kip of kalkoen

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Fronske
Berichten: 23
Lid geworden op: zo sep 06, 2009 10:45 pm
Locatie: Mortsel (Antwerpen)

Berichtdoor Fronske » vr okt 16, 2009 5:14 pm

dan heb ik nog een vraagje,
wij eten hiet thuis altijd kalkoenfilets ipv kippenfillets.
Is de kalkoen evengoed als de kip?
of moeten we dat ook vermijden?

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Berichtdoor a3ke » vr okt 16, 2009 6:11 pm

nee hoor

maar rauw en vers vers geven eh ;)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Fronske
Berichten: 23
Lid geworden op: zo sep 06, 2009 10:45 pm
Locatie: Mortsel (Antwerpen)

Berichtdoor Fronske » vr okt 16, 2009 7:39 pm

altijd vers uit de diepvries
verser kan niet he

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » vr okt 16, 2009 10:08 pm

je moet vooral iets vinden dat zij lusten! Mijn fretjes Wasabi en Pilou waren reeds 4 jaar toen ze bij mij kwamen, ik weet niet wat ze voordien te eten kregen, maar van kipfillets of ander vlees moesten ze niets weten, zij aten enkel brokjes. Toen kwam Bazul en meneer at graag alles qua vlees. Op een dag wou Wasabi ook wel eens kippenlever aflikken, daarna at ze mee, en tegenwoordig smullen mijn twee dames evenveel van een kippenfilleetje of wat dan ook als hij. Het hangt dus echt af van wat ze gewoon zijn en van wat ze als voorbeeld gehad hebben/krijgen. Verder, ik denk dat enkel varkensvlees afgeraden wordt dus, kalkoen of kip, dat zal wel alletwee ok zijn, enkel eens zien of ze het willen opeten?

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Berichtdoor stevenn » za okt 17, 2009 11:33 am

dus kipfile rauw? ongebakken?

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » za okt 17, 2009 11:45 am

Hier zoeken doet al heel veel ;)

Dus hier wat hulp:
kuikens

Carnibest

Alles ineen

enz... ;)

Dit geeft al een overzicht en vragen staat vrij :)

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » zo okt 18, 2009 4:27 pm

Origineel gepost door stevenn

dus kipfile rauw? ongebakken?
euh, ja, ik heb daar eens info over gevraagd op t forum, dat was toen toch ok, denk jij dat het niet mag?
Ze hebben er nog nooit ziek van geweest. Ik haal het wel na 12-24u uit de kooi als t niet opgegeten is, ik zou niet willen dat ze bedorven dingen eten.

edit (ja ik heb t knopje ontdekt)
mijne frettenvent eet trouwens graag tonijn, ik geef hem soms een mini-stukje, maar durf nooit veel te geven, zou dat wel gezond zijn? Tonijn is wel veel eiwit en geen vezels, maar is t ni raar dat n fret graag vis eet?

[Gewijzigd door sah op 2009-10-18 16:30:18]

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Berichtdoor Buda » zo okt 18, 2009 10:32 pm

bwoah, beestjes eten beestjes en visjes zijn ook beestjes zeker.
je zou ie moeten weten wat mijn hond allemaal lust!!!!! :o
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo okt 18, 2009 11:07 pm

Het is best om geen vis aan uw fret te geven.
Het hoort niet bij zijn naturlijke dieet en zijn uitwerpsels zullen veel meer stinken erdoor

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » zo okt 18, 2009 11:17 pm

djeezes, leer eens dat er een verschil is tussen wat een dier GRAAG een en wat hij MAG eten... fretten zijn verzot op katteneten door de suikers die erin zitten, maar het is echt slecht voor hun, sommigen lusten ook heel graag melk, ware het niet dat ze er doodziek van kunnen worden.....


"je zou eens moeten weten wat een rat allemaal lust" ; ook totaal niet tot de kwestie, maar laten we het maar even op fretten gaan toepassen... %)

[Gewijzigd door nielsvl op 2009-10-18 23:20:15]

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » zo okt 18, 2009 11:33 pm

Ik geloof dat fretjes ook heel graag chocola lusten maar is geen reden om het aan ze te geven , zie dodelijk %)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma okt 19, 2009 7:21 pm

http://home.wanadoo.nl/de.fret/voedingingr.html
Vismeel zit ook in de brokvoeding ;) Anais was verzot op vis, stinkende stoelgang moet je er wel bijnemen.
Sah ik zou zeker geen vis uit conserven geven, een klein stukje verse vis zonder ook maar één graatje als traktatie is volgens mij geen doodzonde. Er zijn ongezondere snoepjes op de markt.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Berichtdoor sah » ma okt 19, 2009 8:40 pm

@Niels en K8,
Hebben jullie het nu enkel over vis/tonijn, of bedoelen jullie ook dat rauwe kip-fillet niet goed is?
Ik weet het nu niet meer goed... :?
Inderdaad is er een groot verschil tussen wat fretjes lusten en wat goed is voor hen, ik vertel hen dit ook steeds als ze weeral proberen om ipod-gedeelten (van andere kabeltjes blijven ze af, maar die ipod is blijkbaar lekker) of de onderkant van de badmat of alles waar ze bijkunnen proberen op te eten.
Ik heb hen dus wel nog nooit vis gegeven(alleen hem al eens een ini-mini stukje), ik merk alleen dat hij dan komt bedelen (bedelen is iets wat hij kent van bij zijn vorige baasjes, want van mij krijgt hij eigenlijk geen stukjes zo)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma okt 19, 2009 8:51 pm

ik had het eigenlijk totaal niet op jou hoor sah :P mn opmerking ging over "bwoah, beestjes eten beestjes en visjes zijn ook beestjes"...

nekeer een klein brokje verse vis kan geen kwaad he, zolang je het niet in hun dagelijks dieet opneemt...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma okt 19, 2009 10:59 pm

Origineel gepost door stevenn

dus kipfile rauw? ongebakken?
Alléé, we zullen de vraag nog maar eens stellen : Zie je die fret, wezel, marter, bunzing enfin, elk vleesetend beestje buiten al eerst het BBQ-tje opzetten voor hij zijn maal verorberen gaat?? :P :P

En nee, een fret leeft niet in de natuur, maar een afgezette fret of een fret die lopen gegaan is en zo enkele dagen/weken buiten overleven moet voor hij gevonden wordt (of sterft natuurlijk :( ) zal heus geen potteke brokjes tegenkomen onderweg!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » ma okt 19, 2009 11:11 pm

Origineel gepost door margit

Alléé, we zullen de vraag nog maar eens stellen : Zie je die fret, wezel, marter, bunzing enfin, elk vleesetend beestje buiten al eerst het BBQ-tje opzetten voor hij zijn maal verorberen gaat?? :P :P
Ewel margit, ge gaat het nooit geloven he, maar toen ik gisterenavond ging wandelen in het bos........ ~0 ~0 :D

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » ma okt 19, 2009 11:20 pm

Nee Sah ik bedoelde niet de kippefilet, ik bedoelde dat vis en zoals er al gezegd geweest is, niet op een regelmatige basis en niet veel.
Als ik een boterham met zalm/tonijn eet (wat echt niet veel gebeurt) dan geef ik ze ook een stukje van een cm of 2 proeven en het is alleen Tchoco die ervan eet.

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma okt 19, 2009 11:49 pm

Origineel gepost door margit

Alléé, we zullen de vraag nog maar eens stellen : Zie je die fret, wezel, marter, bunzing enfin, elk vleesetend beestje buiten al eerst het BBQ-tje opzetten voor hij zijn maal verorberen gaat?? :P :P
Origineel gepost door nielsvl

Ewel margit, ge gaat het nooit geloven he, maar toen ik gisterenavond ging wandelen in het bos........ ~0 ~0 :D
Alléé jong, wat ge me nu vertelt??? Om hoe laat was da??? :P :P :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Berichtdoor nielsvl » di okt 20, 2009 2:31 am

Rond deze tijd gisterennacht.... heel diep in het bos zag ik een licht, en toen ik dichter kwam zag ik opeens een fret dansen rond een vuur met een konijn aan't spit erboven :o

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » di okt 20, 2009 9:25 am

Hmmm, het verhaal van klein duimpje :?
:P

Serieus nu, misschien had een sticky of een goede guide misverstanden verholpen..... ;)

Veronique
Berichten: 59
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 11:39 am

Berichtdoor Veronique » di okt 20, 2009 10:30 am

Hier wil Ilana altijd van ons glas witte wijn drinken en gisteren van Laura haar Kriek. De kriek was wel een Lindemans. :P
Groetjes & dikke kusjes,
Vero & Igor

Gebruikersavatar
Lauralieke
Berichten: 96
Lid geworden op: do aug 20, 2009 9:32 pm

Berichtdoor Lauralieke » di okt 20, 2009 10:59 am

Origineel gepost door Veronique

Hier wil Ilana altijd van ons glas witte wijn drinken en gisteren van Laura haar Kriek. De kriek was wel een Lindemans. :P
Zoo baasje, zooo beestje! Ne Lindemans herkennen van de rest, zoooo moet da!

Veronique
Berichten: 59
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 11:39 am

Berichtdoor Veronique » di okt 20, 2009 12:24 pm

IDD. :P :P :P :P :P :P
Groetjes & dikke kusjes,
Vero & Igor

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Berichtdoor _K8_ » vr dec 11, 2009 8:37 pm

Me paps was net kippelevertjes an't bakken en hij was zo lief geweest om GEEN aan de kant te leggen voor mij, ik heb er 1tje uit de pan kunnen stelen, maar mijn vraag is... kan dat kwaad dat het al een aantal minutjes in becel light heeft zitten bakken? en me pa doet er behoorlijk veel in. heb het afgedopt met keukenrol, zou ik het nog geven of best niet?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » vr dec 11, 2009 9:58 pm

K8, dat vet is geen groot probleem maar kruiden of zout zijn minder goed. Als het gewoon eens laten proeven is zou ik het wel geven. Lever is iets waar mijn fretten niet moeten van weten. Mijn kat werd er telkens ziek van. Dus zuinig mee wezen.
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten