kunnen fretten tegen warmte

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor deesje13 » di apr 16, 2013 10:45 pm

ik ga alle dagen wandelen met mijn schatjes maar kunnen ze tegen warm weer?
het is maar dak dan oplet om hoelaat ik ga wandelen dan en dat ik niet in de zon ofzo blijf staan dat dat niet goed is voor hun
nu dat het eindelijk beter weer word hier xd

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor jeanine » di apr 16, 2013 11:05 pm

Zolang het niet boven de 27° is kunnen ze er wel tegen. Liever niet als de zon te veel warmte afgeeft, dan kan je best de schaduw opzoeken of tegen de avond een wandeling maken.
Ook in de wagen is het opletten. Na een wandeling is Milo eens slap geworden omdat het te warm in de auto geworden was. Het was nogthans maar 5 minuten rijden.
Als het op de frettenkamer hier te warm wordt zet ik ze in de noodkooi beneden. Je kan dan altijd een fles water of baksteen in de vriezer steken, een handoek om en zo in de kooi. Kunnen ze er tegen liggen om af te koelen. Ook een mogelijkheid is een waterbadje klaar stellen waar ze in mogen om af te koelen.Als ze echt oververhit geraken wikkel je ze best in een natte handdoek tot ze beter zijn.
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor deesje13 » wo apr 17, 2013 9:24 pm

meestal ga ik rond een uur of 19 wandelen en da weten ze al goed ze stonden hier al braaf aan de deur te wachten :p
soms durven ze rond de middag ook eens zagen als het weer dan meevalt en ik ben thuis gaan we meestal wel effe wandelen

van die fles is wel iets goed moet ik zeker doen in de zomer kan het hier echt heel warm heb wel een airco die ik dan opzet als het hier te warm word
hier staat altijd een grote bak water in de keuken op de grond voor de katten en daar durven ze wel al met hun pootjes in graven en daarna komen ze met een natte buik bij mij liggen :D

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor jeanine » wo apr 17, 2013 9:58 pm

Ik heb hier op een kamer airco voor de fretten staan. Op de frettenkamer kan het ondanks isolatie na enkele dagen hittegolf behoorlijk warm zijn. Ik gebruik het enkel als de temperatuur boven de 27°blijft en ik zie dat ze het lastig krijgen. Dat geeft koude tocht vind ik en daarom leg ik dan een dekentje over hun kooi van waar de wind komt. Er ligt beneden een stenen vloer waar ze ook op af kunnen koelen. ;)
Mijn Milo had een hartprobleem en kon echt niet tegen hogere temperaturen.
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor sah » wo apr 17, 2013 10:15 pm

met de temperatuur die we nu hebben zou ik me geen zorgen maken :D
Maar als het erg warm wordt zoals 30+ dan heb ik dat toch altijd aan mn fretten kunnen zien, op mn vorige appartement konden ze niet echt buiten, behalve voor te wandelen, en als het dan speeltijd was lagen ze gewoon op de koele stenen vloer te puffen. Wandelen deed ik dan enkel als het koeler werd en ze weer zin hadden om dingen te doen. Ik had dan ook zo'n soort van cooler voor honden die ik op de warmste dagen in hun kooi legde, dat is iets dat je in de diepvries steekt zoals n coldhot-pak voor mensen (voor verstuikingen enzo) en dat geeft dan een tijdje koelte. Soms kwam ik ook thuis en bleven ze gewoon doorslapen, terwijl ze anders meteen wakker werden om te spelen, en dan was ik dood ongerust.
Ik liet hen dan ook onder de douche spelen, wat ze geweldig vonden.
Maar dat is enkel voor de echte warme dagen. Een beetje beter weer zoals nu kan volgens mij geen kwaad.
Maar dat is enkel mijn idee, en sinds ik een koertje heb waar ze op kunnen spelen ga ik ook niet meer wandelen.
Maar volgens mij krijg je een fret die geen zin heeft om te wandelen ook niet aan t wandelen (zijn koppige beestjes he)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor jeanine » wo apr 17, 2013 10:30 pm

Ik heb hier een koelmat voor honden die je in koud water moet dompelen. Voelt lekker fris en niet echt nat aan. Geen enkele fret wou er op liggen :(
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor deesje13 » wo apr 17, 2013 10:57 pm

Deze temperatuur gaat nog maar je weet hier nooit wa voor weer het werd moest het hier eens rond de 30 word ben ik er toch al op voorbereid :-)
Hier willen ze altijd wel wandelen snow is blij met een kleine wandeling scrat durft dan wel eens koppig doen en weigeren om al naar binnen te gaan
de ene keer neem ik snow dan op en wandel ik nog met scrat de andere keer moet scrat mee naar binnen waar hij dan meestal in een hoekje ga liggen mokken

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor jeanine » do apr 18, 2013 9:09 am

moet scrat mee naar binnen waar hij dan meestal in een hoekje ga liggen mokken
:rol:
Hier moet Buster na de winter weer wennen, hij laat zich neerploffen en verzet geen poot meer. Een duif die met de vleugels klappert is al voldoende. :s
Afbeelding

snoesje53
Donateur
Donateur
Berichten: 0
Lid geworden op: vr feb 17, 2012 12:11 pm
Locatie: aalst

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor snoesje53 » do apr 18, 2013 8:49 pm

ik kan hier maar met 1 wandelen en das loekie,mickey houd maar niet op met trekken en schrikt van alles wat beweegd
roxy begint al te bibberen bij de voordeur :lol: dus die doe ik het niet aan dan?
het moet voor fretten en het baasje leuk zijn vind ik. al wil ik het nog f verder proberen met mickey
blijt hij na enkele keren nog zo doen,dan blijt hij ook gewoon thuis en is het wandelen voor loekietje alleen
dat is een plezier om mee te gaan wandelen

Gebruikersavatar
Buda
Berichten: 314
Lid geworden op: zo jul 12, 2009 10:14 pm

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor Buda » vr mei 10, 2013 10:39 pm

Ik laat mijn ukkies pas buiten tegen 4u, en zowiezo met zwembadje erbij :p
als het een 20 graden is.
Als het deze zomer warmer word, laat'k ze enkel buiten bijs chaduw.
Je merkt het ook aan hen, ze slapen meer, ze slobberen wat rond ipv actief rond te wippen. Mijne staan lekker fris in de living :D
het is moeilijk typen met een fret om je vinger!
V.vv...v..vVvv..VVV..VOETEEEEN!!!! *mok mok mok*

Sayko ҉ 2/7/'09 - 4/'12 †
Buda ҉ 4/05/'09 - 22/10/'15 †
Indy ҉ 05/'11/2010
Nouky ҉ 1/4/2012

SuzyNL
Berichten: 0
Lid geworden op: do mei 09, 2013 4:29 am
Locatie: Vlaardingen [NL]
Contacteer:

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor SuzyNL » ma mei 13, 2013 12:16 pm

Hier gaan ze bijna altijd in de douche liggen als het warm is omdat het daar natuurlijk veel koeler is en verder ligt er weinig fleece in de kooi maar meer katoenen hangmatjes, dat scheelt ook wel iets...;)
Wanneer ze wakker zijn en ze zijn zo gek dat ze de tuin ingaan dan sluit ik de tuinslang aan op hun zwembadje.
De ene keer lopen ze er doorheen te springen en de andere keer drinken ze alleen maar.

Natuurlijk vind ik dat zwembadje harstikke leuk dus ff een filmpje van vorig jaar...;)


Wat ze hier trouwens ook heel lekker vinden is dat nepgras, je weet wel, wat je ken kopen voor op je balkon ofzo.
Daar heb ik zomers ook altijd een stuk van in de kooi, vastmaken aan de tralies en daar liggen ze dan ook heel graag op.
Vind zelf dat het ook best wel koel blijft als het warm is, snap niet goed hoe dat kan maar dat zal wel aan het spul liggen waar het van gemaakt is...;)
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor deesje13 » ma mei 13, 2013 10:00 pm

het zwembadje is wel iets goed ik kan dat jammer genoeg ni zetten
ze zijn hier aan mijn terras aan het werken ze gaan het er helemaal afhalen :(
hoop dat het niet telang duurt da we eens kunnen buiten zitten moest het eens goed weer worden

hier zijn ze dol op satijn
dat voelt ook altijd lekker fris aan
als ze de kans zien om in mijn bed te gaan liggen dan zullen ze die ni laten liggen :p

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor jeanine » ma mei 13, 2013 10:15 pm

Leuk zwembadje :domhoog: Waar heb je zoiets gevonden?
Deesje met dit weer mis je vast je terras niet. Hoe gaat het nog met de kindjes?
Afbeelding

SuzyNL
Berichten: 0
Lid geworden op: do mei 09, 2013 4:29 am
Locatie: Vlaardingen [NL]
Contacteer:

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor SuzyNL » ma mei 13, 2013 11:02 pm

Zwembadje komt bij het Kruidvat vandaan...voor nog geen €5.- ;)

Ach Deesje, ook dan ken je wel een zwembadje neer zetten hoor...moet je ze alleen wel hun pootjes laten vegen voordat ze weer naar binnen rennen...;)
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor deesje13 » za mei 18, 2013 12:01 am

Als mijn terras er terug hangt gaat dat ze gaan er een nieuw hangen
Pfff ben het al beu al die werken
kreeg met te horen dat het tot eind juni is voor ze helemaal af zijn
:’(
met het weer dat het nu is is dat niet erg maar vancouver het lekker warm word
en ze willen buiten dan moet ik al op straat gaan
kan daar een zwembadje zetten dan met een stoeltje erbij voor mij komt:-D

mijn kindjes wilde ze vanmorgen mee op schoolreisje nemen
maar ze hadden pech scrat en snow gingen met mij een reisje naar huis doen

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor jeanine » za mei 18, 2013 10:48 pm

Terrasje zal nog zo mooi zijn. ;)
Ze zijn er goed gek op :D
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor deesje13 » wo mei 22, 2013 12:48 am

Ja slechter kan niet mijn terras was zo rot dat zelfs ik er niet op kwam
ja mijn kindje zijn dol op snow en scrat en omgekeerd ook gaan

Pfff vertrek van woensdag op donderdag naar turkije
alle Pfff ik kijk er wel naar uit lekker warm effe van alle stress weg
en het lawaai van de werken hier
maar mijn schatjes een hele week moeten missen :’(
Een collega\goede vriendin die ik volledig vertrouw komt hier effe wonen voor hun dat ze niet alleen zijn en goed verzorgd worden
maar voelt ergens raar aan ze een hele week ni kunnen knuffelen en spelen

Soms denk ik dat ze het ergens ook weten dak effe weg ga
heb het gevoel dat ze meer aandacht komen vragen of ik beeld het mij in omdat ik ze ga missen :’(

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor jeanine » wo mei 22, 2013 2:14 pm

Goede reis en neem van mij aan dat je er steeds aan zal denken. Gelukkig bestaat de gsm om nieuws van het thuisfront te krijgen. ;)
Afbeelding

deesje13
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 10, 2013 9:10 pm
Locatie: brasschaat

Re: kunnen fretten tegen warmte

Berichtdoor deesje13 » wo mei 22, 2013 3:24 pm

Ja al goed denk dat ik alle dagen minstens 1sms zal sturen om te vragen hoe het met mijn schatjes gaat


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten