Psychotisch fretje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » wo okt 05, 2005 8:54 am

Onze Consequence is altijd een hevige geweest en ze durfde al een per ongelijk bijten tijdens het spelen, maar eigenlijk was ze wel een schatje.
De laatste dagen gedraagt ze zich erg vreemd. Ze valt constant onze Chtuhlu aan en ze bijt hem erg hard dat hij er zelfs van begint te piepen. Iets dat ze nooit met hem heeft gedaan! Ook ons probeert ze heel de tijd te bijten en serieus bijten, niet een beetje nijpen. Ook iets dat ze vroeger nooit deed. Daarnaast is zij altijd degene geweest die zich het meest hielt aan een vast hoekje in de keuken voor haar behoeftes, maar nu komt ze het doen in het midden van het tapijt voor onze neus alsof ze ons wil uitdagen.
Iemand enig idee wat zo'n grote ommekeer in karakter kan verklaren en wat doe ik eraan?

pixar

Berichtdoor pixar » wo okt 05, 2005 8:57 am

Zou ze nergens pijn hebben en is ze voor de rest nog actief?
Hoe oud is ze?
Groeten

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » wo okt 05, 2005 9:14 am

Misschien in de puberteit aan t komen? Hoe oud is je schatje?

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » wo okt 05, 2005 1:35 pm

Ik weet niet precies hoe oud ze is omdat we haar hebben geadopteerd, maar ergens rond drie jaar, denken we. beetje laaat voor nog te puberen, denk ik.

Tja, ik dacht eerst ook dat ze misschien ergens pijn had, maar ze is superactief, dus denk ook niet dat het dat is.

Ik hoop dat het maar iets tijdelijks is!

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » wo okt 05, 2005 2:15 pm

hebben jullie haar al lang? Misschien begint ze zich nu pas thuis te voelen en komt misschien nu haar ware karaktertje naar boven? Ik gok maar wat he

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » wo okt 05, 2005 5:57 pm

ik dacht ook in eerste instantie dat ze ergens pijn zal hebben.
dieren (mensen trouwens ook) die een hersenaandoening hebben (tumor of andere) zullen hierdoor ook een gedragsverandering ondergaan. ik hoop voor jou dat het dat niet is, maar als ze echt zo fel van gedrag is veranderd, zou ik misschien toch eens een foto laten nemen?
succes!
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » wo okt 05, 2005 7:32 pm

We hebben haar nu toch al twee jaar ofzo, dus dat zal het niet zijn.
Ik hoop echt dat het niets ernstigs is ... ik ga ze alleszins goed in het oog houden!

Sera
Berichten: 24
Lid geworden op: za okt 09, 2004 5:42 pm

Berichtdoor Sera » wo okt 05, 2005 11:51 pm

Vandaag een nieuwe taktiek toegepast. Telkens als zij hyper werd en probeerde ons aan te vallen, bleven we volledig stilstaan met onze handen naar haar uitgereikt. Na een paar bokkesprongen kwam ze dan eens snuffelen aan onze handen, maar daar bleef het bij. En toen ik de afwas aan het doen was, bleef ik constant tegen haar praten en liet ik haar regelmatig eens aan mijn handen ruiken. Dat leek haar ook kalm te houden.
Anders ravotten we wat meer met haar, maar deze keer deden we dat niet en dat leek ook te werken.
Ze heeft onze Cthuhlu een aantal keer besprongen, maar nooit op een venijnige manier.
Benieuwd wat de volgende dagen gaan geven.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten