TF of Zupreem ?

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Shannon
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 29, 2011 11:20 pm

TF of Zupreem ?

Berichtdoor Shannon » wo aug 24, 2011 10:26 pm

Hallo iedereen !

Vraagje: ik ben van plan om 1 van mijn 2 brokken te vervangen en ik heb al veel research gedaan om een goede brok te vinden (ook via de zoekmachine op het forum) en ik heb nog 2 mogelijke voedingen op het lijstje namelijk TF en Zupreem, omdat ik eindelijk na lang zoeken winkels heb gevonden in de buurt die deze voeding verkopen (ik zeg het u, moeilijk te vinden in de omgeving van Hasselt e.d. :p )
Nu wil ik graag jullie mening, welke van de 2 zouden jullie aanraden ? (ik kan maar geen keuze maken, ze hebben beide hun voor en nadelen).

Alvast bedankt allemaal :D

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor a3ke » do aug 25, 2011 6:33 am

Geef je al Orijen ? of niet ?

Zupreem is vrij kort bij Orijen dus zou ik in dat geval TF nemen
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor nielsvl » do aug 25, 2011 9:08 am

Ik geef beide...

Gebruikersavatar
frettigefreddy
Donateur
Donateur
Berichten: 3
Lid geworden op: za apr 22, 2006 7:04 pm
Locatie: Wijgmaal
Contacteer:

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor frettigefreddy » do aug 25, 2011 10:22 am

Misschien eens uittesten welke brokken de fretten willen eten ? De brok kan nog zo goed zijn, als fretlief het laat liggen, ben je er ook niets mee ??? :roll:

Ook iets om misschien in overweging te nemen... TF wordt in Duitsland gemaakt, dus goed verkrijgbaar, Zupreem is geimporteerd uit de VS en dit kan soms wel eens een onderbreking in beschikbaarheid geven. (In het verleden genoeg meegemaakt met TF toen dit nog uit de VS kwam, of 8in1 waar nu hier zelfs niet meer aan te geraken is)
Groetjes van Sloef, Frosty, Browny - Loebas, Belle, Brother - Smokey - Spirit
http://www.frettigefreddy.be

Shannon
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 29, 2011 11:20 pm

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor Shannon » vr aug 26, 2011 5:01 pm

Geef je al Orijen ? of niet ?

Zupreem is vrij kort bij Orijen dus zou ik in dat geval TF nemen
Ik geef nu supreme science en ferret compleet van V-L en ik wil de supreme vervangen door TF of Zupreem omdat ik winkels in de buurt heb gevonden die deze verkopen (ik ben niet meer zo'n fan van bestellen via internet omdat ik er al vanalles mee heb mee gemaakt :( en Orijen kan ik bij mijn weten enkel bestellen via Zooplus, ik heb nog geen winkel gevonden die deze verkoopt in de buurt)
Misschien eens uittesten welke brokken de fretten willen eten ? De brok kan nog zo goed zijn, als fretlief het laat liggen, ben je er ook niets mee ???

Ook iets om misschien in overweging te nemen... TF wordt in Duitsland gemaakt, dus goed verkrijgbaar, Zupreem is geimporteerd uit de VS en dit kan soms wel eens een onderbreking in beschikbaarheid geven. (In het verleden genoeg meegemaakt met TF toen dit nog uit de VS kwam, of 8in1 waar nu hier zelfs niet meer aan te geraken is)
In de winkels die ik heb gevonden hebben ze me gezegd dat ik aan TF bijna altijd kan geraken (regelmatige leveringen) en Zupreem is te bestellen als de voorraad op is (levertijd is zo'n 3 weken) dus dan moet ik altijd op voorhand een goed voorraadje aanleggen :p

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor kysimoza » vr aug 26, 2011 6:47 pm

ik koop orijen via een andere link pakke goedkoper heb hier ergens op de forum de link geplaats :)
en dat is een zeer betrouwbare mens :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor jeanine » vr aug 26, 2011 7:43 pm

Ik koop bij Zooplus, wel tijdig nieuwe voorraad aanleggen. Soms levert men vlug, soms moet je er even op wachten. Nog geen enkel probleem met Zooplus gehad. ;)
Afbeelding

Shannon
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 29, 2011 11:20 pm

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor Shannon » vr aug 26, 2011 10:18 pm

daaruit maak ik dan op dat ik beter de orijen bij mijn ferret compleet neem ipv TF of Zupreem ? :D

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor kysimoza » vr aug 26, 2011 10:25 pm

bwa eerst zien of u fret orijen eet
maar ik heb mij laten wijsmaken dat zupreem eigenlijk qua samenstelling bijna hetzelfde zou zijn als orijen?
Of dit nu waar is weet ik niet maar de orijen valt hier heel goed in de smaak en ik betaal voor
1xANCANA Grasslands Cat 2.5 kg
1xORIJEN Cat & Kitten 2.5 kg
38 euro :) dus de orijen komt op 19 euro :)

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor Raven » di aug 30, 2011 3:31 pm

Zupreem of Orijen... Ze lusten het niet hier :staar:
Met lange tanden nemen ze al eens een TF brokje en de HK gaat er iets beter in :evil:

Shannon
Berichten: 0
Lid geworden op: vr jul 29, 2011 11:20 pm

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor Shannon » di aug 30, 2011 4:04 pm

hier eten ze echt alles ! :p je kan ze voorschotelen wat je wil en het gaat er vlotjes in :p
Ik heb pas een klein zakje TF en Zupreem gekregen van een vriendin en ze vonden het beide heel erg lekker :D dat maakt de keuze enkel moeilijker want het was stukken makkelijker geweest om te kiezen als ze 1 van de 2 niet aten :p

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor jeanine » di aug 30, 2011 4:20 pm

Je kan meerdere brokken geven ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor a3ke » di aug 30, 2011 5:42 pm

Je kan meerdere brokken geven ;)
is zelfs sterk aan te raden vind ik
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor Raven » di aug 30, 2011 5:57 pm

Je kan meerdere brokken geven ;)
is zelfs sterk aan te raden vind ik
Die raad gaat aan 2 van de 3 verloren... welke mélange ik ook probeer... welke brok ik ook probeer... werkt niet!
Zelfs de theorie van er zitten suikers in die soort brokken (fastfood for ferrets) lukt hier niet!
En we staan weer op het punt te vertrekken... dus “honger“ zal weer troef zijn? Zal eerder hun willetje zijn! ;)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor nielsvl » di aug 30, 2011 6:13 pm

Het is vaak eerder "mijn fret wil iets anders eten dan brokken" ipv "mijn fret wil geen brokken eten"...

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor Raven » di aug 30, 2011 6:42 pm

Weeral mis!
Het is eerder eten van brokken na 2 a 3 dagen vasten en dan nog sorteren ze... maar eenmaal terug rauw wat de hoofdmoot is sta ik terug bij af ;)

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor nielsvl » di aug 30, 2011 6:45 pm

Ik had het niet specifiek over jou hoor...

De meeste fretten kennen hun baasje maar al te goed, als ze lang genoeg weigeren brokken te eten krijgen ze toch weer datgene dat ze zo lekker vinden...

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: TF of Zupreem ?

Berichtdoor Raven » di aug 30, 2011 8:23 pm

Soms vraag ik me af of die Spartaanse voedingswijze wel goed is... geen brokken, geen snoepjes en zelfs geen biergistjes meer lusten ze! Misschien omdat ze het niet kennen?
Biergist wat al mijn vorige fretten lusten en er een moord voor deden... en de huidige trekken er hun neus ervoor op. Kan dit alleen nog geven onder hun basisvlees.
Zelfs mengen onder hun vis-olie werkt niet... ik haal dit alleen maar aan van die biergistjes omdat er echt meer is dan de gewoonlijke voedings theorie...
Na 3 dagen en dan lopen ze echt de muren op... volgen alle bewegingen... lijken dan fretten op speed, maar als je dan brokjes voedert... nada!
Dus ik geef het op. xp

Edit: Spartaanse voeding doel ik op ooit het geven van medicatie e.a.


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten