Deli Nature?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Deli Nature?

Berichtdoor alika » vr feb 11, 2011 7:19 pm

Hallo iedereen

Ik ben vandaag eens in een voor mij onbekende dierenwinkel binnengesprongen om te kijken wat ze daar voor fretsels hadden. Op het eerste zicht hadden ze er maar weinig, maar toch heb ik iets zien staan waar ik toch wel even jullie mening over zou willen.
Voeding van Deli Nature (of Nature Deli) voor fretten. Op het eerste zicht lijkt het me niet echt optimale voeding, maar ik zou toch graag even jullie mening hierover willen weten.

Sooo... Shoot :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: Deli Nature?

Berichtdoor _K8_ » za feb 12, 2011 1:37 am

kip, rijst, mais, hele gedroogde eieren, dierlijk vet, haringmeel, gehydroliseerd kippeneiwit, biergist, mineralen, vitaminen, sporenelementen, lecithine

analyse:
ruw eiwit 34%
ruw vet 22%
ruwe celstof 2%
ruw as 7%

additieven per kg:
vit a: 20000 ie
vit d3: 2000 ie
vit e: 120mg
vit c: 20mg


-> niet goed dus, ik zie kip en voor de rest rommel
-> net iets te veel vet volgens mij

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Deli Nature?

Berichtdoor jeanine » za feb 12, 2011 10:14 am

Er zit in elk geval geen tarwe in voor fretjes die dit niet verteren, zo te zien. Het vetgehalte lijkt mij ook niet direct een groot probleem. Suiker?
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Deli Nature?

Berichtdoor alika » za feb 12, 2011 4:09 pm

Ja, mij stoorde vooral de plantaardige elementen die ik op de verpakking zag staan... ma wou toch even polsen naar jullie mening :)
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Deli Nature?

Berichtdoor jeanine » za feb 12, 2011 7:09 pm

Alika, tarwe is niet voor elke fret taboe. ;) In elke voeding vindt je wel graansoorten of aardappel terug, is nodig om brok te maken als bindmiddel. Jammer dat er niet bij staat hoeveel % aan vlees er in zit. Van zo één verpakking gaan ze niet direct iets over houden behalve misschien wat diarree. Ik zou toch voor de meer algemeen als goede brokken gaan. ;)
Afbeelding

alika
Donateur
Donateur
Berichten: 225
Lid geworden op: vr nov 03, 2006 12:29 pm
Locatie: Hasselt

Re: Deli Nature?

Berichtdoor alika » ma feb 14, 2011 2:27 pm

Ja bij mij krijgen ze altijd Totaly Ferret. Ma wou gewoon eens weten of dit ook een alternatief zou zijn wanneer ik plots eens zonder eten zou vallen. Deze winkel ligt op weg naar mn werk en daar zou ik dan eventueel snel kunnen stoppen indien nodig :)
Ma voorlopig nog genoeg voorraad hier, dus geen nood aan een alternatief :D
Bandit, Boyke en Muts: my stars in heaven!! Forever in our hearts!!


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten