overal behoeftes

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » za apr 15, 2006 3:13 pm

hallo
we hebben e tijdje geen last gehad dat ze naast de bak deden.nu dus wel.
en de poepbak word elke dag uitgeschept soms 2x per dag want met 6 frettjes.niet elke dag afgewassen anders zouden ze er ook nie in blijven doen.in hun kooi leg ik dan ook slaapdekentjes waar ze zouden doen maar eerst verplaatsten ze het nu doen ze het er gewoon op.en tis niet dat ze nie in hun poepbak doen maar ze doen het er ook naast?had e x e tijdje geleden iets gelezen van product of zo weet nie meer.maar da ze van de geur daar nie zouden doen.weten jullie soms wat ik bedoel of was dit iets voor't bijtende fretten?
ik zie men schatten heel graag maar zou willen e opplossing vinden.

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » za apr 15, 2006 3:50 pm

in de dierenwinkel verkopen ze puppy trainer voor honden en dat is van het merk beaphar.
elke dag na het uitkuisen van de poepbakken een paar druppels erop doen en dan gaan ze terug op de bak.
een paar weken volhouden en dan zou dit opgelost moeten zijn.

Gebruikersavatar
Kimmy
Berichten: 222
Lid geworden op: do dec 15, 2005 4:06 pm
Contacteer:

Berichtdoor Kimmy » za apr 15, 2006 5:07 pm

ah, da kende ik ook ni. Want hier ist ook van da zenne. en ma sch#ten. amai.echt overal. zelfs op hun doeken.

grtz
kimmy
verdrietige mama van:
Gizmo, Pluche, Koda en Nõa
Poesy (EK)
Rocco (CV border collie)
Diezll we love you, you're in our hearts 4ever!!!

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » zo apr 16, 2006 1:54 pm

hallo weet je soms in welke dierenwinkel ze dit verkopen? bedankt

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo apr 16, 2006 2:56 pm

misschien een tweede bak in de kooi plaatsen
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » zo apr 16, 2006 5:58 pm

we hebben al 2 grote bakken in staan.denk dat daar ook nie aan ligt

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » zo apr 16, 2006 10:50 pm

Optimist totdat ze pist , ;)
Goed voorgebakken totdat ze gaan kakken ! (@)

Bij mij is het zoals met prijsschieten op de foor ! :P
één keer raak en één keer ernaast ! :D

Ze zijn met z'en vijven , lopen los en hebben 4 bakjes in de living staan
en 4 in de veranda .Ben al blij dat de meisjes het toch meestal in het
bakje doen . Onze Pico schept lol als ik hem zelf op zijn bakje zet ; blijft
even zitten en rent er dan als een gek vandoor ! :D
Ik leef in de hoop dat het ooit wel eens zal beteren :(
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo apr 16, 2006 11:27 pm

ik mag dan echt niet klagen van de 11 fretjes hier in huis is er maar eentje die steeds naast de bak blijft gaan , het is dan ook een fretje dat hier op 6 jarige leeftijd hier is komen wonen en daarvoor nooit een bak in zijn kooi heeft gekend , soms gaat hij erin maar dat is echt wel puur toevallig , al mijn andere fretjes gaan mooi in hun bak , behalve als ze rondlopen dan gebeuren er nogal eens ongelukjes en gewoonlijk juist naast de bak alsof ze er niet meer op tijd konden geraken :D
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » ma apr 17, 2006 11:51 am

Hier zit het mannetje in een afzondelijke kooi,kan het niet vinden met de meisjes. Blijkbaar haten ze elkaars poepje ook en doen ze het op een andere vaste plaats in de living.Het moet wel telkens opgekuist worden, maar zo zie ik wie wat achterlaat.Ergens gelezen als ze het op een vaste plaats doen ze zindelijk zijn. Wat soms kan helpen is voeding leggen op de plaatsen waar je het niet graag hebt dat ze er iets anders achterlaten. Hier lukt dat meestal wel.Ook in de kooi al gebruikt (ging op het eerste verdiep naar de wc in plaats van de bakjes)

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » ma apr 17, 2006 8:02 pm

weazel :P :D :P :D

tichke
Berichten: 30
Lid geworden op: do sep 22, 2005 12:32 pm

Berichtdoor tichke » ma apr 17, 2006 8:09 pm

das misschien e gedacht om e x te proberen ook van da eten alhoewel ik er voor vrees.
wat ik heb gedaan al e tijdje is in de hoeken van de kooi wa draad gehangen dit helpt wel daar doen ze't al nie meer maar kan moeilijk heel de kooi vol draad hangen he %) tis eigenlijk dan daarna e tijdje goed gegaan tot nu ze een ander plek hebben om er naast te doen ze blijven vol houden.
als ze los lopen vind ik het ook nie plezant dan ze nie altijd na de bak gaan maar minder erg

Hugoke

Berichtdoor Hugoke » ma apr 17, 2006 8:31 pm

Hoi,

ik weet dat ze het in Zoomart verkopen, maar twijfel er niet aan dat
puppy trainer ook in andere dierenwinkels te vinden is.
Anders moet je er gewoon is naar vragen in jouw dierenwinkel.

Hope

sally
Berichten: 24
Lid geworden op: di dec 06, 2005 1:46 pm

Berichtdoor sally » zo apr 23, 2006 10:39 am

Ik heb ooit es 'bitter-bite training spray' gekocht van 'happy ferret' dus speciaal voor fretten
waar opstaat: voorkomt dat de fret zijn behoefte doet op niet toegelaten plaatsen .

Niet dus...
ze lachen me er precies lijk meer bij uit dan iets anders, want als ik hun kakjes uit de kast weghaal, en ik plaats de keukenrol weer weg, en ik kom terug: ligt er alweer een nieuwe, dus volgens mij trekt het kakjes aan ipv niet.
Naar mijn mening: dit dus niet kopen, theeft geen enkel effect en tis toch nog behoorlijk duur ook. En sindsdien na een aantal keer proberen, hebi k het nooit meer gebruikt.

TheSweetRachel

Berichtdoor TheSweetRachel » zo apr 23, 2006 12:36 pm

@ Sally : heb dat duur flesje ook eens geprobeerd, koste me zelfs 12 euro voor zo'n klein ding, en hier helpt het ook niks...
Zal ook dien puppy training eens moeten gaan halen en proberen, of kan iemand dat mss meebrengen naar de frettendag, moet ik er niet speciaal om rijden.... :D


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten