bijten

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
mega
Berichten: 34
Lid geworden op: do okt 13, 2005 9:14 pm

Berichtdoor mega » wo apr 12, 2006 1:00 pm

hallo,

ik heb een fretje dat nog nooit echt naar mensen gebeten heeft maar nu was gisteren mijn neefje van 1.5j op bezoek en plots beet hij in z'n handje. m'n neefje stond gewoon recht en m'n fret snuffelde aan zn handje en beet. nuja z'n mondje ging open en het handje zat een seconde tussen de tanden want echt doorgebeten had ze niet.
het kan niet zijn dat ze iets van eten ofzo geroken had want hij had nog nx gegeten. wel had hij even ervoor per ongeluk op een pootje van mn fret gestaan maar ik denk ook niet dat het een wraakactie was :P

mijn vraag is nu of er iemand misschien weet waarom ze dit gedaan kan hebben
alvast bedankt!
groetjes an en sita

Hope

Berichtdoor Hope » wo apr 12, 2006 1:25 pm

Omdat het nog altijd een fret blijft.
Hoe hard je ze ook vertrouwt, zoiets kan altijd gebeuren.
De geur dat hem niet aanstaat, gewoon omdat hij zin heeft...
Nooit vergeten een beest blijft een beest
daarom ook dat ik mijn fretten nooit in de buurt van een klein kind zou laten.
Ook al zijn ze de liefste fretten ter wereld.

Gebruikersavatar
Kimmy
Berichten: 222
Lid geworden op: do dec 15, 2005 4:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor Kimmy » wo apr 12, 2006 2:39 pm

mijn Gizmo is zo'n vernijnig pitserke. Die is heel lief,en toch moet ze af en toe uit het niets ne keer kunne pitsen. Soms kan dat weken achterwege blijven en dan .... Onzen dikke, diene bijt naar mensen die hem niet aanstaan. Daarom was hij ook mijne lieveling in het asiel. int begin moch tik alleen eraan kome. Naar iedereen anders beet hij. Ik voelde me wel gecharmeerd. Nu ist beter, maar nieuwe mensen, daar moet hij niet van hebbe. Tege mij en mijn gezin is hij nu een echte knuffelbeer.
Mijn vorig rammetje, die heeft werkelijk nooit in zijn hele leven gebeten. echt nooit. Dus ze bestaan wel, die absolute niet-bijters.

Grtz
Kimmy
verdrietige mama van:
Gizmo, Pluche, Koda en Nõa
Poesy (EK)
Rocco (CV border collie)
Diezll we love you, you're in our hearts 4ever!!!

Hope

Berichtdoor Hope » wo apr 12, 2006 5:23 pm

Ik ben van mening dat geen enkel beest een niet-bijter is.
het instinct is er nog altijd, dus ik ben altijd voorzichtig
toch als het om kinderen gaat.

Groetjes

Gebruikersavatar
Kimmy
Berichten: 222
Lid geworden op: do dec 15, 2005 4:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor Kimmy » wo apr 12, 2006 5:57 pm

Het ding is da ge pas kunt zegge of een fretje (of een ander dier) een niet-bijter is, als hij dood is he. Dus idd. zeker kan je nooit zijn.
Tis wel altijd fantastisch om de gezichten van de mensen te zien, als ze mijn fretjes willen aaien en ik zeg:"pas op want ze kunnen wel is bijten zenne!" Niemand verwacht blijkbaar dat ge dat zegt.
verdrietige mama van:
Gizmo, Pluche, Koda en Nõa
Poesy (EK)
Rocco (CV border collie)
Diezll we love you, you're in our hearts 4ever!!!

mega
Berichten: 34
Lid geworden op: do okt 13, 2005 9:14 pm

Berichtdoor mega » do apr 13, 2006 12:32 pm

ja, das waar, dieren blijven dieren...maar ik had dat gewoon nooit verwacht. zal nu wel wat meer op m'n hoede zijn als er mensen haar willen aaien :D
toch bedankt voor de antwoorden!
groetjes an en sita


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten