mijn fetjes wilt niet overeen komen

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
coax

Berichtdoor coax » za jun 17, 2006 10:45 pm

hoi hoi

er is dus zoals jullie weten een 2de fretje bijgekomen , en hij is heel lief wel nog een beetje down van zijn vriendjes , en hij komt goed overeen met zip want hij wil altijd naar zip toe maa zip bijt van zich af en dan komt het toch een gevacht waarmee zip wint , bacie geeft zich over maar zip blijft doorgaan , kan ik hier iets aan doen ?

groetjes coax

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » zo jun 18, 2006 10:15 am

Zolang het geen bloedend gevecht wordt, zou ik ze laten doen.
Misschien lijkt het in uw ogen dat bacie zich overgeeft, maar ziet zip dat zo niet.
Kijk gewoon nog een tijdje hoe het gaat.
Zonder bloed en stress is er niet echt iets aan de hand.

coax

Berichtdoor coax » di jun 20, 2006 11:16 am

het probleem is wel
dat owie zen vriendjes gestorven is en dat hij daaromhier geplaatst is , ale ik hem opgevangen heb , hij is nu nog vrij mager en hij is uitgeput van 5 minuutjes vechten , en zip is er zo hevig op
dus ik denk wel dat bowie een beetje last heeft van stress

nu gaat het bij bowie als wat beter hij eet trug meer , normale potie eigenlijk en hij is levendiger maar hij is ni erg geitreseerd in zip en hij kan het vechten nog niet zo goed aan ,
hoe pak ik het dan best aan ?

nu staan de kooien tegen elkaar , samen mogen ze uit tot bowie moe is dan laat ik ze elk apart minimum een uur spelen , zo heeft bowie zen nodige rust en dan zitte ze toch nog even per dag samen (zolang bowie het aankan ) ik zie niet veel verbetering maar hij is hier ook nog maar 4 daagjes is deze methode goed of raad iemand iets anders aan ?

groetjes coax

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » di jun 20, 2006 12:49 pm

hoi
dat ziet er wel ok uit, maar let op dat bowie geen maagzweer krijgt door de stress
als ze echt blijven vechten moet je ze toch apart laten spelen, want stress is een vies beest!
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » di aug 22, 2006 7:06 pm

Hoe gaat het daar nu verder mee met Zip en Bowie?
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

coax

Berichtdoor coax » di aug 22, 2006 9:10 pm

ja ik heb ze dus apar gehoude want dat ging echt niet , en toen ben ik een pupje gaan bijhale ons ziga die heb ik erbij gezet en nu is er geen enkel probleem zeer raar ! nu spele zip en bowie vantijd zelf samen en ze slapen nu altijd met hun drieen nooit apart best wel grappig dus ik weet eigenlijk niet wat ik nu juist en verkeerd heb gedaan ....
groetjes coax

Lies
Berichten: 109
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 3:22 pm

Berichtdoor Lies » wo aug 23, 2006 10:36 am

ah, das goed nieuws hé!! ik ben blij dat ze het nu met elkaar kunnen vinden, en met z'n drietjes veel plezier kunnen maken!! veel plezier!

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » wo aug 23, 2006 11:25 am

ik denk..... dat je fretten je gemanipuleerd hebben :D:D:D
op 1 been kun je niet staan
dus een tweede erbij.
dat staat ook nog niet zo stevig, dus op zoek naar nummer 3

gelijk de drie musketiers :D:D:D

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » do aug 24, 2006 6:58 pm

Hehe, zoveel te beter hé! :)
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

kattyvds
Berichten: 80
Lid geworden op: ma aug 21, 2006 12:09 am
Contacteer:

Berichtdoor kattyvds » vr sep 01, 2006 1:53 pm

@coax. u schreef het probleem met de fretjes dat ze niet overeen kwamen.Dan ééntje meer bijgezet.. dat was juni. Mag ik vragen of de vrede in huis gebleven is ? Hoe gaat het momenteel met de fretjes? Ik vraag dat omdat hier hetzelfde probleem is. twee fretjes van 14 - 16 weken nu. De oudste is zo een crazy mannetje. Bijt ons, bij het andere fretjes zo hevig dat de bijtplek heel ernstig is sinds deze morgen en die twee nu apart moeten gaan.Ik heb geen keuze denk ik, want anders gaat die bijtplek helemaal niet genezen. Ook tegen ons is het fretjes zo. Hij is net uit zijn hokje en hij is daar al hoor. Knack in mijn knoesels, in mijn handen. Nu is hij zo slim dat hij na zijn beet vliegensvlug wegspurt. als ik hem dan toch kan pakken, dan krijst hij zo erg dat het vreselijk is om te horen... dus zitten we hier wel even met probleempje. groetjes

coax

Berichtdoor coax » vr sep 01, 2006 4:59 pm

bij mij ging het zo
ik had een fret overgekocht (1jaar oud) zip, en toen is er een fret bijgekomen die ik heb opgevangen omdat ie alleen kam te zitten (3 jaar) bowie.
het probleem was dat zip de heletijd wouw spelen en dat bowie nog treurde en zip werd dan boos en begon serieus te bijten dus ik hield ze apart want bowie kon het niet aan (dit duurde toch een 3 weken) ik kon ze nogaltijd niet samen zetten
toen was ik mijn pupje gaan halen (wat ik besteld had en reeds 3 maand oud was) ziga
toen heb ik ze alle 3 samen gezet om te zien wat er gebeurde

wat gebeurde er ? niet ze zaten lekker te snuffelen aan elkaar en begonnen te spelen , ik was natuurlijk verwonderd !
bowie hield zich nog een beetje aan de kant en liet het maar allemaal op zijn beloop en na 3 dagen (heel vroeg dus) hoorde bowie er gewoon bij nu spelen ze soms met hun drieeen soms alleen maar er is nooit geen probleem meer geweest
en nu slapen ze bijna altijd samen met hun 3tje en als 1tje dan wakkerword is de hele bende wakker natuurlijk

dus nu is er geen probleem meer ik denk dat bij mijn fretjes het probleem was dat zip te ongedudig was en bowie geen tijd gaf om zich aan de passen en ziga zorgde dan voor de nodige afleiding van zip zodat bowie rustig zijn tijs had

in begin was bowie ook zeeeeeeeeeeer mager en zip dik en nu is bowie ook bijgekomen zip een beetje afgevallen wat er op wijst dat ze nu allemaal gezond zijn en alles lekker vlotjes loopt

en wat jij hebt met dat hij naar je toe loopt bijt en wegloopt dat had ik in begin ook met ziga en ze beet door , ze kwam echt testen wie de snelste was ! ! !
en ze kam onder de kast uit sprong, beet en ging trug lopen. natuurlijk kon ik nietmeer aan haar als ze onder de kast kroop maar, ik heb laten zien dat ik geen scrik had. ik ving haar zo vaak als ik kon als ze beet dan strafte ik haar maar liet haar zeker niet trug lopen, ik was constant met haar aant rondwandele en bepotele (ampeteren eigelijk) en telkens wanneer ze beet strafte ik haar serieus. waneer ze enkele minuten niet meer gebeten had, mocht ze trug weer even los lopen en als ze gewoon nogmaar voorbij kwam gehupelt pakte ik haar even op, als ze niet beet mocht ze na enkele seconden weer lopen, beet ze wel dan 'ampeteerde' ik haar zolang toch ze stopte met bijten. en nu is da het liefste beest wat er is (al daagt ze u soms nog uit) maar nu moet ik zelfs geen schrik meer hebben van haar, wanneer ze in mijn oor lekt of in mijn gezicht zit ! ! ! dus zeker geen schrik hebben en vooral niet laten zien dat je schrik krijgt van hun tandjes, hoe meer hij/zij bijt hoemeer jij hem/haar vastneemt zo leren ze het wel af, niet toegeven ! laten zien dat je even koppig bent ;) (als je snapt wat ik bedoel)

ik hoop dat je hier iets aan hebt ...
groetjes coax


[Gewijzigd door coax op 2006-09-01 17:09:28]


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten