Waar kan dit nu weer aan liggen?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor jeanine » wo jan 20, 2010 9:44 pm

Ik geef Orijen, te bestellen bij zooplus. Milo verdraagt geen enkele andere voeding wegens allergie.
Beste en meest aangeraden voeding tot op heden: Totally Ferret active, Eukanuba kitten, Hill's kitten kip.
http://www.orijen.nl/ac/index.php
De samenstelling is belangrijk en meestal op de verpakking na te lezen. Indien granen op de tweede plaats komen of er sprake is van suikers liever niet geven.
http://www.oranda-dani.com/pageID_7246874.html zeer goede uitleg te vinden
Als je nog wat verder zoekt bij voeding hier kom je vast links met lijstjes tegen waar voedingen vergeleken worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor jeanine » wo jan 20, 2010 9:49 pm

[quote="jeanine"]Ik geef Orijen, te bestellen bij zooplus. Milo verdraagt geen enkele andere voeding wegens allergie.
Beste en meest aangeraden voeding tot op heden: Totally Ferret active, Eukanuba kitten, Hill's kitten kip.
http://www.orijen.nl/ac/index.php
De samenstelling is belangrijk en meestal op de verpakking na te lezen. Indien granen op de tweede plaats komen of er sprake is van suikers liever niet geven.
http://www.oranda-dani.com/pageID_7246874.html zeer goede uitleg te vinden
Als je nog wat verder zoekt bij voeding hier kom je vast links met lijstjes tegen waar voedingen vergeleken worden.
http://www.ferret-universe.com/care/food.asp vergelijkingstabel ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor _K8_ » wo jan 20, 2010 10:56 pm

ik geef ze een mix van ferret complete, ferret pro, hills kitten en royal canin kitten

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor Adhdke » do jan 21, 2010 10:22 am

haha, het frettenvirus heeft hier serieus toegeslagen.
Blijkbaar heeft mijn dochter van 11 hier een account aangemaakt, vond het al verdacht dat ze gisteren vroeg hoe dat te doen en hoe je een topic moest maken.
Als antwoord: " zomaar"
Blij dat ze zoveel interesse toont :D
Haar (frettentetter) vraag over die voeding.
Ik geef momenteel een mengeling van 3 voedingen.
1) De voeding van de opvang waar ik ze van heb ( die mensen hebben wij wat meegegeven om mee te starten en ze was dat natuurlijk gewoon, weet niet precies welk merk maar dat is zeker in orde want het zijn lieve frettengekken)
2) Ferret Complete van Versele Laga
3) Hill's kitten (kip)

De Totally ferret was nog niet binnen in de winkel maar die ga ik er ook onder zetten als die binnenkomt.
Als ik iets kan verbeteren laat maar horen.

Zou het geen goed idee zijn om eens een gezamelijk bestelling te doen zodat de prijs zakt?
De ferret Complete zit in in 4 apparte zakken (1,25kg) in een doos en kan je mooi verdelen.

Ik zei iemand van de winkel hier in mijn gemeente dat ze in Herentals 2 € goedkoper zijn en hij zei dat het van de leverancier afhing en van de hoeveelheid dat ze bestellen. Als dat waar is moeten ze kunnen zakken.

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: welke voeding???

Berichtdoor Adhdke » do jan 21, 2010 10:25 am

hey

:rol: ik heb net een fret en wou eens vragen;


welke voedingmerken zijn nu juist de goede en welke de slechte?

ik zou niet graag hebben dat hij ziek word :do:
Schattie, het is geen "hij", het is een "zij" :hammer: :rol:

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor _K8_ » do jan 21, 2010 4:52 pm

Van ferret copmlete en ferret pro koop ik die grote zakken van 15 en 12.5 kg. komt veeel goedkoper uit dan die dozekes

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor jeanine » do jan 21, 2010 7:25 pm

Leuk dat een kind zoveel belangstelling heeft voor de zorgen die het huisdier nodig heeft :domhoog:
Wat de prijs van de voeding betreft loont het soms de moeite om de prijs te vergelijken. Rekening houdend met mogelijke verzendkosten.
Samen bestellen als je in dezelfde buurt woont is soms ook een oplossing. Heb ik ook al gedaan met anderen uit het Gentse. ;)
Afbeelding

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor Picka » vr jan 22, 2010 11:24 am

Ik geef alleen totally ferret, wel senior. Op aanraden van Inne ( DA) alhoewel Gizmo volgende maand nog maar 3 jaar word en onze kleine Stitch gisteren 8 maanden geworden is. Volgens haar hadden ze te veel vet.
Gizmo weegt vandaag 1385 gr en Stitch 1480 gr. Stitch komt van 1710 gr en Gizmo 1620 gr. Dit was zo eind december.
Ik vind wel dat ze niet meer te veel mogen afvallen. Ze spelen wel enorm veel ook. Zo'n 3 uurtjes in de voormiddag en dan 's avonds nog eens zo veel. Eigenlijk vind ik dat die heel veel wakker zijn.
Maar het is wel heel fijn om ze samen bezig te zien. Zooooooooooooooo lief.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor Adhdke » vr jan 22, 2010 11:49 am

Waar haalt gij dat eten? Ook bestellen ergens zoals zovelen hier?
Nu ben ik toch wel beetje jaloers hoor :roll: , ons fretjes, slaapt, slaapt en slaapt. Ik persoonlijk vind echt dat ze teveel slaapt, precies mijne hamster :lol:
Ik moet die van tijd echt gaan wakker maken, zo van, alléé, uit u kot, gaan spelen. als die zo daargaat gaat het een vetzakske worden, ik vond gisteren dat ze een buikje aan het krijgen is en ze is hier nog maar 3 weken. Eten doet ze normaal denk, ze heeft nu bijna ne kilo op. Hans zei dat ze ongeveer ne kilo per maand eten dus dat zit goed.
Ik heb gisteren moeten lachen hoor, ik had ze losgelaten en een beetje daarna komt mijn vriend hier aan, maar die heeft bang van ons fretje.
Ze hebben elkaar amper nog maar gezien laat staan dat hij ze is pakt.
't Was weer geleden van zaterdag dat hij hier nog geweest was om te spreken van een latrelatie met een serieuze lat, haha :rol:
Hij ging nog niet fijn in de zeten zitten en dat kunt ge niet geloven, die vliegt daar in zijn jeans en niet meer loslaten hé.
Ge moet u dat voorstellen, die ligt met zijn voeten op het salontafel, daar kan ze er natuurlijk lekker aan, jammie.
Ze pakt eerst die zijn sloefen vast met haar tanden , hij heft zijn been en die die blijft gewoon aan die sloef hangen.
Daarna hangt ze in zijn jeans ter hoogte van zijn kuiten en weer dat zelfde, en niet loslaten hé :mrgreen:
Precies ne vampier of zo één van die wolven op tv, ik schrok er zelf van hoe heftig ze op hem reageert, ik kan ze gewoon niet meer lostaten als hier volk is.
Mijn moeder ook, die kruipt met haar benen in de zetel, die durft nog geen tas koffie te gaan halen.
Maar Johan die kan niks doen, die valt ze echt aan, precies ineens een beest met hondsdolheid :euh:
En dan pak ik ze , en dan komt ze lekjes geven en knuffelen en dan worden die natuurlijk zot want hoe kan dat nu toch???
Hoe dat ik dat moet gaan oplossen, dat weet ik ook niet, maar dat zou wel moeten want als mijn moeder hier terug moet komen oppassen op de kids terwijl ik nog aan't werken ben dan zit ik met een groot probleem. En mijn moeder neemt pillen voor haar bloed, als ze in die haar been bijt zoals ze in't begint bij mij deed( nog altijd littekens) dan spuit het bloed er bij haar uit. Die hoeft nog maar met haar vinger tegen haar gezicht te titsen en ze heeft het zitten, een bloeduitstorting van hier tot daar.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor Angelke » vr jan 22, 2010 3:48 pm

Niet vergeten dat een fret 20 uur per dag slaapt.
Over dat bijten de aanhouder wint zeggen ze , volgens mij staan er genoeg topics over bijten. Succes verder
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor a3ke » vr jan 22, 2010 4:03 pm

Over dat bijten de aanhouder wint zeggen ze
De aanhouder of Fierro 8-) :D
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor Angelke » vr jan 22, 2010 4:33 pm

Over dat bijten de aanhouder wint zeggen ze
:iws:
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor jeanine » vr jan 22, 2010 7:18 pm

Inderdaad opletten met je ma en die bloedverdunners. Het fretje kan best in de kooi blijven met moeder in de buurt. Wat je vriend betreft, ze voelen gewoon aan dat iemand schrik van hen heeft. Dan worden het echte pest kopjes :rol: Je kan eens proberen met vuile was van je vriend in de kooi te leggen. Een fret gaat ook op geur af en deze zal vreemd zijn nu. Baat het niet schaadt het niet ;)
Afbeelding

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor Adhdke » vr jan 22, 2010 8:54 pm

Haha, Jeanine, ik zal is vragen dat hem een slipje achterlaat :lol:
Hij vind het ook 'o zo leuk' om mijn Bh voor de ruit te hangen of de keukenkastjes.
't Zijn mijn buren hé, nu heb ik hem terug!!
Leuk ze ne als ge 's morgens ne houten kop hebt en nog geen pot koffie achter de kiezen.
Dan loop ik te zoeken en elke keer heeft hij mij zitten, 't ja mijn hersens zijn meestal pas tegen de middag wakker.
Eigenlijk heeft hij ook frettenmanieren, dat altijd gaan wegsteken.
Ik zal deze nacht zijn onderbroek in het kot steken.
Wedden als hij die vind dat hij die niet durft te pakken :king:
Goh, ik krijg ineens zin om streken uit te halen, 't is mijn "goed karakter" dat bovenkomt.
Alles voor het goede doel hé :bow: :bow: :bow:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor Margiet » za jan 23, 2010 4:30 am

In oorlog en liefde zijn alle middelen toegelaten, hé!! :p

Tja, ik neem nu ook al jaren bloedverdunners en moet dus ook extra voorzichtig zijn met die geweldige mooie blauwe plekken alsof ik net mishandeld ben ;) en vooral met wondjes aan mijn benen, daar geneest een tinimini wondje van een muggenbeet op ongeveer 6 maanden :roll: , alleen is het halverwege die periode al veranderd in een krater!! En toch blijf ik zonder angst tegenover wildvreemde fretten staan, probeer ik hen allemaal op dezelfde consequente manier aan te pakken (bij mij dus zelden een tik of nekvel vastnemen, ik krijg het niet over mijn hart!!) en lukt het tot nu toe zonder echte noemenswaardige oorlogsblessures. Tot nu toe heeft één fret me ooit vreselijk gebeten, ik had haar tegen alle raad in ook gewoon gepakt uit haar carrier om "uit te testen", dat heb ik toen ook geweten. Maar van het moment dat ze nog maar denken dat jij bang bent, doen ze ook iets, dat wordt me hier dag na dag bevestigd. Jef wordt niet vaak of niet hard gebeten, maar moet bepaalde fretten telkens deftig van te voren waarschuwen van "niet bijten, hé" en dan nog voorzichtig zijn, of 't is prijs, terwijl ik hen ergens in de vlucht opscharrel, met hen rol en tol, ze opneem of zij nu zin hebben of niet en uiteindelijk zijn ze dat hier allemaal van mij gaan aanvaarden. Van Jef dus niet altijd, maar als ik al voel dat hij soms onzeker is, is die fret zeker op de hoogte, hé!! ;)

Ik zeg er wel eerlijk bij, als het echt zo bijten is als bv Fierro kan doen of zoals ons Jommeke bij Niels deed, zou ik waarschijnlijk ook veel voorzichtiger moeten zijn dankzij die pillen. Maar ik heb Jommeke vanaf dag 1 gehanteerd alsof hij hier al jaren woonde, hem verzorgd en behandeld zonder pardon en van mij neemt hij dat dus gewoon ook aan. Ik geef hem zonder nadenken een dikke kus op zijn toet, hou zijn hoofdje tegen mijn wang of oor als ik met hem rondknuffel en loop op blote voeten als ik daar zin in heb. En toch, je ziet de verwittiging van Jommeke naar Jef toe af en toe wel, zodra Jef aarzelt, krijgt Jommeke zoiets over zich dat zegt "Hey, tot hier, niet verder, hé". Raar vind ik het, heb me daar al vaak over verwonderd!

Adhd'ke, mss moet je eens denken aan een vriendje voor jouw slapertje daar? Met 2 kunnen ze zich beter amuseren, hé en laten ze anderen mss wat meer gerust!! ;)
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor Raven » za jan 23, 2010 5:38 am

In oorlog en liefde zijn alle middelen toegelaten, hé!! :p

Tja, ik neem nu ook al jaren bloedverdunners en moet dus ook extra voorzichtig zijn etc......
Raar vind ik het, heb me daar al vaak over verwonderd!
Dat is het misschien? Ze willen dik bloed zien :p :rol:

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor Dorinda » za jan 23, 2010 12:28 pm

En toch blijf ik zonder angst tegenover wildvreemde fretten staan, probeer ik hen allemaal op dezelfde consequente manier aan te pakken (bij mij dus zelden een tik of nekvel vastnemen, ik krijg het niet over mijn hart!!) en lukt het tot nu toe zonder echte noemenswaardige oorlogsblessures. Tot nu toe heeft één fret me ooit vreselijk gebeten, ik had haar tegen alle raad in ook gewoon gepakt uit haar carrier om "uit te testen", dat heb ik toen ook geweten. Maar van het moment dat ze nog maar denken dat jij bang bent, doen ze ook iets, dat wordt me hier dag na dag bevestigd. Jef wordt niet vaak of niet hard gebeten, maar moet bepaalde fretten telkens deftig van te voren waarschuwen van "niet bijten, hé" en dan nog voorzichtig zijn, of 't is prijs, terwijl ik hen ergens in de vlucht opscharrel, met hen rol en tol, ze opneem of zij nu zin hebben of niet en uiteindelijk zijn ze dat hier allemaal van mij gaan aanvaarden. Van Jef dus niet altijd, maar als ik al voel dat hij soms onzeker is, is die fret zeker op de hoogte, hé!! ;)

Ik zeg er wel eerlijk bij, als het echt zo bijten is als bv Fierro kan doen of zoals ons Jommeke bij Niels deed, zou ik waarschijnlijk ook veel voorzichtiger moeten zijn dankzij die pillen. Maar ik heb Jommeke vanaf dag 1 gehanteerd alsof hij hier al jaren woonde, hem verzorgd en behandeld zonder pardon en van mij neemt hij dat dus gewoon ook aan. Ik geef hem zonder nadenken een dikke kus op zijn toet, hou zijn hoofdje tegen mijn wang of oor als ik met hem rondknuffel en loop op blote voeten als ik daar zin in heb. En toch, je ziet de verwittiging van Jommeke naar Jef toe af en toe wel, zodra Jef aarzelt, krijgt Jommeke zoiets over zich dat zegt "Hey, tot hier, niet verder, hé". Raar vind ik het, heb me daar al vaak over verwonderd!

Adhd'ke, mss moet je eens denken aan een vriendje voor jouw slapertje daar? Met 2 kunnen ze zich beter amuseren, hé en laten ze anderen mss wat meer gerust!! ;)
En dat is nu eens de exacte reden waarom Margiet met Tibo overweg kan en andere mensen niet! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Waar kan dit nu weer aan liggen?

Berichtdoor Margiet » za jan 23, 2010 7:08 pm

In oorlog en liefde zijn alle middelen toegelaten, hé!! :p

Tja, ik neem nu ook al jaren bloedverdunners en moet dus ook extra voorzichtig zijn etc......
Raar vind ik het, heb me daar al vaak over verwonderd!
Dat is het misschien? Ze willen dik bloed zien :p :rol:
Alléé, huppekee, met z'n allen aan de bloedverdunners!! :p Daar gaat het geheim van mijn "Frettenfluisterschap"!! :cry:

:rol: :rol: :rol:
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten