Een nieuw diertje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
blue'ke
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jan 17, 2005 6:34 pm
Contacteer:

Berichtdoor blue'ke » do apr 06, 2006 3:32 pm

Hallo allemaal,

ik had een vraagje. We hebben sinds een dikke maand een kleine chihuahua erbij.
Hij is 4 maanden oud en speelt nou dolgraag met de fretten (vooral het wildere mannetje). De hond is natuurlijk ietsje hoger als de fret (maar dan ook echt maar een klein beetje).
Het probleem is dat Stitch (de fret) natuurlijk gek is op bijten. Krim (de hond) vindt dit ook best leuk maar het probleem is dat Stitch wat harder bijt en dan nog aan Krim zijn oortjes. Hierop krijg je natuurlijk gejank te horen van Krim!
Natuurlijk zit ik er bij als de 2 wildebrassen aant spelen zijn maar ik vroeg me af of er iets is wat ik kan doen waarop stitch niet meer in de oren gaat bijten van Krim.

Groetjes

Kan je er aan uit?????? :P
Groetjes van Maarten, Marco en natuurlijk Lilo & Stitch x

bruinebabe
Berichten: 53
Lid geworden op: za mar 26, 2005 5:55 pm

Berichtdoor bruinebabe » ma apr 10, 2006 8:03 pm

Wees er maar voorzichtig mee!
Je fretje moet maar eens te hard bijten ,en voor hetzelfde geld geeft je hond een beet terug!
Let maar goed op als je die samen zet!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma apr 10, 2006 11:52 pm

Hallo Blue'ke, ik heb nu wel geen hondje dat zo klein is dat het zich niet weren kan, maar ik zit met een frettenprobleem dat op hetzelfde uitdraait. Onze Diedle is zo'n zachte fret, hij laat zich meestal erg doen, en ons Domino is redelijk dominant. Tot nu toe zelfs zo erg dat we ze niet meer samen kunnen houden, want Domino bijt echt geregeld te hard. Daarom laten we nu, in een poging om er toch 2 samen te kunnen zetten en/of uitlaten, Domino samen uit met Quiana, een opvangfretje dat voor de jacht werd bedoeld. Tussen hun 2 is het dus ook vechtes, en hier is Quiana dan weer het dominantst. Nu gaan we het dus nog eens proberen met behulp van "Time out" voor fretten (van Marshall). Dat is een hele vieze vloeistof, die diegene die gebeten wordt beschermen moet tegen de bijtende fret. Zoiets in de aard van vieze nagellak voor nagelbijters. Ik weet niet of het jullie Krim wat beschermen kan tegen de happen van Stitch, maar ik denk dat Stitch zich toch wel bedenkt als hij het goedje eens geproefd heeft.

Ik raad jullie ook aan Krim zo min mogelijk aan te raken op die eventuele ingespoten plaatsen, het is voor ons ook echt vreselijk vies!! Ik spreek uit ondervinding!! :P :D :P Veel geluk!!
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten