voedsel

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » zo okt 02, 2005 10:40 am

hoi ,
Ik ben gisteren dus ons tune gaan halen en ben bij tom&co ook veel spullen gaan halen (groot hok , tuigje , bakje , voerbak en drinkenbak) , en dus ook voer...
Ik heb hetgene genomen dat meest verkocht word , en dat bleek Vitakraft Premium Menu met extra proteïnen te zijn .

Nu komt mijn vraag ....is dit goed voedsel ?
Daarmee bedoel ik , heeft iemand hier ervaring mee ?
Want ik heb gelezen dat bepaalde merken voedsel eigelijk niet 100% kwalitatief goed zijn voor fretten...
En ik wil alleen het beste voor ons Tune

groetjes
amy

Vanessa
Berichten: 139
Lid geworden op: di jul 15, 2003 10:09 am

Berichtdoor Vanessa » zo okt 02, 2005 11:19 am

In de dierenwinkel bij mij in de buurt verkopen ze dat voer ook.En als ik zo naar die doos kijk ben ik altijd geneigd het niet te kopen.
Het is ook redelijk goedkoop voer.Ik weet natuurlijk niet wat de samenstelling is van dat voer?

Ik voer mijn fretjes Hill's Kittenbrokjes en Totally Ferret.En ik ben er zeer blij mee!
Ik vind nu nog maar heel weinig kakjes in de bak.. :)

[Gewijzigd door Vanessa op 2005-10-02 11:21:03]


[Gewijzigd door Vanessa op 2005-10-02 11:21:25]

Hope

Berichtdoor Hope » zo okt 02, 2005 6:03 pm

Totally Ferret, Hill's kitten en Eukanuba kitten is de meeste hoogwaardige voeding.
Je kan beter verschillende soorten mengen.
Dieje Vitakraft was ni zo fameus dacht ik.
Ik heb het ook effe gegeven, ma die bleven vaak vaststeken.

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » zo okt 02, 2005 6:04 pm

de volgende doos zal hills worden , maar ik ga het mengen met vitakraft , ze lijkt het zeer lekker te vinden...

frutje08
Berichten: 2
Lid geworden op: ma mar 28, 2005 7:28 pm

Berichtdoor frutje08 » zo okt 02, 2005 6:15 pm

Ja, sinds kort meng ik ook mijn voeding en ik heb de indruk dat ze nu veel minder eten.
Ze gooien hun bakje om en eten maar de helft van ervoor.
Ik gebruik wel 3 of 4 soorten, maar ik weet niet hoe het komt.
Misschien betert het binnenkort nog wel.

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » zo okt 02, 2005 7:07 pm

Ik meng momenteel Totally Ferret met Eukanuba en ons Consequence haalt er al de TF uit terwijl onze Cthuhlu liever voor de Eukanuba gaat, daar krijgt hij precies ook meer energie van dan de TF. Consequence heeft al meer dan genoeg energie van haar eigen, dus ik ben content dat zij voor de TF kiest.

Mijn groot probleem is dat ze TF niet verkopen in Engeland en ik heb geen zin telkens een voorraad te moeten inslaan als ik nog eens op bezoek ben in Belgie. Daarom wil ik binnekort overschakelen op een ander voer dat de meeste mensen hier aan hun fretjes geven, Vitalin. http://www.vitalinpetfood.co.uk/ferret.html. Het is een bedrijf dat een heel goeie reputatie heeft, maarja dat wil nog niet zeggen dat ze het hier lusten natuurlijk. Iemand enige commentaar op de ingredientenlijst trouwens? Ik weet nooit wat goed en wat slecht is in zo'n lijst.

Hope

Berichtdoor Hope » ma okt 03, 2005 7:45 pm

Marshall Products zou ook kwalitatief hoog zijn.
Mss da ze da wel in England verkopen??

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » ma okt 03, 2005 8:31 pm

Tja, als het op fretten en frettenbenodigheden aankomt is het hier wel volledig een achterwaarts boerengat ze ... maja, %)

Hope

Berichtdoor Hope » ma okt 03, 2005 8:33 pm

Da had ik nu ni gedacht.
Ik verwachtte juist da ze er meer voor fretten zouden hebben dan hier.
Ge kunt altijd vanuit belgië zakken laten opsturen.
Ik kan mij voorstellen da het serieus ambetant is om elke keer ne voorraad te moeten inslaan.

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » ma okt 03, 2005 8:35 pm

ma waarom zou ik het na engeland moete opsture ?

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » ma okt 03, 2005 9:53 pm

Hahaha, dat was op mij bedoeld, denk ik :D

Ik denk dat als ik ze laat opsturen, ik meer kwijt ben aan versturingskosten dan aan het eten zelf! :P

Hope

Berichtdoor Hope » wo okt 05, 2005 6:40 pm

ja , 't was op sera bedoelt

daar zul ge waarschijnlijk wel gelijk in hebben. Had ik eigenlijk nog ni aan gedacht.

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » vr okt 07, 2005 2:35 pm

@ sera

anders op www.fretten.nl bestellen he

dit zijn de voorwaarden voor belgië:

De pakketten worden op de woensdag na de bijschrijving van uw betaling op onze rekening verstuurd en op donderdag of vrijdag bij u aangeboden. Mocht u niet thuis zijn dan ontvangt u een kaart van de vervoerder in uw brievenbus waarna u zelf een afspraak maakt voor de 2de bezorging. Houdt u er rekening mee dat u bij bestellingen onder de € 75.00 ook de verzendkosten € 6.00 overmaakt. Boven de € 75.00 betaalt U geen verzendkosten. Voor zendingen geldt een maximum van 32 kilo. Heeft u nog vragen, opmerkingen of suggesties, dan kunt u ons altijd mailen
Helaas is het niet mogelijk om te verzenden onder rembours.

ik denk dat er voor engeland niet zo veel verschil zal opzitten hoor, 't is nog steeds europa he, mocht je van of naaar amerika versturen is't een andere zaak met de invoerrechten en inklaringen en alles, maar voor voeder binnen de eu kan er geen prob zijn, gewoon direct genoeg bestellen he...

groeten
hostekes

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » vr okt 07, 2005 2:45 pm

het is idd europa maar helaas niet de europese unie, dus ik denk dat fretten.nl ambetant zal doen en het wsl niet naar engeland zal sturen, maar je kan altijd proberen he

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » vr okt 07, 2005 2:48 pm

voor zover ze de ingredienten hebben weergegeven, lijkt me dat wel in orde. Qua smaak zal je moeten afwachten. Maar misschien kan je eens kijken bij de kattenvoeren, meer bepaald eukanuba kitten en hills kitten. Hebben ze die daar niet? Dat zou ook een mogelijk alternatief zijn.

Succes


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 24 gasten