Kaal staartje...

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Debbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 19, 2004 9:59 pm
Contacteer:

Berichtdoor Debbie » wo nov 16, 2005 8:37 pm

Hey iedereen

Ben eindelijk verhuist, ook mijn fretjes zijn mee..
maar k zit met iets verveeld ons caro heeft een kaal staartje we zitten nu twee weken in ons nieuw huisje en mijn lieverdjes krabben enorm veel,
vlooien hebben ze niet maar caro krijgt een kaal staartje is dit normaal??
Misschien stress??
Wie kan t me vertellen dikke zoen .....
Vele groetjes van Debbie, lisa en caro, Bonny en Tracy
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo nov 16, 2005 8:52 pm

hoi
dit is een normaal verschijnsel bij fretjes, vooral tijdens de rui raakt de hormoonregeling een beetje in de knoop (meestal bij iets oudere fretjes)de talgklieren maken meer talg aan en verstoppen de haarzakjes in de staart en daardoor vallen de haartjes uit.
na de rui komt ook de staart weer aan de beurt.
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Debbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 19, 2004 9:59 pm
Contacteer:

Berichtdoor Debbie » wo nov 16, 2005 9:17 pm

hehe

Dan hoef k me geen zorgen te maken
alvast bedankt...
Vele groetjes van Debbie, lisa en caro, Bonny en Tracy
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes

Kelly Stark
Berichten: 9
Lid geworden op: do jul 17, 2003 7:35 pm

Berichtdoor Kelly Stark » vr dec 30, 2005 9:20 am

Hallo,

Sammeke heeft dat ook gehad, een kaal staartje. Staan er zwarte puntjes op de staart? Bij haar was het acne. We moesten ontsmettingsalcohol halen en daar één keer per dag haar staart mee proper maken. Zo kwamen de poriën terug vrij en konden tijdens de rui nieuwe haartjes beter doorkomen.

Groetjes Kelly
Mama van Max, Castor en Pollux (mijn fretjes, Sammeke, slaap zacht mijn lieve prutsie) en Minnie en Cooper (mijn katten)


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 22 gasten