Papje voor medicatie

Of het nu over harde brokken, natte voeding of BARF gaat, geen vraag is te gek, geen antwoord te veel. Is fretlief verzwakt, te mager of juist te mollig? Weet je niet wanneer je moet overschakelen van baby- naar performancevoeding? Heeft je fret extra vitamientjes nodig? Al deze vragen en veel meer kan je op dit forum kwijt. Geef in je topic ook zo veel mogelijk relevante informatie mee zodat anderen een klare kijk op jouw situatie en vraagstelling krijgen.
Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor Raven » zo apr 15, 2012 11:07 am

Het is zoals jeanine het aanhaalt
van je vinger laten likken
de presentatie! :domhoog: Hier is de vinger ook favoriet en hetzelfde doen in een potje werkt niet altijd :rol:

Wel heel belangrijk is dat het pilletje zeer fijn word geplet... bij het kleinste korrelig ding stop hier onze Spark met likken...
Ook wat je gebruikt als lokmiddel kan wat nefast werken... ik gebruikte onlangs nog wild paté (eigen bereiding) en dat ging er zeer vlot binnen maar verergerde de situatie :do:
Het product voor haarballen dat wij gebruiken daar doet Spark een moord voor maar zelfs de kleinste hoeveelheid hiervan verergerde de situatie.
In normale omstandigheden had Spark van beide boven vernoemde geen last mee.
Nu de olie die ik altijd gebruik... normaal zou men zeggen olie? Maar het was het tegendeel zijn diarree verbeterde wel niet maar bleef binnen de perken.
En dat van die —> yoghurt <— (klik) hielp in beide richtingen met wat afwachten :domhoog:
Dat is wel levende yoghurt en niet dat namaak of dat dieet spul...

Fretten zijn individualisten met hun eigen eigenaardigheden en kunnen koppen als geen ander zelfs al ze eronder door gaan geven ze soms hun koppigheid niet op!!
Een fret in groep of een volledige groep kan hemelsbreed verschillen qua aanpak.

Voorbeeld ik gebruik al jaren biergist, al mijn vorige fretten lusten dat als snoepje of hoe je ook wil noemen... deze drie paljassen lusten het niet, iedere truck voor biergist te geven mislukt... ze nemen liever een pilletje denk ik :p :p
Maar onder hun vlees en dit in het aller begin tijdens de bereiding en dan ook voor het de vriezer in gaat voor quarantaine... na het ontdooien werkt deze truck weer niet meer.

De spuit... nadat die spuit waarschijnlijk vorige zomer Pebbles haar leven heeft gered... heeft ze nu er een heilige schrik van.
Succes!

@ margit, ik heb geen probleem met dubbel postjes... daarom ook mijn antwoord in beide topic's :p :p :p Maar A3ke heeft wel een punt dat het best allemaal centraal staat
daar er meer mensen zijn met een probleem, vraag of wat dan ook he? :p
Daarom zijn er mod's :p :p :p ;)

JajaChu
Berichten: 0
Lid geworden op: di aug 23, 2011 8:21 am

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor JajaChu » zo apr 15, 2012 11:31 am

Nou je kiest maar in welk toppic je verder gaat...

Ik voer medicatie hier gewoon op... Fret op schoot goed vast tegen je aan zodat ze niet weg kunnen, met rechterhand bekje open, met linker pilletje/pasta of wat dan ook erin, met rechthand toe houden want anders ligt alles er weer uit en terwijl met linker een dikke teut ferretone-pasta op neusje... Vanaf ze dat ruiken zijn ze hier zo vergeten dat er nog een pilletje in zat en klaar is kees (ik ben linkshandig dus misschien dat het voor de rechtshandigen andersom makkelijker is )
Je moet op zo een momenten vooral niet bang zijn en twijfelen want dan geraken ze toch weg of moet je paar keer opnieuw beginnen omdat het pilletje eruit ligt enz enz... en dat maakt het in totaal alleen maar enger voor de fret zelf.
Afbeelding

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor skiwi » zo apr 15, 2012 3:30 pm

hier gaven we dat steeds met Viyo, dat macheerde ..
na een maandje waren ze dat beu, dan ff afwisselen met een pasta of waltham, dan weer viyo ..

en ipv smorgens en savonds kregen we van dierenarts een ander pilletje dat we slechts om de andere dag een pilletjet moesten geven (was wel veeeeeeeeeeeel gemakkelijker), 'k weet alleen niet meer juist wat het was. ook prednisolone, maar dan andere samenstelling, 'k weet het niet meer.
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor a3ke » zo apr 15, 2012 3:52 pm

Methylprednisolone ?
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor skiwi » zo apr 15, 2012 6:07 pm

Methylprednisolone ?
idd dat komt me bekend voor ...
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Gebruikersavatar
SylSparkle
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 1:05 am
Locatie: Ninove
Contacteer:

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor SylSparkle » zo apr 15, 2012 10:40 pm

Ik heb het nog eens (als last resort) geprobeerd met waltham, voordat ik het naar binnen ging proppen, want dat zag ik echt niet zitten, en ze heeft het gewoon opgegeten ! :)
ik ben superblij, ik heb de pap wat dikker gemaakt (ongeveer 1 lepeltje waltham met 2,5 lepeltjes water ipv 3) en ze heeft het allemaal flink opgegeten !
ik ben echt blij en fier op haar, heb haar meteen overladen met kusjes en knuffels en aandacht ^^
nu hopen dat het morgen ook nog werkt hé... :rol: het is duimen !

Alvast dikke merci voor de tips iedereen, en Margiet, ik ga ook uitkijken als er nog eens van die 'papjes' van vitakraft in de aanbieding staan en bij de volgende bijeenkomst wat ferretvite aanschaffen, zo heb ik dan volgende keer ook wat meer mogelijkheden he :)
Ferrets leave tiny little pawprints on your heart... <3

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor Margiet » ma apr 16, 2012 12:16 pm

Sylvie, als ge komt puppy's-kijken met Kim zal ik zo 'n stickje (en je Donateurskaart als het ff lukt :roll: ) klaar leggen, doe me eraan denken. Als je die snuiters die dingen aanleert voor ze "moeten" is het altijd makkelijker als de nood echt hoog wordt ...

Flinke muis! Geef ze een knuffeltje van me! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
SylSparkle
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 1:05 am
Locatie: Ninove
Contacteer:

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor SylSparkle » di apr 17, 2012 10:03 am

(en je Donateurskaart als het ff lukt :roll: )
hehe, ja ! ik ben de voorlopige kaart nog tegengekomen gisteren in mn portefeuille :p hoewel ik die ook wel schattig vind ^^
Ik wil mijn best doen om jou eraan te herinneren, maar mijn geheugen is nog erger dan een zeef :roll:
ze is gisteren ook flink geweest trouwens, en meteen ook weer overladen met knuffels enzo :)
Er zullen ook nog veeeeeeel knuffels volgen, dus zal ik er meteen maar (minstens) 1tje bijgeven van jou :D
Ferrets leave tiny little pawprints on your heart... <3

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor jeanine » di apr 17, 2012 10:10 am

Eens de smaak en de gewoonte er is gaat het meestal vlotter naar binnen. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor weena » wo apr 18, 2012 8:04 am

hey

ons queenie neemt GEEN ENKEL papje vrijwillig meer binnen.
probleem dus als ze twee maal per dag proglycem moet.
tja... ik heb een papje gemaakt van haar brokjes met wat recovery in en hoewel ze dit niet meer wil, laat ze mij geen andere keuze...
het spuitje in en dwang voederen. Sorry lieve muis, kan niet anders.

MAAR wat ik het aller belangrijkste vind, is haar achteraf iets geven wat ze WEL lust.
in haar geval een pinky muisje.
dus na elke oorlog om het pilletje... een staak het vuren met een muisje voor mijn lieve muis.

en alles is vergeven. HOOP IK :p

ze weet het ook wel goed hoor dat ze na de spuit iets lekkers krijgt.
ze laat het merken... zijt daar maar zeker van! :twisted:
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor a3ke » wo apr 18, 2012 8:19 am

Fierro krijgt ook erna altijd lekkers

Met of zonder blijft ie even afhankelijk als ervoor

Maar voor onze gemoedrust na de dagelijkse oorlog met hem is een snoepje uitstekend
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor Peewee » za jun 09, 2012 11:25 pm

Nog ff reageren op die "papjes" van Vitacraft, die zijn te verkrijgen bij Tom & co en bij zooplus

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ten/277920

Ik heb net nog de tip gegeven aan iemand die een fretje heeft met insulinoom en die ook niets lust, ze gaf eerst het pilletje eerst in choco :shock: omdat hij het anders niet moest hebben... heb dat dan afgeraden en nu geeft ze het onder dwang opgelost in water met een spuitje wat dus elke dag voor een worsteling zorgt.
Ze ging nu eens die Liquid snack proberen, ik hou jullie op de hoogte van zodra ik iets weet :)

Ps: De moeder van dit meisje is apothekeres (in Ninove dacht ik) en maakt de proglicem zelf waardoor het dus goedkoper uitkomt dan dat het vanuit Nederland moet komen, mss een tip voor diegenen die dit medicijn nodig hebben?
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor Bientje » zo jun 10, 2012 1:35 am

Haha Kim, Weena laat daar de proglicem voor ons allemaal maken. Grappig hoe klein de wereld is... :D

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor Margiet » zo jun 10, 2012 3:37 am

Haha Kim, Weena laat daar de proglicem voor ons allemaal maken. Grappig hoe klein de wereld is... :D
Dan maakt die de Proglicem niet zélf, hé, want dat durfde ik al niet te riskeren, maar dan is het die apotheker die nu net 45 pillen naar 300 verdeeld heeft, als ik het goed begrijp? :rol:

Ja, dankzij Weena hebben we voor de Proglicem nog een extra tussenstationnetje gecreëerd !!!

Als ik die doos van 100 pillen (= 100€) dus niet zelf bestel bij onze apotheker, maken die pilletjes nl toch kilometertjes, hoor :

Van Ine (Hasselt) naar hier (Rotselaar), van hier (Rotselaar) naar Weena (Okegem), van Weena (Okegem) terug naar hier (Rotselaar) en dan vaak nog van hier (Rotselaar) naar Sabine (Berendrecht), Davy (Mechelen) of een tijd terug zelfs naar Jeanine (Gent) en Roermond ... :roll:

Multiculturele pillen dus, volgens mij!! :p

PS : Die Liquidsnacks worden door Fuzzy van Edwin met veel smaak verorberd, dat kan je niet meer "gegeten" noemen!! ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bientje
Donateur
Donateur
Berichten: 84
Lid geworden op: ma sep 07, 2009 12:00 pm

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor Bientje » zo jun 10, 2012 9:44 am

Haha Kim, Weena laat daar de proglicem voor ons allemaal maken. Grappig hoe klein de wereld is... :D
Dan maakt die de Proglicem niet zélf, hé, want dat durfde ik al niet te riskeren, maar dan is het die apotheker die nu net 45 pillen naar 300 verdeeld heeft, als ik het goed begrijp? :rol:
Awel ja, dat wou ik zeggen he... :( :oops: Was beetje moe...

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor jeanine » zo jun 10, 2012 5:27 pm

Hier het antwoord van de apotheek waar ik eerst inlichten bij nam, zoals ik het versta zijn er dus wel van 25mg te verkrijgen.
100caps à 25mg : 68€ 166 caps à 15mg
Maken : 42€

Deze zou je dan zelf ook nog in 2 portie's van 12.5 mg per dag kunnen verdelen en spaar je het maken zo ook uit, met een klein verschil in mg. Ik denk als ik kijk naar het gewicht van mijn fretje, kan dit verschil te verantwoorden zijn. Helaas kwam het antwoord wat te laat binnen :(
Ondertussen heb ik via mijn apotheek dus de Proglicem, doos 100 stuks 100mg om op te splitsen naar de 15mg. Eerste 15 zijn al gemaakt voor hier en ons Free is er goed mee. Als de pillen eerst het halve land door moeten en je rekent de verzendkosten en alle moeite die gemaakt moeten worden erbij kan het ook anders. Als ik het bekijk kan Freebee ongeveer een jaar verder nu met haar doos.
Ben benieuwd naar het resultaat van die snack.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor Margiet » zo jun 10, 2012 6:00 pm

Als de pillen eerst het halve land door moeten en je rekent de verzendkosten en alle moeite die gemaakt moeten worden erbij kan het ook anders.
Het kan anders ja, :p maar we spreken, zien en horen mekaar regelmatig dus gaat het gewoon mee op en af van den ene naar den andere, hoor! :rol:

En als onze fretjes geholpen zijn met af en toe eens iets te versturen, ach ja, dan doen we dat toch gewoon, niet ? ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Papje voor medicatie

Berichtdoor jeanine » zo jun 10, 2012 6:13 pm

Margiet, ik weet dat het met veel plezier gedaan en ook aanvaard wordt. Al hou ik zelf het liever voor in noodgeval open voor de apotheek de volle pot moet gaan rekenen, daar heeft niemand dan nog enig voordeel aan. Ik kan mij best indenken dat een "vriendendienst" ook een einde kan kennen als het te veel wordt. ;)
Afbeelding


Terug naar “Voeding & voedingsproblemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten