Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor Kimster » ma aug 27, 2012 11:40 am

Zelf ben ik nog tevreden over de bietenpulp. Ik weet dat de Yesterdays News een topper is maar ik vroeg mij af of er wel eens iemand 'Pet's Dream Paper Pure ' uitgetest heeft? Het is ook uit gerecycleerd papier en wat goedkoper dan de Yesterdays. Verkrijgbaar via zooplus
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... 88841#more

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor jeanine » ma aug 27, 2012 6:17 pm

Het prijsverschil per kg.1.27 voor de yd is niet zo groot, behalve met de aanbieding van 3 zakken. Mocht je het aankopen laat ons je bevindingen eens weten. ;)
Laatst gewijzigd door jeanine op ma aug 27, 2012 6:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
stevenn
Donateur
Donateur
Berichten: 759
Lid geworden op: ma aug 04, 2008 9:22 am

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor stevenn » ma aug 27, 2012 6:32 pm

denk dat het tegenhanger is voor yesterday's met volledige zelfde eigenschappen :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor jeanine » vr okt 12, 2012 12:53 pm

Eerste zak is binnen. Ziet er iets kleiner van korrel uit maar met dezelfde samenstelling denk ik. Dus een goed alternatief voor de YD. :domhoog:
Afbeelding

hylke123
Berichten: 0
Lid geworden op: za mar 26, 2011 2:59 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor hylke123 » zo okt 14, 2012 8:36 pm

Ik weet niet of houtkorrels ook worden gebruikt? Ik gebruik deze:
http://petsclover.be/index.php?page=sho ... t&Itemid=1

Héél goedkoop! Gebruik ze ook voor de ratjes. Ze vallen niet uit elkaar zoals vele houtkorrels, en de ratjes hebben hier ook geen last van hun luchtwegen :)

hestia
Berichten: 0
Lid geworden op: za nov 10, 2012 3:15 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor hestia » za nov 10, 2012 3:24 pm

ik gebruik eigenlijk aljaren een kattegrit met babygeur.
ons vorige fretje heeft er nooit last mee gehad, en ook ruikte je niets als ze behoefte had gedaan of net deed.
5,5 jaar is ze geworden.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... me_classic

ons nieuwe pup moet nog wat zindelijk worden daar ze nog veel in de kamer/keuken wat doet of elders in de kooi.
ze komt net 2 dagen uit n dierenzaak (nijkerk) waar ze met 3 hele dominante broertjes zat en een rommel viese bak.
de eerste dag schrokte ze eten , nu weet ze al dat ze niet hoeft te vechten om eten en stoort ze zich niet als we dr aaien onder t eten wat ze rustiger doet al.

nu las ik dat dr kooi met doeken volleggen helpt om dr niet overal te laten plassen/poepen, maar dat ze t in dr bak doet.
helpt dit echt ?

Gebruikersavatar
nielsvl
Donateur
Donateur
Berichten: 1113
Lid geworden op: do mar 13, 2008 8:02 pm
Locatie: Deurle

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor nielsvl » za nov 10, 2012 3:51 pm

Ja.

De kooi kleiner maken door plateaus en dergelijke tijdelijk te verwijderen en op de bodem doeken, slaapzakjes,... leggen waar het fretje in kan slapen. Hij heeft niet veel andere keus dan in de kattenbak te gaan.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor jeanine » za nov 10, 2012 4:28 pm

Hestia, alvast welkom hier. :)
De bakvulling die je hier aanhaalt is klompvormend. :( Een fret die graaft in dergelijk kattenzand loopt kans dat er stof in de neus komt. Onder invloed van het vocht in de neus kan dit gaan klonteren met alle gevolgen van dien. :( Geurstoffen kunnen voor een allergie zorgen.
Deze bakvulling zou ik dan ook niet gebruiken voor mijn fretjes ;)
Vele soorten geprobeerd in het verleden en mijn eerste keus is nog altijd op basis van gerecycleerd papier. Als de bak minstens eens per dag leeggemaakt wordt heb je echt geen geurginder.
De vochtige korrels laten zich gemakkelijk uitscheppen, de rest hergebruik je . Mijn kattenbakken zijn 7 jaar oud en vertonen geen enkel spoor van urine noch bakvullingvervuiling.
Ik heb al bakken gezien met een vlek aangekoekte op cementlaag lijkende resten. Dit niet van mensen die hun fretjes slecht verzorgen maar door het gebruik van andere bakvullingen. Je krijgt dat vrij snel bij gewoon kattenzand, het schuurt maakt krassen en die vullen zich met restjes. Na 1 zak zag ik al veranderingen zonder iets te wijzigen aan de frequentie of manier van uitkuisen.
Doeken in de kooi leggen helpt bij de meeste fretten wel, al zijn er uitzonderingen. Steeds grondig reinigen waar het niet mag. Het drolletje in de bak leggen waar het wel mag en de bak niet helemaal schoon maken om het hen aan te leren. Voeding leggen waar het niet mag kan ook helpen, al zijn er fretten die hun voeding in de bak leggen. :hammer:
Afbeelding

hestia
Berichten: 0
Lid geworden op: za nov 10, 2012 3:15 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor hestia » za nov 10, 2012 5:57 pm

dat met die doeken of brokjes in de "verboden"hoek ga ik es proberen.
wat betreft de bakvulling, deze pup en de vorige graven geen vanbeide, ze kijken waar wat licht, draaien zich om en leggen de nieuwe behoefte er bij, en verlaten meteen de bak.
maar als deze op is, ga ik me toch maar es orrienteren op een alternatief.
welke zijn aanraders ?

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor jeanine » za nov 10, 2012 9:35 pm

Hier heb ik elke fret al zien graven, van de oudsten tot de jongste van 6 maand. Meestal doen ze het als er een verse bak komt, eenmaal gebruikt is het niet meer nodig.
Zo stofvrij mogelijk is een eerste vereiste.
Hier een greep uit enkele jaren en de reactie's over bakvullingen.
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... ng#p131077
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... bakvulling
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... ing#p77223
http://www.defrettenark.be/forum/viewto ... ing#p34350
Afbeelding

hestia
Berichten: 0
Lid geworden op: za nov 10, 2012 3:15 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor hestia » di nov 13, 2012 8:32 am

nou de doekjes in dr kooi en brokjes in de kamerhoeken, t werkt meteen.
natuurlijk blijft het even opletten als ze rondloopt, daar is ze ook nog n jonge pup voor. (en n beetje komende uit n verwaarloost nest/winkel)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor jeanine » di nov 13, 2012 10:06 am

Blij dat de oplossingen iets opbrengen :domhoog:
Hier ben ik er nog niet in geslaagd om alle fretten in de woonkamer 100% zindelijk te krijgen. Ze leren van elkaar hoe het wel of niet moet. Als ze steeds hetzelfde hoekje kiezen mag je zeggen dat ze vrij zindelijk zijn. ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor Margiet » wo nov 14, 2012 12:09 am

nou de doekjes in dr kooi en brokjes in de kamerhoeken, t werkt meteen.
natuurlijk blijft het even opletten als ze rondloopt, daar is ze ook nog n jonge pup voor. (en n beetje komende uit n verwaarloost nest/winkel)
Of een pup nu uit een winkel of van een goede kweker komt, maakt qua zindelijkheid buiten de kooi geen verschil, hoor. De ruimte moet overzichtelijk zijn voor zo 'n klein ding, anders is elk plaatsje goed. Als er geen keuze meer is tussen "op de bak" of "in het nest" zal elk gezond beestje kiezen voor de bak. Het eerste jaar dat ik pups had dacht ik ook dat ik hen de zindelijkheid moest bijbrengen maar niets leek minder waar toen ik hen dit jaar eens even "hun gang" liet gaan. De eerste dagen poepjes alom, tot ze zelf in de bak konden klauteren en vanaf toen gingen ze één na één zelf naar datzelfde hoekje om alles daar te deponeren zodat hun "nestje" proper bleef! :domhoog:

Een fret is van nature zindelijk volgens hetgeen ik hier gezien heb, wat eigenlijk alleen maar betekent dat ie zijn nest niet bevuilen zal als hij elders een mogelijkheid krijgt om te gaan. En vanaf dat ze het op één en dezelfde plaats blijven doen, spreek je dus eigenlijk al van zindelijk zijn, of dat nu een plaats is die wij leuk vinden of niet. Reden te meer dus om hen zo snel mogelijk, ook buiten de kooi, een plaats te geven die "bereikbaar" is en daartoe dient. Als een pup echter volop speelt is het net hetzelfde als bij een kind. Ze spelen tot het zo goed als te laat is en dan moet die bak dus zeer kortbij staan, anders is het hier en nu gebeurd! xp Vanaf het ogenblik dat ze hun blaasje (en de rest) al wat onder controle kunnen houden, kan je dan langzaam de bak schuiven naar de plaats die jij liever ziet. Met telkens te belonen is het snel aangeleerd, herhaling baart ook bij fretten kunst! :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor jeanine » wo feb 20, 2013 8:29 pm

Vergelijkbare bakvulling als Paper pure. Een kleinere korrel maar uit krantenpapier.
http://www.onlinedierenspeciaalzaak.com ... K-2-NATURE
Nog geen problemen ondervonden met levering van deze winkel ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor kysimoza » wo feb 20, 2013 11:23 pm

Ik gebruik back to nature

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor jonalies » do feb 21, 2013 6:11 am

Back 2 nature = even goed dan Yesterdaus News???
kan me niet zo goed inleven = 30 liter ,is dat even groot dan YN ??

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor jeanine » do feb 21, 2013 7:19 am

30l. blijft 30l. Enkel de korrel is minder lang dan van de YN. Persoonlijke ervaring is dat je minder niet vervuilde korrels mee uitschept doordat ze kleiner uitvallen. Een aanrader als evenwaardige kattenbakvulling deze 2 soorten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor kysimoza » vr feb 22, 2013 12:40 am

ja yesterday news is hier mega duur geworden maar echt onmenselijk en met alle respect bij kameleon koop ik NIETS!!!! dikke rel mee gemaakt omwille van fretten!

en voor ne zak bijna 23euro betalen sorry ze maar dat gaat erover... zeker als je weet dat ik er zo 2 zakken doorjaag.
Ik ben dan beginnen testen heb echt serieuze **** in huis gehad man man man ...

en dan diene back 2 nature in huis gehaald ( als iemand echt intresse heeft heb ik overal mijn bevindingen van denk ik 15 soorten bakvulling opgeschreven wil deze wel eens overtijpen op de pc en openbaar maken)

ik ben daar eigenlijk wel vrij blij van ik gebruik het zelf voor mijn katten...
Ik schep mijn bakjes uit met zon kattenbak schepje en ik vind het nog meevallen van de teveel van korrels uitscheppen.
enige spijtige is gewoon dat het is minder absorbeerd dan yesterday news.
Maar ben er zeker tevreden van :)

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor jonalies » vr feb 22, 2013 6:28 am

Tiens....ik betaal 16 euro voor YN

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor kysimoza » za feb 23, 2013 9:18 pm

de 2 winkels waar ik yn kochtte zijn verhoogt naar 23euro en de andere 22euro

jonalies
Berichten: 0
Lid geworden op: wo jun 20, 2012 6:35 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor jonalies » ma feb 25, 2013 4:31 am

ik bestel ze online, bij huisdierenplein.nl en als je ze per 2 besteld heb je geen verzendkosten en de dag erop zijn ze er al

Gebruikersavatar
kysimoza
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: ma apr 11, 2011 7:22 pm

Re: Poepbakvulling, Pet's Dream Paper Pure

Berichtdoor kysimoza » di feb 26, 2013 9:41 pm

ah ik zal eens kijken :)
bedankt voor de link :) al moet ik zeggen ben wel blij ze met back 2 nature :)
Schep mijn bakken leeg telkens als ik voorbij het hok loop en er een drol in zie liggen dus meermaals :) en de kattenbakken doe ik 1x per dag en het trekt het toch maar ga toch eens kijken :) naar de sit e:)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten