KUIKENTJES?!!!!

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
pixar

Berichtdoor pixar » wo okt 05, 2005 7:34 pm

Ik heb van iemand gehoord dat hij zijn fretten dode kuikentjes geeft. Zelf vond ik het verschrikkelijk. Hij zei dat dat geen kwaad kon maar ik geloof het niet, is dat zo? Krijgen ze daar geen wormen van of gaat hun gedrag daar niet van verranderen?
Zelf zou ik het nooit doen, vind kuikentjes veel te schattig en het moet een verschrikkelijk zicht zijn.

Groetjes

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » wo okt 05, 2005 8:56 pm

Als je het als bijvoeder gebruikt, kan het geen kwaad. Af en toe eens een biefstukje-friet vind je zelf toch ook lekkerder dan altijd maar gekookte patatjes, groentes en... neem ik aan?
Wormen komen zelden voor bij fretten, ze zijn daar veel minder gevoelig aan als hond en kat. Wanneer je ze besmet voer geeft of ze komen in contact met besmette dieren of uitwerpselen, bestaat de kans dat ze de wormen ook krijgen.
Voor karakter verandering (dat de fret hevig wordt, te wild) hoef je ook niet bang te zijn. Als je veel met je fret bezig bent en veel onder de mensen komt, blijft het een braaf en opgevoed beestje. Op het moment zelf zullen ze wat heviger reageren en het kuiken (of gefileerde rat of wat dan ook), uit je handen gritsen, maar ook daar kun je ze op trenen dat ze dat "netjes" aanpakken

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » do okt 06, 2005 12:55 pm

het is ook wel een beetje hypocriet om te stellen dat het ene beest wel gegeten zou mogen worden en het andere niet, op basis van aaibaarheidsfactor, vind je zelf niet?
hier krijgen de fretjes gewoon hun brokjes, maar ik zie niet in waarom je vleeseters geen écht vlees zou mogen laten eten. dat is niet meer dan natuur.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Hope

Berichtdoor Hope » do okt 06, 2005 7:48 pm

kuikentje, muizen, ratten, cavia's, konijnen,...ik heb alles al gehoord.
En ik twijfel er ni aan da ze het allemaal nog zouden opeten.
Ma ja, idd het kan eigenlijk ni veel kwaad

Ze verkopen dode ingevroren muizen en kuikentjes in verschillende dierenwinkels.

daffie
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 07, 2005 7:38 am

Berichtdoor daffie » do okt 06, 2005 10:38 pm

Ja, vlees zullen ze inderdaad graag eten.

Bij de onze is het alleszins zo, maar da van die kuikentjes geven we toch nie, ik heb toch ook wa schrik of die dode kuikentjes op tijd zijn bevroren zodat ze geen wormkes of andere dingen kunnen krijgen. We hebben al ne keer bijna onze boris verloren door hevige diarree.

Wij geven ze wel nu en dan een stukje kipfilet, gekookt weliswaar, en daar zijn ze ook heel content mee ze :)
Frettegreetz van kisomo en boris

kellyen Michael

Berichtdoor kellyen Michael » vr okt 07, 2005 12:08 pm

Om het minder gruwelijk te make kan je ook een kipfilet gaan hale en die koken
Ze zijn er ook dol op :P
xxx kelly
en vele mokjes van het drietal

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » za okt 08, 2005 3:54 pm

Origineel gepost door Hope

kuikentje, muizen, ratten, cavia's, konijnen,...ik heb alles al gehoord.
En ik twijfel er ni aan da ze het allemaal nog zouden opeten.
Ma ja, idd het kan eigenlijk ni veel kwaad

Ze verkopen dode ingevroren muizen en kuikentjes in verschillende dierenwinkels.
Klopt, ik heb eens een fretje van mij van onder een haag moeten vissen daar hij vast zat met zijn gareel...... bleek dat hij lekker een grote Meikever aan ‘t verorberen was met smaak en luid gesmak.

Hope

Berichtdoor Hope » za okt 08, 2005 7:57 pm

ja, insecten eten ze hier ook graag; vliegen, spinnen, motten,...alles gaat binnen zonder problemen.

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » zo okt 09, 2005 5:27 pm

ja hier zijn ze ook verzot op insekten :D we gaan geen last hebben van te veel insekten :P

Hope

Berichtdoor Hope » zo okt 09, 2005 5:42 pm

ooit al is een fret achter een mot zien zitten?
grappig zicht zene... :P

pixar

Berichtdoor pixar » wo okt 12, 2005 9:06 am

Dat is waar , in mijn groot kot durven ze wel eens een insekt eten, en dan geven ze je van die lieve likjes.
groetjes

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » wo okt 12, 2005 9:44 am

veel insecten eten die van ons toch niet, zelfs spinnen laten ze gerust. Ze zullen er schrik van hebben ;)
waar ze wel verzot op zijn, is slakken (naaktslakken). Als ze savonds laat in de tuin zitten dan kan je er donder op zeggen dat er wel eentje een 'escargot' zit op te peuzelen. Die pak ik dan altijd af (ze hebben bij ons heel gevoelige maag en darmen dus wil niet dat ze dat eten), maar meestal blijft er dan zo een stukje slak aan hun neusje hangen. Das pas een vettige plakboel om dat proper te krijgen. :)

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » wo okt 12, 2005 1:00 pm

smakelijk :P

maar denk niet dat da echt zo ongezond is voor de darmtjes er zitten daar veel vitamines in
het is gewoon vies en als ze je dan lekken hang al dat slijm aan je of hebben ze je dan nog niet gelekt achter ze een slak hebben verpulverd :P :D

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » do okt 13, 2005 1:41 pm

das nog niks heb eens op een nederlands forum gezeten en daar gaven ze hun fretten levende muizen !!!

het forum bestaat wel ni meer nu
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Hope

Berichtdoor Hope » zo okt 16, 2005 3:27 pm

Levende muizen zou'k nu ni geven, da kan wel is verkeerd aflopen als de muis ontsnapt.
:P


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten