nog altijd vlooitjes, HELP!

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
KittyKatja
Berichten: 103
Lid geworden op: wo mei 25, 2005 2:02 pm

Berichtdoor KittyKatja » ma okt 10, 2005 1:40 pm

Nino heeft nog altijd vlooitjes! al 2 weken lang! ik had hem direckt toen ik het zag, hem behandeld met een soort poeder tegen vlooitjes, heel zijn kot uitgekuist en zijn lakens ververst en daarop ook nog es een beetje poeder gedaan, hij heeft een tijdje geen jeuk gehad, maar 5 dagen later had hij er weer last van (ik moest 5 dagen wachten om hem nog eens in te poederen) toen heb ik alles weer herhaald, maar vanmiddag toen ik met nino ging wandelen, heb ik hem daarna gewassen (nino was massas vies van in het bos in de aarde enzo), en ik zag er nog 2 zitten, die twee heb ik kunnen uit zn vachtje halen en wegspoelen, maar volgens mij zal hij er nog hebben , ik vond niks meer, maar toch, inmiddels heeft mijn kat er ook al last van en die heeft speciale ampules, ik weet echt niet wat nog te doen!!!!! weten jullie nog een middeltje?

nog een vraagje: al s ik blaas tegen de haarrichting in , gaan de haatjes rechtop staan, en daaronder zie je dan kleine zwartje haartjes die niet overeind komen, zou dat zijn nieuwe wintervacht zijn? mss een rare vraag maar door die vlooien historie!
*Vele * Knuffels*
~Nino~frodo~ en ~Katja~
[IMG]http://usera.imagecave.com/kittykatja/koddiek-copy.jpg[/IMG]

kellyen Michael

Berichtdoor kellyen Michael » ma okt 10, 2005 1:42 pm

Bij de dierenarts kan je een ampulleke vrage
tegen vlo,oormijt en teken
Da helpt enorm goed
xxx
veel succes met het bestreiden van die gemene beesjes
mokjes van het drietal

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » ma okt 10, 2005 5:26 pm

een goede da zal je stronghold of (kom ff niet op de naam) meegeven. dit moet je 1keer per maand (indien herhaling nodig is) gebruiken, een paar druppeltjes in de nek smeren en klaar. stronghold is niet enkel zeer doeltreffend tegen vlooien, maar helpt ook tegen wormen en oormijt. een alles in 1 behandeling dus!

mijn fretjes hebben hier ook een tijdje last van vlooien en oormijt gehad, en na 1 behandeling met stronghold waren de vlooien compleet uitgeroeid. ik gebruik het nu nog af en toe, met name tegen de oormijt.

en inderdaad: de korte haartjes die je ziet is een stukje van zijn nieuwe vacht.
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Hope

Berichtdoor Hope » ma okt 10, 2005 9:15 pm

Mijn DA heeft frontline voorgeschreven en da blijkt wel te werken.
Mss toch is navragen bij de DA

Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » di okt 11, 2005 12:54 am

Ik gebruik Stronghold voor puppy’s & kittens (voor minder dan 2.5 kg) voor mij fretjes en dit tot wanneer de eerste echte vrieskou er is geweest. Verder gebruik ik frontline (meestal in de warme maanden) om hun nestjes, kooien, speelplaatsen en speelgoed te behandelen en dit om de 2 a 3 weken daar vlooien eitjes 2 a 3 weken of langer inactief kunnen blijven om dan ineens te ontpoppen bij mensen of dieren warmte!
Dus behandel alles waar uw fretjes komen, tapijten, sofa’s enz... (dit alleen bij een plaag)
Na iedere wandeling worden mijn fretjes ook gecheckt op teken, als deze worden gevonden gebruik ik frontline en spuit deze op de plaats waar de teek zich bevind en wacht dan een 3 a 5 minuten om dan de teek te verwijderen.
Je kan ook gewone alcohol gebruiken (isopropyl alcohol) maar zeker geen ether!!!!
Bij gebruik van alcohol geraakt de teek verdooft en komt gemakkelijk los tevens is ook ineens de bijt wonde ontsmet.
Let op! Als uw kat buiten komt kan deze ook vlooien mee in huis brengen............

Info over de vlooi:

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=1674

Groeten.

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » di okt 11, 2005 2:41 pm

ik wil nog even iets rechtzetten ivm die teek: het is zeker NIET goed om een teek eerst te verdoven!! dit mag je eigenlijk nooit doen! op die manier wordt te teek als het ware al gewaarschuwd dat er iets te gebeuren staat en zal zij met een laatste krachtinspanning al haar lichaamssappen in haar gastheer spuiten, waarin alle ziekteverwekkende bacterien en andere organismen in zitten (oa ziekte van lyme).

dus: als je een teek wilt verwijderen: gewoon aan het kopke vastpakken met een pincet, en er in ene keer aan trekken (niet draaien). op deze manier ben je zeker dat je alles hebt. maar zeker nooit verdoven!
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


Raven
Berichten: 114
Lid geworden op: di okt 04, 2005 11:53 am
Locatie: Antwerp what else?
Contacteer:

Berichtdoor Raven » di okt 11, 2005 6:01 pm

Voila weeral wat bijgeleerd i.v.m. de teek :)

GG.

mammon

Berichtdoor mammon » di okt 11, 2005 8:07 pm

een vraagje van mijn vriendin mag je op fretjes bio kill gzbruiken tegen vlooitjes????????????????

Hope

Berichtdoor Hope » zo okt 16, 2005 3:29 pm

Ik betwijfel het.
ik ken het product wel niet, maar de naam alleen al klinkt niet echt goed.
'k zou het eerst toch is vragen aan u DA vooraleer ge het gebruikt!!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten