretten zijn op dat moment! (DA controle)
Allergieën? Ik vraag me af waar die vroeger jaren zaten? Nu krijg je van alles een allergie of astma? :do:


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten