fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
sd reptiles
Berichten: 0
Lid geworden op: wo aug 01, 2012 8:05 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor sd reptiles » ma aug 06, 2012 2:08 pm

Alleen de tunnel ligt er in. ;)

mousty
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 01, 2009 6:12 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor mousty » ma aug 06, 2012 2:40 pm

pfffff, wat lees ik hier allemaal. Wil eigenlijk zo min mogelijk reageren op postjes maar nu kan ik het mij toch niet laten. sd reptiles, lees nu aub toch zelf ff alles na wat je hier neerpent. Je hebt een kooi van 2 meter hoog en die staat 1 meter van de grond??? Ik zou niet graag een fretje zijn dat boven op de kooi klautert en dan naar beneden tuimelt want volgens mijn beperkte kennis in rekenen is 1 m + 2 m nog altijd 3 meter. En kom nu aub niet zeggen dat huw fretje daar niet op kan want je zou u nog lelijk verschieten. Ik heb hier een ferretnation staan van 3 verdiepen en er wordt ook al eens gezegd dat een "normale" fret daar niet opkan. Wel, ik heb al verschillende "abnormale" fretjes gezien dan. En zo lees ik hier nog zaken waarvan ik het mijne denk.

sd reptiles
Berichten: 0
Lid geworden op: wo aug 01, 2012 8:05 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor sd reptiles » ma aug 06, 2012 3:05 pm

pfffff, wat lees ik hier allemaal. Wil eigenlijk zo min mogelijk reageren op postjes maar nu kan ik het mij toch niet laten. sd reptiles, lees nu aub toch zelf ff alles na wat je hier neerpent. Je hebt een kooi van 2 meter hoog en die staat 1 meter van de grond??? Ik zou niet graag een fretje zijn dat boven op de kooi klautert en dan naar beneden tuimelt want volgens mijn beperkte kennis in rekenen is 1 m + 2 m nog altijd 3 meter. En kom nu aub niet zeggen dat huw fretje daar niet op kan want je zou u nog lelijk verschieten. Ik heb hier een ferretnation staan van 3 verdiepen en er wordt ook al eens gezegd dat een "normale" fret daar niet opkan. Wel, ik heb al verschillende "abnormale" fretjes gezien dan. En zo lees ik hier nog zaken waarvan ik het mijne denk.
"Zucht "

Dan heb je blijkbaar niet goed gelezen want ik heb de kooi voorlopig ingedeeld in etages waar hij niet naartoe kan.
Ferre zit in het bovenste deel dus voor de gemmakelijkheid zit hij dus 1 m boven de grond...

mousty
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 01, 2009 6:12 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor mousty » ma aug 06, 2012 3:22 pm

Heb besloten om de pup nog een week bij de moeder te laten en zodoende heb ik nog tijd om de kooi een beetje aan te passen.
Hij is nu 10 weken.
Ik ga voorlopig alleen het bovenste deel van de kooi gebruiken en als ze dan wat groter is en er een speelmaat bij komt dan ga ik ze indelen in 3 etages.
Kooi is helemaal wind en regen dichtgemaakt met matte doorschijnende plaat( voor optimaal licht ) en er staat een wc bakje in , drinkfles , voerbakje , speeltjes ( voor katten eigenlijk ) en een houten kistje met een opening met daarin een dekentje.
Heb linoleum als bodem gebruikt en wat oude t shirts en vodden in het slaaphok gelegd.
En de kooi staat in de schaduw.
In de winter komt de kooi naar de veranda.
Dierenarts is dierenartsenpraktijk Alpha in vorselaar.
"zucht"

Ik heb idd niet goed gelezen. En ik heb idd ook niet goed gelezen dat je zaterdag schreef dat je het fretje nog een weekje bij de moeder ging laten maar vandaag schreef je al dat hij bij u thuis zit. T'ja, het zal aan mij liggen zeker dat een week hier 7 dagen duurt en bij jou 2 dagen.

sd reptiles
Berichten: 0
Lid geworden op: wo aug 01, 2012 8:05 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor sd reptiles » ma aug 06, 2012 4:11 pm

Alles was klaar dus...
Hij is geboren 24/5/2012 , dus oud genoeg.

Claudia
Berichten: 0
Lid geworden op: di dec 27, 2011 3:38 pm
Locatie: grembergen (dendermonde)

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor Claudia » ma aug 06, 2012 6:40 pm

waar blijven de foto's van ferre :p en van ferre in zijn kotje :p wij zen daar wel benieuwd naar met 1 foto van ferre zijn we niet veel ze :p

@ margiet ga jij me u sachoce naar da of ik me mijn kap :p

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor jeanine » ma aug 06, 2012 8:07 pm

Vertrouwen is iets dat moet groeien tussen baas en fret. Met elke nieuwe fret heb ik het moeilijk, eerst de kat uit de boom kijken en voorzichtig blijven. Zo heb ik steevast stevig schoeisel aan en kousen over de broek. Ik loop blootvoets tussen mijn eigen fretten om niet op de teentjes te staan en elke nieuwe moet leren dat voeten geen speelgoed zijn. De ene doet er langer over dan een andere maar ze leren het met de tijd wel.Vandaar die voorzorgen die ik neem, dan moet ik ook niet direct de boeman uithangen. Eerst wennen aan onze geur en onze handen. Handen kunnen straffen maar ook dik belonen. ;) Geef je fretje vlees uit je handen, soms is dat iets te wild aangenomen maar ook dat leren ze wel. Was je handen voor je het fretje wil oppakken, zo kan er geen vergissing zijn welk vlees het is :mrgreen: Neem een goed stevig kattenhengeltje waar je hem laat op jagen. Eenmaal hij het leuk genoeg vindt kan je dat als afleiding gebruiken voor minder aangename uitvallen.
Als je fretje van in het begin een schrik opdoet is het moeilijker om dat weer goed te krijgen.Blijf rechtvaardig, laat niet toe wat je de volgende keer zal bestraffen. Later kan je nog altijd de klok terugdraaien met soepeler te worden als de fret weet waar hij staat en wat hij aan je heeft. Bedenk in elk geval dat het jong, onbezonnen en uitgelaten is. Net als het spelen met een kind dat plots te uitgelaten wordt en de grens zal overschrijden zo zal de fret ook reageren.
Afbeelding

sd reptiles
Berichten: 0
Lid geworden op: wo aug 01, 2012 8:05 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor sd reptiles » ma aug 06, 2012 8:46 pm

Heb hem net een urtje in de veranda laten lopen en idd even met een muisje aan een koord gespeeld en ik kon hem nu goed met de blote hand pakken.
Alleen uit de kooi pakken doe ik met 1 handschoen en 1 blote hand want dan is hij nogal happerig.
Ik ga hem nu leren dat als hij hapt als ik hem eruit wil nemen , hij gestraft gaat worden en laat hem een uurtje langer in in zijn hok.
Na een tijdje zal hij dan mischien door hebben van " oei , als ik bijt is het geen speeluurtje " :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor jeanine » ma aug 06, 2012 8:55 pm

Een handschoen kan maar enkel om het vertrouwen te geven. Laat dit zo spoedig als mogelijk weer achterwege zodra er meer vertrouwen is. Het heeft weinig zin om de kooi weer te sluiten als hij eens hapt, daar leert hij enkel van dat hij maar te bijten heeft om gerust gelaten te worden. Neem hem met je handschoen en zodra hij in de veranda is speel met je hengeltje. Handen brengen leuke dingen mee moet hij leren ;)
Afbeelding

sd reptiles
Berichten: 0
Lid geworden op: wo aug 01, 2012 8:05 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor sd reptiles » ma aug 06, 2012 9:59 pm

Ok , bedankt voor de tip. ;)
Daarom ook maar 1 handschoen en en de andere hand geen.
Komt wel goed :D

Gebruikersavatar
_K8_
Berichten: 810
Lid geworden op: di apr 21, 2009 1:10 am
Locatie: Brugge

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor _K8_ » di aug 07, 2012 3:11 am

Hier staat de frettenkooi op de konijnenkooi en zowel de frets als de nijn hebben er geen last van.

sd reptiles
Berichten: 0
Lid geworden op: wo aug 01, 2012 8:05 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor sd reptiles » wo aug 08, 2012 9:55 pm

Ik geef nu dit als voer en hij eet het graag.
Geen diaree ofzo.
Iemand die dit nog geeft?

http://www.versele-laga.com/NUTRI/Nutri ... 7742&rac=0

Gebruikersavatar
a3ke
Donateur
Donateur
Berichten: 1075
Lid geworden op: zo jan 20, 2008 8:55 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor a3ke » do aug 09, 2012 7:06 am

De Complete is toch minimaal kwa degelijk frettenvoer

De eerste 3 ingredienten zouden vlees of vleederivaten moeten zijn om van deftig voer te kunnen spreken (DIXIT hoofdpagina De Frettenark ...)
Slaapwel Ginnemie (2011),Fierro en Safari (2012),Martini en Rob (2013)
Gordon,Booth,Grappa en Mol (Prisca) doen het goed hier beneden
We missen jullie

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor jeanine » do aug 09, 2012 11:32 am

Ik ben heel tevreden van Orijen kip, bevat geen granen waar een fret toch weinig of niets aan heeft.Een fret is een carnivoor, hoe meer vlees in de brok hoe beter de voeding van je fret.
De samenstelling kan je hier lezen 80% dierlijke oorsprong. :domhoog: Het kost misschien wat meer maar ze eten er dan ook minder van. ;)
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... omposition
Je kan dit nog mengen met wat je nu geeft, zeker als je definitief wil overschakelen.Gemengde voeding heeft als voordeel als je eens zonder een bepaalde brok komt te zitten ze zonder probleem met de andere verder kunnen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
weena
Donateur
Donateur
Berichten: 37
Lid geworden op: do jun 10, 2004 2:26 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor weena » do aug 09, 2012 11:49 am

geregeld vers vlees geven ook.
kippenhartjes, kippenmagen, konijn, kuikens, muisjes ...

zijn ze dol op en is voedzaam.
Knuffel van Queenie, Mickey, Minnie, Pooh en Belle!
Nala, Balou,Bamby, Junior, Joy en Dora van achter de regenboogbrug!

Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor Kimster » do aug 09, 2012 5:31 pm

Hier krijgen ze qua brok ook Orijen kip. Ik mix het met Applaws kitten kip, daar zitten ook bijzonder weinig koolhydraten in. Best kan je steeds 2 of meer degelijke brokken mixen, dan heb je geen probleem als de fabrikant plots niet meer levert of als de samenstelling van de brok wijzigt, je kan dan nog steeds terugvallen op een ander merk dat je fret reeds kent.

Enneuh, je bent een reptielenman dus je zult er normaal geen moeite mee hebben om je fret prooi te geven. Prooi is het allerbeste tenzij je fret een maag/darm- probleem heeft maar anders kan je ze niet beter voeden dan met prooi. Hier zijn ze trouwens ook veel enthousiaster wanneer ze een kuiken of vlees krijgen dan wanneer ik hun potje met brokken bijvul :D

Gebruikersavatar
Jamjam
Berichten: 0
Lid geworden op: di jan 10, 2012 11:13 am
Locatie: Mariakerke (Gent)

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor Jamjam » do aug 09, 2012 6:46 pm

De mijne zijn dat precies niet gewoon...als ik ze vlees geef (krijg het niet over mijn hart om prooi te geven, dus krijgen ze af en toe een stuk vlees :) ) dan duurt het eeuwen voor het op is... soms snuffelen ze er eens aan, zetten hun tanden er eens in en laten het dan liggen... 8-)
Groetjes van ons allemaal

Flobbe (fretseltje)
Casper,Devil, Diablo, Figaro & Goulash (poezen)
Ravioli & Spirelli (konijntjes)
Scruffy (Cavia)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor jeanine » do aug 09, 2012 7:43 pm

Een fret kan best reeds van in het nest vlees/prooi gewoon gemaakt worden. Als ze het later ook regelmatig krijgen blijven ze het eten.
Onze Milo heeft er ook lang over gedaan om zijn eerste stukjes vlees te eten.Prooi heeft hij nooit willen eten, zelf niet gemixt met vlees. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
senpuppy
Berichten: 0
Lid geworden op: ma jun 27, 2011 11:29 am
Locatie: Keerbergen

Re: fret buiten in de buurt van cavia's en kippen?

Berichtdoor senpuppy » vr aug 10, 2012 9:33 am

De Complete is toch minimaal kwa degelijk frettenvoer

De eerste 3 ingredienten zouden vlees of vleederivaten moeten zijn om van deftig voer te kunnen spreken (DIXIT hoofdpagina De Frettenark ...)
Volgens de link geeft ie Ferret Nature & niet Ferret Complete. De Complete heeft een andere samenstelling en is behoorlijk dicht bij de andere merken. Enkel Ferret Complete Pro is ook weer niet zo goed.

Wij mengen de Complete (gewone versie) met Supreme, omdat onze eerste fretsels uit de opvang komen en daar ook Supreme krijgen....en zij doen het uitstekend ^___^ ook de nieuwe fretsels eten het en doen het uitstekend.

Ik geloof niet in 'minimale' voeding, als je weet dat ook sterke merken (bv TF) afgezwakt zijn in hun samenstelling. Supreme is sterk te vergelijken met Ferret Complete, dan ga je dit toch niet zelf aanbieden?


@TS: voeding mengen is dus ideaal ^__^ en als de vacht mooi is, de stoelgang ok is dan accepteert je fretje dit...en kan je dit blijven aanbieden :-)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten