sterilisatie

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Kimster
Berichten: 0
Lid geworden op: zo apr 29, 2012 2:52 pm
Locatie: Gent

Re: sterilisatie

Berichtdoor Kimster » ma feb 04, 2013 8:01 pm

Ons Zena heeft ook een implantaat gekregen ongeveer een maand terug. Voorlopig lijkt alles al zeker goed ;)
Persoonlijk laat ik liever niet snijden in zo'n kleine beestjes.

De prikpil vind ik maar niets...noodgedwongen heb ik zoiets eens bij mijn hond moeten gebruiken en iets later had ze een ernstige baarmoederontsteking en is ze snel gesteriliseerd moeten worden om de ontsteking er uit te halen.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sterilisatie

Berichtdoor jeanine » ma feb 04, 2013 9:16 pm

En, hoe is het nu met Bayleys? Al terug van de da?
Afbeelding

Baileys
Berichten: 0
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 3:20 pm

Re: sterilisatie

Berichtdoor Baileys » do feb 07, 2013 6:35 pm

Baileys is gecastreerd, de operatie is goed verlopen. :)
Ook gedraagt ze zich heel normaal en actief. Deze ochtend heeft ze wel plotseling moeten overgeven. :|

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sterilisatie

Berichtdoor jeanine » vr feb 08, 2013 9:48 am

Een fret die overgeeft is toch niet zo goed. Kan ze voldoende eten en drolletjes maken?
Een fret geeft zelden over tenzij er iets mis is. Heb je convalecense suport van Royal Canin om te geven.? Dat is dieetpoeder waar je een vloeibaar papje kan van maken. Na een operatie is dat het eerste wat ze hier krijgen om aan te sterken tot ze voldoende brok eten.
Hou haar heel goed in het oog en neem contact met je da als ze blijft overgeven.
Afbeelding

Baileys
Berichten: 0
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 3:20 pm

Re: sterilisatie

Berichtdoor Baileys » za feb 09, 2013 12:26 pm

Ze eet en drinkt zeker voldoende. Ook gaat ze goed naar de kattenbak.
Ik denk niet dat ze nog heeft overgegeven.
Ze gedraagt zich eigenlijk heel normaal, behalve dat ze 's nachts absoluut niet meer doorslaapt. :staar:
Aangezien ik haar meeneem op kot door de week slaapt ze bij mij op de slaapkamer. Vroeger was dit helemaal geen probleem, maar nu... Ze blijft maar aan de kooi 'rammen' , om de 2-4uur. Gisteren oordopjes gaan kopen, dit helpt een beetje maar ik word nog steeds wakker. Heel vermoeiend aangezien ik er vanaf volgende week altijd uit moet om half 7. :|

Heeft iemand een idee waarom ze ineens zo van slaapritme is veranderd? Dit is echt pas sinds de operatie... daarvoor nooit problemen mee gehad.

Sandrina

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sterilisatie

Berichtdoor jeanine » za feb 09, 2013 8:40 pm

De lente komt er aan en het gedrag van de fretten past zich aan. In de donkere maanden slapen ze meer, sommigen spelen amper nog 30 min. In de zomer zijn ze veel actiever en soms hebben ze aan enkele uren spelen nog niet voldoende. Als het weer het toelaat een wandeling met de fret kan wonderen doen. Ze krijgen beweging en zien eens iets anders. Met Buster ging ik voor de winter geregeld een uurtje wandelen. Zeker een jonge fret heeft behoefte aan meer beweging dan een uurtje per dag los in een kamer. Zodra het weer hier meezit en mijn kereltje actiever wordt hervatten we dit. Een ouder fretje heeft dat minder nodig. Met Tootsie ging ik tot zijn 6e levensjaar heel vaak wandelen, hij genoot er gewoon van. Hij was dan ook een fretje zonder kooigenoten noch speelvriendjes waar hij zijn energie mee kwijt kon.
Het overgeven zal eenmalig geweest zijn dan, als ze nu goed is zoveel te beter ;)
Afbeelding

Baileys
Berichten: 0
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 3:20 pm

Re: sterilisatie

Berichtdoor Baileys » za feb 09, 2013 10:47 pm

Dus nog een weekje volhouden tot de check-up bij de dierenarts na de operatie, aangezien ze het nog rustig aan moet doen nu.
Baileys mag altijd uit haar kooi als ik thuis ben. Wat meestal toch al meteen na de middag is tot laat in de avond.
Maar aangezien ze alleen is en ik niet 6uur aan een stuk met haar kan spelen zou het wel eens daar aan kunnen liggen.

Bedankt :)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: sterilisatie

Berichtdoor jeanine » zo feb 10, 2013 8:54 am

Probeer eens voor het donker wordt toch een wandelingetje te maken zodra ze weer hersteld is. Mijn ervaring is dat ze na een wandeling toch wat vermoeider zijn dan van in de kamer te spelen. Ik zie hier dat ze na een tijdje in de kamer te spelen een rustpauze inlassen om dan pas weer verder te doen. Na een wandeling rusten ze veel langer uit. Zo krijg je misschien ook wat meer nachtrust.
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten