Bamse en bijten

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Bamse en bijten

Berichtdoor sah » di jul 30, 2013 8:08 pm

Hoi,

Met wat schrik dat omdat ik dit nu zeg het weer slechter zal gaan...(te snel te trots..)

De laatste 2 weken gaat het weer erg goed tussen Bamse, de groep en mij. Zij slapen terug met zn zes samen en ik ben niet meer gebeten (wel nog poging toe, mr ik heb geen erge beet meer gehad) Degene die mijn verhaal gevolgd hebben weten dat dit wel bijzonder is. In het begin beet zij erg naar mij, maar met de groep lukte het wel en na een tijdje met mij ook redelijk (als ik voorzichtig was) toen werd ze loops en daarna bleek het implantaat niet te werken en daarna de prikpil ook niet en toen moest ze alsnog gecastreerd worden. Daarna is ze echt lang een hel geweest en ze heeft (met enkele pogingen om terug samen te wonen wanneer ik de hele dag thuis was en kon opletten) al die tijd alleen moeten slapen. Samen spelen onder toezicht lukte wel, omdat ze uiteindelijk allemaal wel naar me luisteren, mr ik heb zelf wel hele lelijke beten gehad.
Nu zijn we echt wel 2 of 3 maand verder, en het lukt weer! Ikke keiblij! Nu woont ze al 2 weken bij hen, en alhoewel ik voorzichtig blijf (madam bijt zich vast en laat niet meer los, ik heb er echt littekens van) kan ik haar weer gewoon knuffelen zoals de rest, nja een echte knuffel zal ze nooit zijn, mr een aaitje en zoentje als zij rondloopt kan ze wel apprecieren.
Na meer dan 2 maand had ik niet meer gehoopt dat het nog helemaal goed zou komen, mr zij gaven dit zelf aan door na het spelen samen in de kooi te kruipen en te slapen...
Ik ben echt heel blij! Hopelijk lukt het nu terug!

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bamse en bijten

Berichtdoor jeanine » di jul 30, 2013 8:37 pm

Sah, ik denk dat Bamse haar hormoontjes nu gestabiliseerd zullen zijn. Bamse zou Bamse niet zijn mocht ze het nooit meer eens doen, het is een hevig meisje. Maar ze doet blijkbaar haar best nu om met iedereen weer maatjes te worden. :domhoog: :domhoog: Ik hoop dat je nu verder van haar braaf zijn mag genieten. Het is vast al een lijdensweg geweest tot hier toe. :(
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Bamse en bijten

Berichtdoor sah » di jul 30, 2013 9:06 pm

Het is vast al een lijdensweg geweest tot hier toe. :(
nee hoor, ik zou het eerder uittesten noemen, ik blijf heel blij met Bam, ik zie haar graag en zit met r in, ook al heb ik me soms echt wel op t randje van wanhoop gevoeld. Mr ik heb altijd wel iets gehad van dat deze laatste ellendige tijd meer met hormonen te maken had dan met iets anders. Misschien kost het dan meer dan 2 weken tijd om die te kalmeren (dat meisje heeft het ook niet makkelijk gehad he, implantaat, prikpil en dan nog opereren (terwijl ik haar de makkelijke weg wou geven-dacht dat zo 1 implantaat beter was dan een operatie) en meer dan 2 maanden.
Het zl altijd een meisje met persoonlijkheid zijn, mr dat vind ik echt ok :-) Ze is nu echt weer die meid met allures die bij ons kwam, jammer dat ze zo lang geleden heeft onder die hormonen, want zij wou altijd wel bij de andere slapen, mr als ze hun daarna de nek wil overbijten is dat natuurlijk geen optie...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Re: Bamse en bijten

Berichtdoor Margiet » wo jul 31, 2013 11:52 am

Er zijn er heel wat die eens een voorbeeld aan jou mogen nemen, Sarah!! :domhoog:

Geniet van je muis, dat is idd het enige wat telt!! :p
Afbeelding

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Bamse en bijten

Berichtdoor daikiri » wo jul 31, 2013 4:10 pm

kwist dat ze goed was bij u...maar zij wist het nog nie..
bedankt voor vol te houden met die dino girl...
me
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Bamse en bijten

Berichtdoor sah » wo jul 31, 2013 7:27 pm

@Dai, eerst ging het wel ok he, die meid heeft gewoon verschrikkelijk veel pech gehad met al dat hormonen-gedoe, daar kan zij ook niets aan doen.

ook vandaag gaat alles goed, ik ben blij dat ik niet na 1 dag moet zeggen dat ik te vlug gesproken heb. Mr echt, alles lijkt nu weer zoals het voor Bam's loopsheid was, er wordt druk gespeeld, Bam en Pantoef zijn helemaal gek en Bam plaagt Zomer en Nymeria, die op hun eigen manier weerwraak nemen (mr alles spelend, zonder te hard te bijten) en Jack en Aruba spelen niet zo graag nu het zo warm is, mr dat geven ze aan en de jongere bende luistert nr hen. Je zou denken dat het perfect gaat nu. (ik ga morgen wel met Ruby(=Aruba) nr de da vr een kleiner probleempje, helemaal perfect gaat nooit he)

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bamse en bijten

Berichtdoor jeanine » wo jul 31, 2013 8:39 pm

Met ons Freebeeke heb ik ook last gehad door de hormoontjes zo overhoop. Helemaal niet leuk, noch voor Bamse, de fretjes en het baasje. Hopelijk is de ellende nu voorgoed voorbij en iedereen content zo. :)
Afbeelding

sah
Berichten: 0
Lid geworden op: wo mar 26, 2008 4:55 pm
Locatie: Gent

Re: Bamse en bijten

Berichtdoor sah » wo jul 31, 2013 11:05 pm

@jeanine, ja dat hoop ik ook! N fretje mag persoonlijkheid hebben en een eigen wil, en Bam had/heeft dat echt, mr haar gedrag nadat ze die koffieboon had, dat was gewoon anders....en nu is ze weer BamBam :-) (met Freebee is dat toch ook gelukt?) al meer dan 2 weken dus ik hoop dat het blijft.

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: Bamse en bijten

Berichtdoor jeanine » do aug 01, 2013 8:45 am

Het heeft heel lang geduurd voor ik Freebee weer vertrouwde en zij mij. Ik heb haar toen ook te vaak gestraft toen ze me telkens beet. Ze kon er ook niet aan doen en ik wist nog niet beter :(
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten