stronghold

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
jojo
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 7:48 pm

Berichtdoor jojo » zo okt 09, 2005 8:16 pm

Hallo met de jo,

Ik heb twee weken geleden de hele beestenboel (2 honden,1 kat en ons fretje) hier preventief behandeld met stronghold.Nu is mijn vraag als ik mijn fretje was met fretten-schampoo, is de werking dan teniet gedaan?
Ik heb onze "Mailo" gisteren gewassen nadat hij in de keukenkast met de vuilbak was binnen geraakt.
Vandaag waren we met onze kroost in het bos gaan wandelen, en nu lag onze "Mailo" op
mijn schoot te sluimeren. Zie ik daar toch niet een vlooi (denk ik) in zijn pels.
Moet ik nu opnieuw behandelen? En is dit dan niet te vlug achter elkaar

groetjes jo.


[Gewijzigd door jojo op 2005-10-09 20:41:22]

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » zo okt 09, 2005 11:03 pm

Stronghold is een 3 a 4 weken actief en kan ook een wasbeurt verdragen. En dat je een vlooi ziet is normaal......... deze beestjes zijn niet direct dood als op een met stronghold behandeld dier belanden.

groeten.

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » ma okt 10, 2005 11:00 am

als ik me niet vergis blijft stronghold niet op het nekje zitten, maar dringt het door tot in het lijfje van je fret om van binnenuit de beesten te verjagen. Volgens mij kan het dus ook wel een wasbeurt verdragen.
Corrigeer mij als ik verkeerd ben he mensen.

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » ma okt 10, 2005 2:43 pm

Ja, als ik me goed meen te herinneren, dan dringt stronghold door de huid heen...
je moet stronghold daarom ook best aanbrengen op het nekvel (haartje beetje aan de kant doen),
zodat het goed kan indringen (ze kunnen op die plaats niet likken)
dus kan volgens mij ook wel een wasbeurt doorstaan, natuurlijk wel niet vlak nadat je de stronghold hebt aangebracht he...
groetjes
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » ma okt 10, 2005 3:06 pm

stronghold zou ik zeker niet meer dan 1 keer per maand gebruiken. en om medicatie (want dat is het in feite) preventief te gaan gebruiken, daar ben ik persoonlijk geen voorstander van.
zulke middelen dienen om je fretje mee te behandelen als het echt last heeft, niet preventief.
als je echt ten alle tijde wil voorkomen dat je fretje vuil wordt, of beestjes krijgt of weet ik veel wat, moet je er nergens meer mee komen, maar hem in een glazen kastje duwen.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


jojo
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 7:48 pm

Berichtdoor jojo » ma okt 10, 2005 6:27 pm

He ja, een glazen kast dat ik daar nog niet aan gedacht heb.
Voor de rest bedankt voor de respons.

San
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 6:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor San » ma okt 10, 2005 6:48 pm

het kan dus zijn dat het een nieuwe vlo is die ze heeft meegenomen uit het bos.Als de vlo boeld drinkt krijgt het vanzelf het gif binnen.Ik zou even wachten en de kussens en alle andere stoffen goed behandelen tegen vlooien.Alleen de dieren behandelen werkt niet, ook de lig en slaapplaatsen (vooral stof)moeten behandeld worden
Sanne, Muts, Doos & Binky-Boy


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten