verveling

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Hugoke

Berichtdoor Hugoke » ma jan 02, 2006 7:05 pm

nu ik twee maanden mijn fretten heb, heb ik zo het idee dat ze zich vervelen.
als 's avonds de kooi opengaat, gaan mijn twee fretten ieder zijn eigen weg.
molly kruipt in mijn zetel en die zie ik dan niet voor de rest van de avond en tessy komt even rondsnuffelen en kruipt dan weer in haar slaapzak.
ik haal ze er dan uit en speel dan zelf zo'n dik anderhalf uur met haar.
molly moet ik uit de zetel vissen want ze ligt er dikwijls te slapen.
voor tessy vindt ik dit allesbehalve leuk want zij wilt altijd spelen maar molly sprint de zetel in en is dan weg.
een derde fretje?
ik heb gehoord dat ik dan beter een rammeke zou nemen.
molly is van nature een schuw vrouwke maar tessy is juist het tegenovergestelde.
speeltjes hebben ze ook genoeg dus daar kan het zeker niet aan liggen.

groeten

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » ma jan 02, 2006 7:38 pm

in de winter zijn de meeste fretjes wel iets rustiger dan in de zomermaanden. Ook hier liggen ze in alle hoeken van de kamer te slapen en nestjes te bouwen met handdoeken, kussen of wat ze ook maar kunnen vastkrijgen... alles is goed voor die slaapkopjes.
Het speelprobleem doet zich hier ook een beetje voor, Friemel wil nog graag wat spelen maar Frits is in semi-winterslaap gegaan. Momenteel zijn de baasjes dus het speelkameraadje voor Friemeltje, het is niet helemaal hetzelfde maar in combinatie met af en toe nieuw speelgoed en regelmatig afwisselen met speeltjes (speeltjes een tijdje wegnemen en andere speeltjes geven en dan de week erop terug wisselen) houdt hem voorlopig wel zoet.

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma jan 02, 2006 8:51 pm

hoi hugo
ram of moer maakt niet uit alst maar een zotte kont is, en liefst van dezelfde leeftijd
gr dai
ps heb een mooie sndy ram in opvang hihihi
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Hope

Berichtdoor Hope » ma jan 02, 2006 9:12 pm

Kun ge ze is ni los laten in een andere kamer?
Bij die van mij zit er dan toch direct terug leven in.

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » ma jan 02, 2006 9:55 pm

Origineel gepost door daikiri

hoi hugo
ram of moer maakt niet uit alst maar een zotte kont is, en liefst van dezelfde leeftijd
gr dai
ps heb een mooie sndy ram in opvang hihihi
de mijn zijn 1,5 jaar oud en als er een derde bijkomt zal het zeker een opvangertje worden.
ik ga het nog even aanzien en misschien in het voorjaar een derde erbij.
ik zal aan jou denken dai als het zover moest zijn.
de smaak van jou keuze fretten vind ik geweldig.
heb er trouwens al een paar mooie van jou en pedro mogen vasthouden en bewonderen.
;)

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di jan 03, 2006 9:26 pm

hihi
dan ist goed ....loool
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Markata

Berichtdoor Markata » wo jan 04, 2006 12:20 pm

Je moet eens proberen om het speelgoed weg te nemen voor en paar dagen.
Want het nieuwe is er vanaf he.

Geef ze eens gewoon een plastic vuilzak maar zorg wel dat er al gaatjes in zitten zodat ze niet kunnen stikken.
Of een kleine plastiek zak.

Afwisseling doet leven.
Dan kan je na een paar dagen weer wat speeltjes terug leggen.

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » wo jan 04, 2006 4:33 pm

Origineel gepost door Markata

Afwisseling doet leven.
Dan kan je na een paar dagen weer wat speeltjes terug leggen.
en leven dat ik doe :D

ik heb een kamer extra frettenvrij gemaakt en die twee patatten van mij hebben er in gespeeld alsof hun leven ervan af hing.
speeltjes heb ik weggenomen en ze moeten het doen met een balleke en een pluche konijn.
zal zien wat het wordt.
merci

tunerke
Berichten: 68
Lid geworden op: za okt 23, 2004 2:33 pm

Berichtdoor tunerke » do jan 05, 2006 3:00 pm

mor hugo zie da die speeltjes die je weg gepakt heb t nog heel zen als ge ze wilt terug eh
want aaah kenede.
lol :P
grtjs fretje
en van buffy,kira,belle,luna,kicha,draco,diablo


Elleke
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 12, 2006 9:00 pm

Berichtdoor Elleke » wo jan 18, 2006 6:38 pm

Was even alle onderwerpen aan het doorlezen toen'k deze zag. Weet je wat die van mij ook vree leuk vind? Een grote kartonnen doos of een lege bak volstrooien met isomo-krulletjes en van dat nep-gras dat ze in paasmandjes enzo leggen (tja, ik ben kleuterleidster :D ). Wieze wroetelt zich daar onnozel in, vnl als je onderin enkele snoepjes verstopt! En alleen al dat gekraak van al dat isomo, heel tof! + Zo'n onnozel wit of grijs muizeke met een belletje aan de staart, kan je vinden in alle dierenwinkels. Daar ligt hij soms mee te vechten alsof z'n leven ervan afhangt. µ

:P Wieze en Ellen

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » wo jan 18, 2006 6:57 pm

dieje isomo, daar knauwen die van mij op en het maakt een gigantische bende in huis.
ik heb een doos staan hoor met gaten en buizen in die van de ene doos naar zo'n kaas gaan maar mijn dames vinden het niet intressant.
momenteel vinden ze het leuker om mijne zetel in te kruipen en daar te gaan maffen.
als je ziet wat ze hier hebben liggen aan speelgoed, dan trek je zo'n gezicht ~0
plastieke zakken, beertjes, balletjes met bellekes en muizen, en ga zo maar door.
mss rotverwend want ik had het 14 dagen weggehaalsd en toen ik het terug legde, was het precies alsof ze niet content waren.
ik denk dat ik ze ne playstation ga geven of zo :D

Hope

Berichtdoor Hope » do jan 19, 2006 10:31 am

't is precies lente aan 't worden...in mijn mannekes zit ook terug leven
na twee maanden in coma te liggen.
:D

mega
Berichten: 34
Lid geworden op: do okt 13, 2005 9:14 pm

Berichtdoor mega » do jan 19, 2006 10:35 am

ja, dat ken ik, hier net hetzelfde :D
groetjes an en sita

Hope

Berichtdoor Hope » do jan 19, 2006 10:47 am

Ik vind wel da ze er vroeg bij zijn dit jaar.
Andere jaren duurt het toch zeker 4 maand vooraleer er terug leven in zit.
Maar gisteren waren ze echt ni te houden

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » do jan 19, 2006 12:57 pm

Origineel gepost door Hope

't is precies lente aan 't worden...in mijn mannekes zit ook terug leven
na twee maanden in coma te liggen.
:D
haha, hier net hetzelfde. Frits begint stilletjes uit wintercoma te komen en huppelt mee vrolijk rond met de Friemel.

Hope

Berichtdoor Hope » do jan 19, 2006 1:28 pm

Die fretten zijn allemaal op elkaar afgesteld. :P

Elleke
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 12, 2006 9:00 pm

Berichtdoor Elleke » do jan 19, 2006 5:00 pm

Neeje, de isomo rondstrooien en er in bijten doet die van mij dus niet. Allez, rondstrooien een beetje, kan je niet vanuit.
Weette waar Wieze ook zo zot van is? Het roostertje van in mijnen douche!
Heb zo'n dingetje om de afvoer nie te verstoppen. Eerst zo'n witteke in den plastiek, ma na 14 dagen was da totaal kapotgebeten van met te spelen. Heb het vervangen door zo'n ijzeren. Je hoort direct waar je hem moet zoeken!
Euh... en de buren hebben nog niet geklaagd, dus 't valt mee van lawaai. :D
En in de vuilnisbak kruipen. Heb er zo eentje met een wiebelklep. Gegarandeerd elke dag zit hij erin.

grtjs :)

karendeclercq2001
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 11, 2005 8:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor karendeclercq2001 » do jan 19, 2006 8:03 pm

Kheb ook zo een actiefret:) Hij houdt van flessen kapotbijten, deodorantpullekes kapotbijten, tubes met zal kapotbijten, ontsnappen, in de papierdoos rondfriemelen, in de zak met houtzaagsel (voor de muizen) kruipen, met alle gevogen vandien %) , mijn kussensloop slopen, bollen wol kapottrekken, met de douchemat gaan lopen, in de wasmand spelen, zakdoeksjesdozen stelen, mijn rugzak ondersteboven halen, enzovoort..
echt een schatje :D Gelukkig heb ik nog m'n andere schat, die doet niet liever dan knuffelen en geaaid worden.

Ze zijn beide vandaag gecastreerd en maken het goed (ik heb een dagje rust:)) Ze liggen nu gelukzalig te maffen op een warmwaterkruik.
Zullen wij maar studeren %)
;)

Hope

Berichtdoor Hope » do jan 19, 2006 8:13 pm

Pas ma op da ze niks inslikken en da de darmpjes verstopt geraken.
't zou ni de eerste fret zijn die da voor heeft en zeker ni de laatste

Huggybear
Berichten: 257
Lid geworden op: wo aug 24, 2005 10:03 am

Berichtdoor Huggybear » vr jan 20, 2006 12:01 pm

Een citytrip naar papiermand en vuilbak is voor die van ons ook een heel avontuur. Als ze het echt uithangen en niet weten wat doen met hun energie zet ik de papiermand midden in de kamer en dan ben ik een halfuurke gerust :D
*Snuffels en Mokjes van Starsky & Hutch*
[IMG]http://usera.imagecave.com/Huggybear/St ... banner.jpg[/IMG]

Elleke
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 12, 2006 9:00 pm

Berichtdoor Elleke » vr jan 20, 2006 5:47 pm

Zeg Karen, gij hebt geparfumeerde fretten zeker? Die van u zullen nogal lekker ruiken met al dienen deodorant en een babyvelleke door de zalf... :D

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » vr jan 20, 2006 6:12 pm

ik kan die van mij natuurlijk nog altijd bij wendi zetten.
naar het schijnt ravot die heel veel met haar fretten en wordt ze gebruikt als klimpaal :D

Hope

Berichtdoor Hope » vr jan 20, 2006 6:48 pm

Ge moet als baasje ergens voor dienen hè?! :P
En heel veel ravotten zit er ni in, toch ni met de mannekes
Die zijn nu een uurtje per dag wakker.
En ik denk da Freya een uurtje per dag slaapt.
't is een zorgen kindje. :P

karendeclercq2001
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 11, 2005 8:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor karendeclercq2001 » vr jan 20, 2006 10:37 pm

M'n fretten hebben nog steeds hun eigen 'frettengeurtje' :) M'n kamer daarentegen... das pas geparfumeerd!;)
Voort moment slapen ze, rust voort baaske:)

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za feb 04, 2006 1:31 am

:) Mag ik eens iets vragen? Wonen al die wakkerwordende fretten in dezelfde streek int land?? Nu weet ik wel wat ze van de Limburgers zeggen, hoor, maar wat zomeren betreft lopen wij altijd op kop, en hier vriest het!!
:@ Of hebben jullie voorgeprogrammerde fretsels, zo van : alarm : 20/01 6u15?? Ons Domino heeft het altijd lekker warm,#) die slaapt nooit de halve winter door, maar als ik onze Mike moet geloven ist echt nog te vroeg om op te staan hoor! Hartje winter ist volgens het ventje!! En geef hem eens ongelijk?! ~z~
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 20 gasten