Lekker bietpulp vreten :-(

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Margiet » ma feb 22, 2010 8:07 pm

En ja, na heel wat uitgetest te hebben ben ik al lang terug overgeschakeld op Yesterdays News, het is echt het enige echt goede gedoe voor in de bak. Ruikt niet (tenzij je enkele dagen "verzamelt" natuurlijk!!), brokkelt niet in stukjes, wordt geen vieze pap en heeft geen smaakje. De prijs is in de meeste winkels 15.95€, hier en daar iets duurder.

Of het zuinig in gebruik is, ja, eigenlijk wel, het gaat hier alleen veel te vlot erdoor met 25 stuks fretsels!! :s

Normaal gezien eten fretten er idd ook niet van, ons Gucci is blijkbaar een uitzondering, met de nodige hoestbuien tot gevolg!! :p :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor nielsvl » ma feb 22, 2010 8:10 pm

Hier ist het 18 of 19 euro (weet niet juist meer)

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Adhdke » ma feb 22, 2010 8:12 pm

t Ja Margit, mijn vader heeft ook ADHD maar dan in bed, dus dat zou goed kunnen.

Zover ik het weet zijn ze allemaal jonger als ik:
Ikke van mama 1
Silke uit Sint Niklaas van mama 2
Nico en Sari van mama3
Tamara en Sara uit Oostende van mama4
En het zou kunnen dat er hier ergens in de streek nog een ouder broer rondloopt maar dat weet paie niet zeker of dat wel zijn 'produkt' is.
Ik vrees dat hij hier en daar toch nog wat sporen achtergelaten heeft dus: volgende keer gewoon mee voor't familiefeest???? :rol: :rol: :rol:

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Adhdke » ma feb 22, 2010 8:16 pm

Ruikt niet (tenzij je enkele dagen "verzamelt" natuurlijk!!), brokkelt niet in stukjes, wordt geen vieze pap en heeft geen smaakje.
Ook niet als ze er op gepoept hebben? Misschien moet ge dan maar eens proeven, :lol: 't zal dan zo flauw niet meer smaken!!!
Tip: nog wat zout en peper en 't komt allema :rol: al in orde

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Adhdke » ma feb 22, 2010 8:17 pm

Dat was dus ne quote van Margit hé, blond, kan er ok niet aan doen :rol:

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Margiet » ma feb 22, 2010 8:25 pm

Ruikt niet (tenzij je enkele dagen "verzamelt" natuurlijk!!), brokkelt niet in stukjes, wordt geen vieze pap en heeft geen smaakje.
Ook niet als ze er op gepoept hebben? Misschien moet ge dan maar eens proeven, :lol: 't zal dan zo flauw niet meer smaken!!!
Tip: nog wat zout en peper en 't komt allema :rol: al in orde
Tja, was eigenlijk geschreven voor de fret-fanaten, die weten dat we het over de fretten hebben (we praten immers zelden over wat anders :p ) en niet over onszelf, hé! :s Maar ge hebt gelijk, er zijn er hier ook al gepasseerd die hun fret niks te eten gaven wat ze zelf ook al niet gegeten hadden, dus ja, waarom zou zo iemand dan voor de zekerheid ook de bakvulling niet even "testen", hé ? ;)

Verbetering : Het ruikt dus niet, tenzij je enkele dagen "verzamelt" natuurlijk, het brokkelt niet in stukjes, tenzij je het een handje helpt, het wordt geen vieze pap, tenzij je het kletsnat maakt en enkele uurtjes laat "trekken" en het heeft geen smaakje, tenzij de fretten het al gekruid hebben!! :rol: :rol: :rol:
Afbeelding

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Angelke » ma feb 22, 2010 8:54 pm

Ik gebruik Cat's best of chatoune (hangt af van wat er in huis is )
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Adhdke
Berichten: 0
Lid geworden op: za dec 26, 2009 5:39 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Adhdke » ma feb 22, 2010 8:56 pm

Ken ik niet, wat is dat?
Ook een soort geperst papier of hout?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor nielsvl » ma feb 22, 2010 9:04 pm

Als ik me niet vergis is dat gewoon kattebakgrid; en kan vrij stoffig zijn...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor jeanine » ma feb 22, 2010 9:07 pm

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... best/21337
zoeken naar Yesterday News op deze site.
http://www.fretten.nl/N_frame.html?http ... _home.html
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... isel/50038
Deze heb ik in gebruik, met voorkeur YN gevolgd door de anderen twee ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor skiwi » ma feb 22, 2010 9:23 pm

Ik gebruik Cat's best of chatoune (hangt af van wat er in huis is )
Chatoune heb ik ook nog gehad, maar idd heel stoffig .. heel het kot hing onder toen ... en je moest de korrels altijd ziften tegen het einde van de zak ...
was niet zo'n succes.
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Angelke
Berichten: 276
Lid geworden op: za mar 29, 2008 10:43 pm
Locatie: Hallum

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Angelke » ma feb 22, 2010 11:04 pm

Ik gebruik Cat's best of chatoune (hangt af van wat er in huis is )
Chatoune heb ik ook nog gehad, maar idd heel stoffig .. heel het kot hing onder toen ... en je moest de korrels altijd ziften tegen het einde van de zak ...
was niet zo'n succes.
Ja ma dat is als er niets meer is van cat's best...en idd da ziften is lastig
Van achter de regenboogbrug; Angel,pogo,caesar,macho,kizzy & nero Terror,Hooligan,Eros,Rebel & Amor Kinky & Diva Geniet van het leven en van wat je hebt.Het kan zo allemaal voorbij zijn

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Lekker bietpulp vreten :-(

Berichtdoor Margiet » di feb 23, 2010 2:04 am

Van Cat's best was ik ook nog redelijk tevreden, al smodderde het meer dan Yesterdays, onze Diedle was super-happy met de kleine Cat's Best dan, die mooi samen-klonterde na de boodschapjes, maar de miserie daarvan was dan dat de hele kooi vol lag van die kleine spulletjes die tussen hun pootjes mee te bak "uit wandelden"!! :s

Die Chatoune of hoe dat spul mocht heten heb ik één keertje in één bak gedaan en de rest heb ik weggegeven. Dat stonk me net iets té fel na gebruik, als ik zo 20 bakken moest hebben was het niet aangenaam meer geweest!! Hetzelfde vond ik van al die houtpellets, sommige waren echt goed genoeg om de boodschapjes op te placeren, maar stonken na 12u allemaal, volgens mij toch!! :cry: Ik wil de fretten rond mij hebben, al zijn het er 25, dus zij moeten aangenaam kunnen leven, maar ik ook, hé!! ;)
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten