loopsheid

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
kelly95
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 25, 2016 11:16 pm

loopsheid

Berichtdoor kelly95 » do aug 25, 2016 11:34 pm

hallo

mijn vrouwtje is loops. ik heb intussen een mannetje gevonden en bij haar gezet. (zo zit ze ook niet meer alleen :) )
nu blijkt dat mijn mannetje nog te jong is om haar te dekken.
en ik vroeg me dus af of er hier iemand op dit forum zit
die een mannetje heeft zitten die mijn vrouwtje zou willen dekken.

hopelijk kan iemand me hiermee helpen
alvast bedankt :p :p

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Re: loopsheid

Berichtdoor jeanine » za aug 27, 2016 3:50 pm

De beste optie is het vrouwtje met spoed laten opereren. Baarmoeder en eierstokken verwijderen. Tweede optie is een implantaat laten steken.
Dit alles liefst zo spoedig mogelijk om narigheid te kunnen voorkomen. Loopse vrouwtjes lopen kans op beenmergdepressie waardoor hun leventje in gevaar komt.
Ons Freebee is hoogloops hier aangekomen. Een heel gedoe geweest om haar te redden. Ze was te lang loops om direct te opereren, meer kans op inwendige bloeding dan. Schijnzwangerschap was gewenst om haar te redden. Eerst geprobeerd met een steriele ram die de truken nog kende. Helaas lukte dat niet. Ook een dekram werd geprobeerd met de nodige voorzichtigheid daar ik geen pups wou. Ook dit lukte niet. Dan via da en medicatie ons Freeke schijnzwanger gemaakt. Later kon ze dan alsnog geopereerd worden en waren de problemen eindelijk voorbij.
Ik denk trouwens dat de meeste rammen al over hun hoogtepunt voor dit jaar zijn. Ongeveer dezelfde periode als van ons Freeke.
Dan blijft er nog de vraag of je er al dan niet de pups er bij neemt ???
Hier geen ram ter beschikking, zijn steriel gemaakt.
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 19 gasten