Kerstboom

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
jojo
Berichten: 12
Lid geworden op: wo aug 03, 2005 7:48 pm

Berichtdoor jojo » ma dec 05, 2005 9:23 pm

Hallo met de Jo

Met kerstmis in aantocht, zal er volgende week onze kestboom opgezet worden.
Dit is het eerste maal met een fret in huis. Ik vermoed al de ergste senario's met onze boom.
Hoe lossen jullie dit op, of wat voor sloopwerken hebben jullie meegemaakt?

Groetjes JO

mammon

Berichtdoor mammon » ma dec 05, 2005 9:33 pm

wij hebbben een sprekende kleine kerstboom(35cm) die zingt en die hebben we in het kot gezet en erop klimen dan die doen ,onze kerstboom sstaat nog niet maar ik zal hem zeker opeen tafeltje moeten zetten aangezien dat de fretten hier dagelijks de hele dag rondlopen

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » ma dec 05, 2005 10:26 pm

Hihi een kleinere boom kopen en op de kast zetten dit heb ik ook gedaan :D

ik heb nog een boom van 2m maar die blijft nu permanent op de zolder staan.

ik heb dan maar een kleiner boompje gekocht van ongeveer 60 cm en die zet ik op het dressoir en als je da ni hebt is een tafetje ook goed maar wel hoog genoeg. anders mag je dag dag zeggen tegen u kerstballen lol.

je kan ook andere kerstballen kopen plastieke die kunnen dan wel ni stuk maar ze zullen ze er wel uithalen
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Gebruikersavatar
skiwi
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 652
Lid geworden op: ma feb 16, 2004 7:33 pm
Locatie: Boom
Contacteer:

Berichtdoor skiwi » ma dec 05, 2005 10:40 pm

hey

wij hebben een boom van ongeveer 2 meter;
er hangen fretveilige spullen in , (pluche beertjtes met kerstmuts ipv ballen)

fretten mogen erin kruipen, maar dat doen ze niet ............ of zo eens één keer.
denk dat de vrouwtjes een beetje last hebben van de prikken naalden (hoewel het ne plastieken is)
en onze Dokus (manneke) is gewoon te dik om erin te klimmen; die kan zich niet optrekken aan zo'n tak

dus no problem
Mieke
Mieke & Tom, sinds kort fretloos.

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » ma dec 05, 2005 11:32 pm

is ook een mogenlijkheid maar met de verlichting vind ik da toch ni evident.

maja elk doe zijn eigen ding e
;)
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

mega
Berichten: 34
Lid geworden op: do okt 13, 2005 9:14 pm

Berichtdoor mega » ma dec 05, 2005 11:41 pm

hoi,
dit weekend hebben we ook de kerstboom geplaatst en behalve de doek die onder de kerstboom ligt en het kerststalleke :P laat ze de boom wel gerust...maar denk wel dat er andere ondeugender fretjes zijn dan het mijne :D
groetjes an en sita

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » di dec 06, 2005 9:14 am

lol denk da de mijne er tarzan in zou spelen :D
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Huggybear
Berichten: 257
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 10:03 am

Berichtdoor Huggybear » di dec 06, 2005 9:42 am

Wij hebben een redelijk grote boom van 1,5m of zo maar we zetten die ook op een doos van zo'n 40cm hoogte. Vervolgens zie ik dat er niet voldoende 'landingsruimte' is op de doos, zodat 'The Hutch' er nie op kan springen en klaar is kees. Voor hun plezier pak ik dan nog eens die doos in met zilverpapier. Ze vinden dat geniaal om die d'eraf te krabben. En als ze daarmee bezig zijn hangen ze geen ander frettenkwaad uit ;) . Hoewel... mijn boom staat al 2 dagen en het zilverpapier hangt er nog volledig aan ... hmmm... ze hebben misschien nog nie door dat het eraf kan... ;) :P
*Snuffels en Mokjes van Starsky & Hutch*
[IMG]http://usera.imagecave.com/Huggybear/St ... banner.jpg[/IMG]

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » di dec 06, 2005 10:34 am

Hier ... helemaal geen kerstboom ... waar we hem ook zetten, ze kunnen er toch aan. Tenzij op een kast van 1,5meter. Maar da lijkt me nu ook geen zicht van op die hoogte ne kerstboom tot tegen t plafond te zetten :D
dus dan maar gene :(

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » di dec 06, 2005 6:15 pm

de laatste 6 jaar zet ik mijn grote kerstboom in de hal en omdat ik een volledige glazen voordeur heb is dit eigenlijk wel mooi :D
maar aangezien ik nu ook nog 3 katten heb sinds dit voorjaar zie ik het niet zitten om er dit jaar èèn te zetten
ik denk niet dat de boom lang zal rechtstaan of versiert zal blijven
daarom word er een kleine boom gezet op de dresior een plaats waar de fretten niet aan kunnen ;) en de katten mogen snachts niet in de living dus daar is hij ook velig voor :P
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » di dec 06, 2005 7:37 pm

geef bij mijn rakers diene boom geen 5 min!
ik heb echte slopers als het daar op aan komt! :P
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » di dec 06, 2005 9:22 pm

den aard van het bazeke zeker he bull :D

El Spons
Berichten: 33
Lid geworden op: do nov 27, 2003 5:12 pm

Berichtdoor El Spons » di dec 06, 2005 11:02 pm

Bij die van mij is het afwachten want het is hun eerste kerst, dus ik ben eens benieuwd. wij hebben wel mooi plastieke bollen dus die kunnen al niet zo snel sneuvelen. ik hoop alleen dat ze niet alles op de eerste dag gaan verbouwen :D

daffie
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 07, 2005 7:38 am

Berichtdoor daffie » di dec 06, 2005 11:26 pm

Bij ons is het ook de eerste kerst met onze 2 rakkers.
We gaan voor het zekerste ook gene boom zetten want die wordt zeker gesloopt :P .
We hebben nog maar enkel een kerstmanneke op de televisiekast gezet en onze boris is al 2 dagen bezig ant zoeken hoe hij toch maar erbij kan. Vanop hun huisje of vanuit de zetel.
De leuning van de zetel gaat het worden denk ik. Hij durft nog niet te springen, kdenk uit schrik waar hij gaat landen.
Mss toch beter da kerstmanneke were verzetten het, afwel eentje bijhalen waar ze kunnen mee spelen (eentje zonder aftrekbare knopkes e.d.)

Merry christmas in frettentown...is da dan overal zonder kerstboom :? :?
Frettegreetz van kisomo en boris

Snoopyke

Berichtdoor Snoopyke » wo dec 07, 2005 8:25 am

Ik zou ook liever mijne boom wel zetten, maar er zijn zoveel andere kerstspullen die je wel kan zetten en die ook sfeer geven ... en die de fretjes nie kunnen afbreken :)
Kerstmannetjes, kerstlichtjes, kerstkaarsjes, ...
Wij hangen elk jaar ook lichtjes rond de glazen tafel: is een heel tof effect en de fretsels kunnen er niet aan.
Maar de kabel moet natuurlijk op de grond vastgeplakt worden, anders proberen ze 'm los te trekken.
jaja, voor de fretjes mag het ook snel kerstmis zijn, zodat ze ... alles kunnen proberen af te breken!!! :D
(een chance da ze het allemaal nie zelf moeten betalen, ... die hooligan-frettekes :P )

Gebruikersavatar
amy
Berichten: 377
Lid geworden op: zo sep 25, 2005 1:00 pm

Berichtdoor amy » wo dec 07, 2005 11:25 am

aaaaah....
Ons eerste jaar fret versus kerstboom....
we zijn voor de zekerheid een paar extra kerstballen gaan halen..:D en ook komen de iets minder goede ventjes in de kerststal :D
Ik ben benieuwd !!! :D

Tamarables
Berichten: 39
Lid geworden op: di okt 25, 2005 5:53 pm

Berichtdoor Tamarables » wo dec 07, 2005 7:09 pm

Mijn kerstboom staat ook al klaar, Fritz heeft toch al enkele maandjes kunnen wennen aan het versielsel aangezien hij al meerdere malen in mijn plastic zakken is gekropen waar mijn versiering in zit, en in tegenstelling tot mijn ratten vroeger laat hij dat eigenlijk toch maar onaangeroerd.

Bij mijn ratten sneuvelde er regelmatig wel zaken.

En de kerstboom is van plastic, hij luistert toch als we hem kwaad roepen als hij iets niet mag en eigenlijk veel deugenieterij buiten mijn tenen aanvallen als ik het niet verwacht is er eigenlijk niet echt bij.
Dikke zoen van Tamara, Bles, Bobke, Fritz en Frisco.
Pepper, je zit in mijn hart en zal je nooit vergeten.

Gebruikersavatar
bull
Berichten: 517
Lid geworden op: za jul 24, 2004 11:08 am

Berichtdoor bull » wo dec 07, 2005 7:56 pm

snap echt ni wa ge bedoeld zene hugo! :P :P
[img]http://usera.imagecave.com/bull/gratisbanners.gif[/img]

life sucks!!!..............maar er zijn ook goede dagen!!!

KittyKatja
Berichten: 103
Lid geworden op: wo mei 25, 2005 2:02 pm

Berichtdoor KittyKatja » vr dec 09, 2005 8:24 pm

hier kijken ze niet naar de kerstboom om, naar de pakjes eronder daarentegen ...
*Vele * Knuffels*
~Nino~frodo~ en ~Katja~
[IMG]http://usera.imagecave.com/kittykatja/koddiek-copy.jpg[/IMG]

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » ma dec 12, 2005 2:16 pm

Origineel gepost door KittyKatja

hier kijken ze niet naar de kerstboom om, naar de pakjes eronder daarentegen ...
Same here, wij zitten te wachten tot ze onze boom afbreken (kunnen we eens goe lachen), maar het enige dat ze doen is alvast de cadeaukes uitpakken, de geniepigaards. En dan niet alleen hun eigen cadeaus :D :D


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten