Stopzetting TF Senior?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor nielsvl » vr apr 30, 2010 11:32 am

Las dit net op Facebook, de echtheid ervan valt uiteraard niet te achterhalen, maar wou het toch al eens posten...
Totally Ferret Performance Foods will be discontinuing the Totally Ferret for Older Ferrets. We are recommending the Older be replaced with the Ferret Complete, it is nutritionally comparable and more economical. The shape of the ferret complete will be changing to the current triangular shape of the Older Ferret.
Voor de niet-engelstaligen; Performance foods stopt met de productie van TF voor oudere fretten. Ze raden aan van over te schakelen op FerretComplete, omdat die naar het schijnt vergelijkbaar zou zijn van samenstelling. De vorm van FerretComplete zou ook veranderen naar de driehoekvorm...

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor _K8_ » vr apr 30, 2010 11:43 am

Als't plots driehoekjes worden laat ik jullie weten :p
moet eens vergelijken é de samenstelling.
zijn die driehoekjes makkelijker om te eten mss?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor nielsvl » vr apr 30, 2010 11:45 am

Als uw fret antwoordt, laat het eens weten ;)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor Margiet » vr apr 30, 2010 12:14 pm

Onze (7-jarige) Iago heeft zich blijkbaar al prima aangepast : HIJ is alvast een driehoekje geworden!! :rol: :rol: :rol:
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor Raven » za mei 01, 2010 12:55 pm

Las dit net op Facebook, de echtheid ervan valt uiteraard niet te achterhalen, maar wou het toch al eens posten...
Totally Ferret Performance Foods will be discontinuing the Totally Ferret for Older Ferrets. We are recommending the Older be replaced with the Ferret Complete, it is nutritionally comparable and more economical. The shape of the ferret complete will be changing to the current triangular shape of the Older Ferret.
Voor de niet-engelstaligen; Performance foods stopt met de productie van TF voor oudere fretten. Ze raden aan van over te schakelen op FerretComplete, omdat die naar het schijnt vergelijkbaar zou zijn van samenstelling. De vorm van FerretComplete zou ook veranderen naar de driehoekvorm...
Tot hiertoe niets officieel... ook niet via de zoek machines en het aantal hits, tenzij op facebook. xp
Misschien een hoax of een voorbereidende opinie peiling om vragen te kunnen beantw. op hun site?
Wie weet?

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor sah » za mei 01, 2010 6:01 pm

maar mijn fretjes (5+) kennen echt wel het verschil tussen de gewone en die voor 5+ fretten! Die laatste hebben ze echt liever. In een gemengd bordje, wat ze meestal krijgen, vissen ze de senior er uit. Volgens de man van de dierenwinkel zou er geen verschil zijn in smaak, mr ik heb nog nooit geproefd en ik betwijfel of hij dit ooit heeft gedaan. Ik hoop dat de senior blijft bestaan...mn fretjes zijn echt niet dik en op de gewone voeding werden ze nog dunner. Ribbetjes voelen is ok, maar vooral ribbetjes voelen is volgens mij toch wel te mager!
Helaba! Laat onze senior bestaan!

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor daikiri » zo aug 01, 2010 6:12 pm

vin dat die driehoekvorm moeilijkheden geeft bij het eten
dat zit vaak vast tussen de hoektanden bij kleinere fretjes
gebuik geen van de twee dus heb ik meer geluk geen tf meer voor mij trouwens
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor sah » zo aug 08, 2010 9:43 pm

hoi, mijn fretten zijn 5+ en op aanraden van de da ben ik overgeschakeld op senior, het zou voor hen geen verschil mogen maken (qua smaak dan) maar ik merk dat als ik de twee meng zij eerst de senior opeten. Ook, ze eten meer senior dan ze vroeger de gewone aten (ik moet echt meer eten kopen), misschien zitten er minder calorieen in, want dikker zijn ze zeker niet geworden. Wat wel een verschil is, ik heb hen nu al enige tijd, en deze zomer is hun eerste zomer dat ze vooral de senior voeding krijgen en voige 2 zomers hadden ze een redelijk kale staart en deze zomer niet, ik had het er vandaag nog over met Dai, zij zien er nu heel erg goed uit voor hun leeftijd. Ik probeer meestal de senior voeding met de andere te mengen, maar alvast voor mij zou het heel jammer zijn als de senior voeding uit de rekken gaat, ik geloof echt dat het daardoor is dat ik deze zomer geen kale staartjes heb...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor Margiet » ma aug 09, 2010 1:34 am

In TF senior zitten idd dezelfde voedingstoffen als in de gewone TF, ze komen hiermee dus ook echt niks tekort.

Het grote verschil zou zitten in het feit dat er minder "vet" in de senior zit, goed voor oudere of dringend op dieet moetende fretten dus. Oudere fretten verbruiken immers niet meer zoveel als de jongere deugnieten en te dikke fretten krijgen best wat minder vet binnen.

Bij de Junior is het vetpercentage dan weer wat hoger dan bij de gewone TF, pups verbruiken bij het opgroeien in hun eerste levensjaar het meest van allemaal. (Hoor mij, dat zie ik hier elke dag wel bewezen, ja!! :p )

Hier valt de senior ook goed in de smaak, moet ik zeggen!! :domhoog:
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor Raven » ma aug 09, 2010 9:55 am

Hmmm, niet alleen de vetten zijn - 3.5% minder maar ook de eiwitten zijn - 3% en de ruwe as - 0.6%. :s
Toch raar, want in vet zitten bepaalde voedingsstoffen die juist goed zijn voor de oude dag.
:)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor Margiet » ma aug 09, 2010 2:23 pm

Ik gaf ook maar een algemene uitleg, hé Raven en ja, vetten zijn altijd wel noodzakelijk, maar op een gegeven moment heb je er blijkbaar toch beter iets minder van (minder betekent ook niet "geen", hé?), als je zelf niet zoveel meer verbruikt. Zal bij de fret wel hetzelfde principe zijn, zeker?? :p
Afbeelding

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor Raven » di aug 10, 2010 10:04 am

Lol :lol: :lol:

Ik ging maar even in detail he Margit, voor de alom voorkomende “misverstanden” te vermijden zodat men mogelijk TF Senior ging voederen aan jonge fretten daar er toch dezelfde voedingsstoffen zouden in zitten als TF junior :shock: en trouwens 3% eiwit. en 3.5% vet is toch al iets zeker om daar even de nadruk er op te leggen als het voeder gebruikt werd voor pups :euh:
Trouwens ik sprak over de “voedingsstoffen“ in “vet“ en niet over “vet” in het “algemeen” he :p :p
;) :rol:

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor Raven » zo aug 15, 2010 4:30 pm

Waarom heb ik het gevoel dat er fundamenteel iets mis is met al dat gevoeder met rauw nu?

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor Margiet » ma aug 16, 2010 1:11 am

Waarom heb ik het gevoel dat er fundamenteel iets mis is met al dat gevoeder met rauw nu?
Hoezo? Wordt er dan (behalve hier bij ons dan) plots meer rauw vlees gegeven dan vroeger? Ik krijg nochtans nog steeds heel vaak de opmerking dat anderen dat nooit zouden willen doen en ik moet zeggen, wij beperken ons ook tot muis, kippenhartjes en eendagskuikentjes. Nu ook niet meer als hoofdvoeding, meer als bijvoeding en bij die die het niet gewend zijn maar toch lusten, enkel als traktatie.

Wat loopt er dan fout, denk je? En wat heeft het met het al dan niet geven van TF senior te maken?
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor sah » ma aug 16, 2010 1:21 am

Hoi, ik heb nu 3 fretjes en zij zijn 5+ en krijgen nu die senior voeding. Zij zien er goed uit...voor tijdens de zomer...dus ik bedoel, wel mooie haartjes, maar eignelijk kan ik wel goed ribbetjes voelen...
Wat kan ik hen nu best voorschotelen - Ik vind hen echt mager, maar dat vond ik de vorige twee zomers ook en ik heb hen nooit dik gevonden - ...
Zij snoepen wel eens een hapje vlees, maar aangezien dit hen nooit aangeleerd was tijdens hun jongere jaren kan ik nu niet verwachten dat zij zomaar overschakelen.
Eigenlijk had ik hen echt wel graag wat voller gezien, zowel zomer als winter, ze zitten binnenshuis dus hun gewicht verandert ook weer niet zoveel. En ik maak me steeds weer zorgen. Ik weet wel, mn dames zijn nogal klein, dus echt veel hoeven ze ook niet te wegen, maar als iemand tips heeft om oudere fretjes lekker goed op gewicht te houden...die tips zijn welkom!!!!

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor Raven » ma aug 16, 2010 10:55 pm

Waarom heb ik het gevoel dat er fundamenteel iets mis is met al dat gevoeder met rauw nu?
Hoezo? Wordt er dan (behalve hier bij ons dan) plots meer rauw vlees gegeven dan vroeger? Ik krijg nochtans nog steeds heel vaak de opmerking dat anderen dat nooit zouden willen doen en ik moet zeggen, wij beperken ons ook tot muis, kippenhartjes en eendagskuikentjes. Nu ook niet meer als hoofdvoeding, meer als bijvoeding en bij die die het niet gewend zijn maar toch lusten, enkel als traktatie.

Wat loopt er dan fout, denk je? En wat heeft het met het al dan niet geven van TF senior te maken?
Door dat vet gegeven...

Ik zal er morgen een nieuw onderwerp met opstarten... te laat nu... En misschien belangrijk genoeg om beginners etc. erop te wijzen zonder dat het verloren gaat in een ander onderwerp.
;)

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Stopzetting TF Senior?

Berichtdoor Raven » di aug 17, 2010 10:37 pm

Dus ik ga verder in dit forum met onderwerp “Vet, teveel of te weinig?”


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten