kippenhartjes/kippennekken.

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

kippenhartjes/kippennekken.

Berichtdoor JVR » di sep 13, 2011 7:26 pm

Mag je dagelijks 1 rauw kippenhartje geven ?
Ons fretje vind dit namelijk heerlijk. :rol:

En kippennekken mag dit ook dagelijks ?
Dit heb ik wel nog niet geprobeerd. :roll:

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: kippenhartjes/kippennekken.

Berichtdoor jeanine » di sep 13, 2011 7:40 pm

Vlees geef je best in de kooi, ze verstoppen het anders ergens in je woning. Een kippenhartje per dag is geen probleem, een kippennek is een goed knaagbeen voor de tandjes. Wel rauw geven die nek en na 24u de restjes opruimen. ;) De stoelgang nazien of er geen problemen van komen, indien er geen slechte stoelgang komt is het zeker aan te bevelen om de tandjes zo in conditie te houden. Wel er voor zorgen dat hij niet kieskeurig wordt en brok bijgeven om zo alle voedingsstoffen naar binnen te krijgen. Als je echt naar prooi overgaat met alles er op en er aan is brok niet nodig.
Afbeelding

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: kippenhartjes/kippennekken.

Berichtdoor JVR » di sep 13, 2011 8:09 pm

Vlees geef je best in de kooi, ze verstoppen het anders ergens in je woning. Een kippenhartje per dag is geen probleem, een kippennek is een goed knaagbeen voor de tandjes. Wel rauw geven die nek en na 24u de restjes opruimen. ;) De stoelgang nazien of er geen problemen van komen, indien er geen slechte stoelgang komt is het zeker aan te bevelen om de tandjes zo in conditie te houden. Wel er voor zorgen dat hij niet kieskeurig wordt en brok bijgeven om zo alle voedingsstoffen naar binnen te krijgen. Als je echt naar prooi overgaat met alles er op en er aan is brok niet nodig.

Ik geef zijn hartje op de tafel en eet deze dan met veel gesmak op en erna kuis ik de tafel af met dettol.
Vanaf vandaag krijgt hij dan elke dag een hartje indien zijn stoelgang vast blijft.
Ivm de kippennek , dacht eerst is proberen met een half nekje om te weten wat hij er mee gaat doen.
Hier word enkel rauw vlees gegeven.
Brokken blijft hij krijgen zou het vlees enkel als extra bijgeven.

Mercikes voor de info ;)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: kippenhartjes/kippennekken.

Berichtdoor jeanine » di sep 13, 2011 9:04 pm

Geef maar gerust een hele nek, je zal wel zien wat er overblijft? Persoonlijk zou ik wat bang zijn dat de nek halveren misschien een probleem zou geven door in het muiltje te blijven steken. Ik persoonlijk zou ze er liever aan zien knagen zonder dat het als stuk in het muiltje kan verdwijnen. Anders onder toezicht eens uit proberen. ;) Mijn oudere dametjes zijn eens in de problemen gekomen met een vel dat aan de tandjes vast zat en in het keeltje, Chanel leek wel te stikken toen.
Zolang je toezicht kan houden en men het niet verstoppen kan geen probleem waar hij zijn lievelingskostje opeet. :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Re: kippenhartjes/kippennekken.

Berichtdoor weazel » di sep 13, 2011 9:14 pm

Mag je dagelijks 1 rauw kippenhartje geven ?


Hier krijgen ze minstens 4 rauwe versneden kippenhartjes ( en liefst met veel bloed) per dag en per fret als ze uitgelaten worden ,
en wees gerust dat is zo verdwenen . Buiten de enkelen die stug weigeren om ook maar één hapje te nemen heb je nog de verzamelaars die de buit verbergen en de jagers die in ieder hoekje op zoek gaan naar de buit :mrgreen:
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: kippenhartjes/kippennekken.

Berichtdoor JVR » di sep 13, 2011 9:33 pm

Geef maar gerust een hele nek, je zal wel zien wat er overblijft? Persoonlijk zou ik wat bang zijn dat de nek halveren misschien een probleem zou geven door in het muiltje te blijven steken. Ik persoonlijk zou ze er liever aan zien knagen zonder dat het als stuk in het muiltje kan verdwijnen. Anders onder toezicht eens uit proberen. ;) Mijn oudere dametjes zijn eens in de problemen gekomen met een vel dat aan de tandjes vast zat en in het keeltje, Chanel leek wel te stikken toen.
Zolang je toezicht kan houden en men het niet verstoppen kan geen probleem waar hij zijn lievelingskostje opeet. :)

Dacht het al dat het beter is om een heel nekje te geven ivm verstikkings gevaar.
Het vel is inderdaad heel taai van een kippennek en nog rekbaar ook, nog een geluk dat je het toen hebt gezien bij Chanel.
Binnenkort is proberen maar eerst zien hoe zijn ontlasting is met de hartjes.
Vind de tafel eigenlijk de beste plaats om zijn extratje op te geven zo kan ik hem bekijken hoe hij zijn vleesje opeet en ook handig om erna op te kuisen met dettol.

;)

JVR
Berichten: 0
Lid geworden op: ma aug 08, 2011 8:23 pm

Re: kippenhartjes/kippennekken.

Berichtdoor JVR » di sep 13, 2011 9:38 pm

Mag je dagelijks 1 rauw kippenhartje geven ?


Hier krijgen ze minstens 4 rauwe versneden kippenhartjes ( en liefst met veel bloed) per dag en per fret als ze uitgelaten worden ,
en wees gerust dat is zo verdwenen . Buiten de enkelen die stug weigeren om ook maar één hapje te nemen heb je nog de verzamelaars die de buit verbergen en de jagers die in ieder hoekje op zoek gaan naar de buit :mrgreen:

Oooow 4 hartjes per fret per dag, ja dan zal 1tje zeker geen kwaad kunnen. :D
Ik geef hier wel het hartje in zijn geheel dat hij er zelf moet op knabbelen en smakken :lol:


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast