hey een vraagje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
ferretje
Berichten: 1
Lid geworden op: zo okt 09, 2005 6:56 pm

Berichtdoor ferretje » zo okt 09, 2005 7:04 pm

ik ben maar een beginlingke in fretten
kan je een fret ook buiten houden?

kenny V.
Berichten: 137
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 2:12 pm
Contacteer:

Berichtdoor kenny V. » zo okt 09, 2005 11:17 pm

jip, die van mij zitten ook buiten. Ze maken immers een vetlaag om hen tegen de kou te beschermen maar da wil niet zeggen dat ze nie van de kou afgeschermd moeten zijn eh en zorg dat hun slaaphok goed geisoleerd is voor de vrieskou. En ze niet wassen in de winter!!!! want dan was je hun vetlaag weg en gaan ze ziek worden.
Ik zou je toch eerst goed informeren over fretten voor je er één aanschaft want het is heeeeeeel veel werk en ze gedragen hun altijd gelijk een klein kind :D wat wel leuk is soms!
Alvast veel succes!
Groetjes,
Kenny & de fretjes Blanchke, Sandy, Betsy, Kaneeltje & Max

http://www.kennyv.be

pixar

Berichtdoor pixar » ma okt 10, 2005 11:19 am

Ze kunnen tamelijk goed tege n de kou, het is wel best dat je er dan meer of één neemt dat ze zich kunnen verwarmen aan elkaar en ook wat doeken bijleggen of oude handoeken.
Tegen de warmte kunnen ze minder goed, dus goed isoleren en maken dat ze schaduw hebben, en best niet achter glas steken, wordt in de zomer veel te warm.
De fretjes die buiten zitten hebben ook veel aandacht nodig. Ik heb een groot kot in de garage, waar ik alle dagen meer of twee uur bij hun kan zitten en spelen.
Veel succes

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » ma okt 10, 2005 11:28 am

fretten kan je inderdaad buiten houden, maar isoleer het hok voldoende tegen koude én warmte. Zorg er ook voor dat de fretjes niet aan het isolatie materiaal kunnen!
Waar je vooral ook op moet letten is dat ze niet in de tocht staan en voldoende doeken en speelmaatjes hebben om zich aan te verwarmen.


[Gewijzigd door Enya op 2005-10-10 11:28:34]

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » ma okt 10, 2005 6:44 pm

Fretten kun je buiten houden, maar let wel op dat je ze dan in de winter niet naar binnen kan nemen.Het temperatuurverschil is dan te groot.
De anderen hebben al verteld over goede isolatie e.d.
Ik zou zeggen spit het forum (en andere sites) eens door :) Dan kun je veel opsteken over de fret !
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy

jojo
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 7:48 pm

Berichtdoor jojo » ma okt 10, 2005 8:01 pm

Let wel een angora fret heeft geen onderpels, dit kan wel een probleem geven.

groetjes jo.


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten