eerste keer vlees

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Berichtdoor alika » vr aug 28, 2009 4:38 pm

Zoals de titel al zegt heb ik mijn schatjes vandaag voor de eerste keer vlees gegeven (of toch geprobeerd he)
Ik had 4 kleine stukjes van mijn (nog ongebakken en ongekruid) kalkoenlapje gesneden om het eens te proberen.

Bandit was er als eerste bij, alleen wist hij precies niet goed wat hij ermee moest doen. Hij heeft eerst een stukje helemaal zitten aflekken en toen hij dat van mij niet mocht met de andere stukjes heeft hij het stukje van mijn hand genomen en is hij het in de kooi verder gaan aflikken.

Boyke was daarna aan de beurt en na even snuffelen heeft hij een stukje van mijn hand genomen en ... ja hij at het op!! Jammergenoeg bleef het bij dat ene stukje. De rest was hij wel nog komen halen, maar die wou hij blijkbaar gewoon opslaan voor later (wat ik wegens hygiënische overwegingen niet heb toegestaan).

Een kleine overwinning dus en ik zal in de toekomst nog wel een paar pogingen wagen. :)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr aug 28, 2009 5:56 pm

Alika, niet bang zijn voor vlees dat enkele uurtjes in de kooi ligt. Hier gaan de restjes er pas na 24u weer uit, dit zonder problemen. Er zitten wel geen vliegen in de omgeving ;)
Alle begin is moeilijk, volhouden is de boodschap. :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » vr aug 28, 2009 10:40 pm

Laat ze maar gerust een tijdje rondsurfen met dat vlees hoor ,
onze Picko wacht hier ook tot de kippenhartjes wat "belegen" zijn voor hij het zich laat smaken .
Bij Lotje en $addaki kunnen de kippenhartjes niet vers genoeg zijn , als het effe kan zelfs met zo véél mogelijk bloed .
En ze krijgen alle dagen vers ; liever 2 x per dag een kleine hoeveelheid dan te veel ineens :P


[Gewijzigd door weazel op 2009-08-28 22:47:51]
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » zo sep 27, 2009 1:16 pm

kben daarnet om 'n kuikentje geweest voor buda, zo'n diepvriesding :P
nu is de vraag, wanneer ik hem da mag geven.
hoelang zou het duren voordat het bvb vanbinnen ook ontdooit is, en mag'k hem da dan zo gewoon geven?
met snavel enal? :P
moet er iets speciaal aan gebeuren?
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » zo sep 27, 2009 1:56 pm

uurke of 2 laten ontdooien en met alles geven !

24 a 36 h mag het duren ,dan best wegsmijten
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » zo sep 27, 2009 2:05 pm

well, that's gonna be fun +)
:D
kwou da ke proberen, als hij het lust krijgt hij da meer he, met muisjes of hartjes of van die kloddekes :P

moeten zijn brokken blijven staan?

[Gewijzigd door Buda op 2009-09-27 14:06:11]
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » zo sep 27, 2009 8:31 pm

Buda, ik laat alles 4u ontdooien. Inderdaad met pluim en al geven, na 24u uit de kooi wegnemen. Geef niet te dikwijls kuiken, 1 max 2 per week is ruim voldoende. Het is meer als een gezond snoepje bedoeld dan als echte maaltijd. Het beste voor Buda is dat hij dagelijks een portie rauw vlees(geen varken) bij de brokjes kan eten. Als je niet overschakelt op volledige prooidieren, zoals muis,rat, hamster,konijn,kwartel enz. Vlees aleen bevat iets te weinig voedingstoffen en calcium voor de botten. Daarom kan je bij gewoon vlees beter ook nog brok geven. De stoelgang van Buda zal anders van vorm, kleur en geur worden door vlees te eten. Met eendagskuiken vindt je zelfs pluimen terug. Succes met je poging en geef niet te vlug op, ze moeten het leren ;)
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Berichtdoor Angelke » ma sep 28, 2009 3:27 pm

Ook hier krijgen ze tegenwoordig meer vlees als brokken we zijn braaf naar de beenhouwer gegaan en men ouders hebben daar een fortuin opgedaan en de beenhouwerdie begreep er natuurlijk niks van :P tot ik zei dat het voor de fretten was. kheb da zelfs nog een kip gekregen volledig alleen de snavel was er niet meer aan :P Ook hier staan hun brokjes wel snachts overdag lopen ze hele tijd rond en hebben ze hun vlees
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma sep 28, 2009 7:34 pm

hij heeft het helemaal afgelebberd en dan eens in gebeten en da wast :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » ma sep 28, 2009 9:19 pm

Origineel gepost door jeanine

Buda, ik laat alles 4u ontdooien. Inderdaad met pluim en al geven, na 24u uit de kooi wegnemen. Geef niet te dikwijls kuiken, 1 max 2 per week is ruim voldoende. Het is meer als een gezond snoepje bedoeld dan als echte maaltijd. Het beste voor Buda is dat hij dagelijks een portie rauw vlees(geen varken) bij de brokjes kan eten. Als je niet overschakelt op volledige prooidieren, zoals muis,rat, hamster,konijn,kwartel enz. Vlees aleen bevat iets te weinig voedingstoffen en calcium voor de botten. Daarom kan je bij gewoon vlees beter ook nog brok geven. De stoelgang van Buda zal anders van vorm, kleur en geur worden door vlees te eten. Met eendagskuiken vindt je zelfs pluimen terug. Succes met je poging en geef niet te vlug op, ze moeten het leren ;)
Oooooh ratjes :(, ik zou het echt niet kunnen geven!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma sep 28, 2009 9:49 pm

Geef ik ook niet, hoort wel thuis bij de prooidieren ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » ma sep 28, 2009 9:59 pm

buda likte zijn kuiken toch af, da lijkt ergens op :P
mss is met 'n babymuis proberen ?
of iets anders dat hij wel direct zou opeten?

jeanine, aan de prijzen in mijn buurt zou het goedkoper zijn om over te schakelen prooidieren denk'k :P
ma da lijkt mij zo rauw :z aleija :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » wo sep 30, 2009 7:43 pm

vandaag kreeg mijn kereltje babymuis!!
drie happen en twas wg, khebbet hem zelfs nie zien inslikken en stond erby :P
hij knabbelde ffkes, ineens spoot er bloed hij hapte drie keer en twas foetsie :P
volgende keer is 'n stuk of drie geven :P
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten