opvoeding

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: opvoeding

Berichtdoor Buda » di jan 29, 2013 9:21 pm

dettol voor fretten is als asbest voor mensen..
de meeste fretten kunnen er slecht tegen...
kunnen er een echte allergie aan krijgen en dat wil je niet..
speeltuin is 1 ding maar alle dagen voor de kooi is problemen zoeken..

dat komt bij mij niet in hun buurt..liever soda water dan neemt heel goed vet en geur weg..

met wat die kadeeën in die kooi pletsen is dat wel zwaar nodig hoor :shock:
die hoek is an't eind van de dag nen toren he, das geen zicht ze.
en als ge dat met wat water wilt verwijderen, hangt uwe schuurborstel pleitevol

lolz, shitgesprekken enal :p
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: opvoeding

Berichtdoor Buda » di jan 29, 2013 9:23 pm

gebruik geen dettol, fretten kunnen daar niet tegen!

neem een kleine kooi, waar je 1 frettenbak kan zetten die de helft van de kooi inpakt (er mag geen spleet zijn waar ze tussen kunnen)maak hem stevig vast en leg er een drol in, de andere helft is om te eten en slapen
als je de bak kuist enkel met warm water zodat ze de kakgeur in de bak ruiken..later kan je dat met bleekwater doen omdat de meeste dieren gek zijn op die geur en worden aangezet om dan hun boodschappen daar te deponeren.
dit een maandje volhouden en ze zouden dan proper moeten zijn.
gr dai

de poep in de baktruuk en bleekwatertruuk hebk al is geprobeerd, mr mss moet'k het eens wat langer doen.
Indy is echt een viezerd, en de rest doet hem na :s
Buda deed het vroeger ook nooit, maar sayko deed het en buda nam het over.


Momenteel ist wel interessant om te ontsmetten voor buda zen teentje, bacterie-vrij blijven enzo he.
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: opvoeding

Berichtdoor jeanine » wo jan 30, 2013 11:15 am

Buda, als ze hier eens een "ongelukje" hebben neem ik de keukenrol om eerst alles zo proper mogelijk te maken. Pas daarna ga ik met het sopje en vod aan het werk. Helemaal geen geknoei zo, wel flink verbruik van keuken rollen. Mocht je nu eens een krantenpapier leggen zou de opkuis ook al veel minder werk vragen. Krantje dichtplooien en de restjes verder opkuisen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: opvoeding

Berichtdoor Buda » wo jan 30, 2013 11:21 am

Jamaar, dat gaat hier niet over een ongelukje he, dat gaat hier over 1 kilo poep in hun kooi ofzo

ze willen niet in hun toilet, dus ze zetten zich in een hoek, en doen daar allemaal samen hun ding,
S'avonds in dat dan ne stapel, ik kan u verzekeren, daar beginde niet aan met een keukenrolleke zenne +)
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: opvoeding

Berichtdoor jeanine » wo jan 30, 2013 5:34 pm

Zindelijke fretjes toch, allemaal op één hoopje. :domhoog: Wat zou je als baasje dan meer willen :p :mrgreen:
Afbeelding

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: opvoeding

Berichtdoor Kimster » do jan 31, 2013 5:37 pm

Ik zou er mij gewoon naast zetten en telkens ze aanstalten maken om te gaan, ze in de kattenbak zetten en tot vervelens toe herhalen tot ze echt hun behoefte gedaan hebben. Turon hier was buiten zijn kooi niet zo zindelijk, hem achtervolgen en zijn signalen herkennen en tijdig op de bak zetten maakt hem nu toch wel voor 98% proper. Hij heeft mij al een tijdje niet meer liggen gehad 8-)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: opvoeding

Berichtdoor Margiet » di feb 05, 2013 10:48 am

Zindelijke fretjes toch, allemaal op één hoopje. :domhoog: Wat zou je als baasje dan meer willen :p :mrgreen:
Vind ook dat ze hier toch nogal complimenten hebben, hoor!! :rol:

Ja, ernaast gaan zitten, dat is nog eens een gedacht hier!! :rol: Kan ik eindelijk eens zitten gaan (en blijven zitten ook!!) ... ;)
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: opvoeding

Berichtdoor snoesje53 » di feb 05, 2013 1:03 pm

ik heb deze week geprobeert om de "kattebak" een verdiepje hoger te zetten
ff zien of ze nu naar beneden,naar dezelfde plek gaan,of dat ze de "bak" zoeken.... en ja hoor,ze gaan alle 3 mooi in hun bakje
daar ik volgende week ergens nog maar eens onder het mes moet en me een week of 6 moet koest houden,leek het mij een ideetje om uit te testen
zodoende kan ik dan de bak zonder problemen schoon maken.dus blijkbaar gaan die van mij wel in hun bak en niet op "de plaats"
ik zou echt niet meer weten hoe je ze het geleerd kan krijgen. mij is het gelukt met 1 fret en 10 pups.....
als ik nu iets vind is het voor de keukenkast,omdat roxy weer eens niet op de tablet graakt ,of boven aan mijn slaapkamer deur omdat ze er niet in geraakt
en verder gaat iedereen mooi op de pot :D


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten