alleen zijn???,

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
liesje1962
Berichten: 1
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 1:04 pm

Berichtdoor liesje1962 » wo jun 28, 2006 4:09 pm

Hallo ik weet ik heb al een advertentie geplaats voor nog een fretje te nemen maar nu twijfel ik of het wel nodig is om een tweede in huis te halen?
Kan er iemand me overtuigen waarom ik een tweede zou halen.
Zou niet willen dat onze fret zich zou verstoten voelen.

liesje

mega
Berichten: 34
Lid geworden op: do okt 13, 2005 9:14 pm

Berichtdoor mega » wo jun 28, 2006 5:27 pm

hoi,
ben je al es naar een speelnamiddag geweest? zag je dat hij blij was tussen de andere fretjes? de mijne heeft altijd alleen gezeten en dat zie je dus in het gedrag van haar...op een speelnamiddag had ze suupppeeer veel schrik van andere fretjes en ook van andere dieren moet ze nx weten. er moet nog maar een kat voorbij lopen of ze heeft de staart al vast :-)
ik denk dat het voor mijn fretje al te laat is om haar met andere fretjes te laten verbroederen en denk dat het haar ook teveel stress zal geven. volgens mij is ze blij met hoe het nu is, ze mokt door het huis, speelt met mij...
maar je moet natuurlijk eerst weten hoe jouw fretje op andere fretjes reageert, als je ziet dat hij blij is zou ik toch een tweedje fretje overwegen
groetjes an en sita

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo jun 28, 2006 7:21 pm

hoi
laat een jonge fret aub niet eenzaam en alleen opgroeien, 2 fretten zijn echt meer waard dan enkel een speelkameraadjes, ze slapen samen, eten samen, verzogen elkaars vacht, spelen samen. Het is niet goed voor ze om alleen op te groeien ze moeten zoveel missen !Wat is er nu leuker dan 6 fretten die met elkaar springen en dansen om dat ze zo blij zijn dat ze uit de kooi mogen, en als ze u dan ook nog laten mee spelen is het helemaal ok.
hoe oud is dat fretseltje van u?
probeer altijd rekening te houden met de leeftijd en karakter van de fret.Steek geen 8 weken oude pup bij een fret van 5 jaar die rust en kalmte zoekt...
en omgekeerd een zotte spring int veld zit niet te wachten op een vriend die liever een beetje op een kussen ligt te snoezen....

ale en nu vlug en tweede fretsel gaan zoeken hoor!!!
gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

eefkezeefke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:30 pm

Berichtdoor eefkezeefke » do jul 06, 2006 1:42 pm

fretten zijn niet gemaakt om alleen te zijn!
we hebben onze pups (in juni 2002) met 2 gekocht, spijtig genoeg hebben we Wotan maar 3 maanden gehad (is overleden door een aangeboren hartafwijking), toen zijn we Kali gaan halen (augustus 2002) bij Frettenark, dan in november 2003 onze Stimpy(ook uit opvang frettenark), dan in februari 2004 onze Ren (weeral uit opvang frettenark) en dan ons Muis in september 2005. Muis zijn we bij mensen gaan halen die voor een langere periode naar buitenland gingen voor werk. Ze zijn zo content met elkaar: spelen (deze dagen ook ploeteren int water), slapen,... dus ik zou zeggen haal aub zo snel mogelijk een kameraadje bij voor uw fretje!! Als wij overdag niet thuis zijn dan hebben ze tenminste elkaar om gezelschap te houden. Onze fretten moesten ook eerst aan elkaar wennen. Zelfs tot vechten toe int begin, maar na een paar dagen was het over en nu zijnt de beste vriendjes.

Evy

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » do jul 06, 2006 3:57 pm

Als ze tot nu toe altijd alleen heeft gezeten, dan is de kans groot dat ze overdonderd wordt op een speelnamiddag en heel angstig wordt van al die andere fretten (met jonge fretjes heb je dit niet zo erg, maar als je fretje al iets ouder is kan het wel problematisch zijn).

Neem hem eens mee naar een opvang waar hij/zij rustig kennis kan maken met andere fretjes en kijk naar haar reactie. Vindt ze het leuk om met andere fretjes te spelen, heeft ze een lievelingsfretje tussen de hoop? In het laatste geval zou ik niet twijfelen en hem/haar een speelkameraadje geven. Twee fretjes samen houden ook elkaar bezig (zodat jij meer tijd hebt voor jezelf), en niets is zo leuk als een speelmaatje van je eigen kaliber waar je ook samen mee een dutje kan doen.

Vergelijk het met de mens-hond relatie: een mens en een hond kunnen samen perfect gelukkig zijn met hun tweetjes, maar een mens heeft toch altijd liever ook een ander mens om zich heen (als je begrijpt wat ik bedoel).

In het begin zal het tussen de fretjes wel even uitmaken zijn wie de baas is, maar als je je fretje zelf zijn maatje laat kiezen dan heb je veel kans dat het snel allemaal in orde komt.

succes ermee

syl
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jul 16, 2006 2:16 pm
Contacteer:

Berichtdoor syl » vr jul 21, 2006 12:12 pm

hallokes

Heb sinds kort ook een fretje onze syl
Hij is een angorapup van nu 4 maand en half en hij zit ook alleen.
Nu zijn we al naar een aantal frettennamiddagen geweest en hij is helemaal niet angstig tegenover andere fretjes.
Integendeel hij is door het dolle heen en speelt tot hij erbij neervalt ;) .
Hij krijgt heel veel aandacht van ons en speelt met de katten en voelt zich helemaal niet eenzaam.
Dat denk ik toch tenminste (@)
Is hij dan zo eenzaam dan want ze zeggen dat toch dat je ze niet alleen mag laten opgroeien.
Maar hij ziet er helemaal niet ongelukkig uit.
Het is een super speelse fret die zelfs mijn katten op stang jaagt hihihi :P
Het is een gellukkig fretje die enorm veel aandacht krijgt van ons.
Is dit dan nog niet genoeg?

Laten jullie me het even weten

groetjes inge sylvester, shiela de hond, en arnold electra tarzan de katten

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr jul 21, 2006 1:55 pm

[QUOTE]Origineel gepost door syl

Nu zijn we al naar een aantal frettennamiddagen geweest en hij is helemaal niet angstig tegenover andere fretjes.
Integendeel hij is door het dolle heen en speelt tot hij erbij neervalt ;) .

Natuurlijk is hij door het dolle heen hij mist zijn broers en zussen, waarmee hij samen speelde-at-sliep- en aan vachtverzorging deed!!

we hebben het toch allemaal gezien, ze amuzeren hun rot met elkaar!
Is dat nu nog niet duidelijk dat ze echt een vriend NODIG hebben

stel dat 1 mens op een eiland zit met een kudde olifanten
ok je bent niet alleen en ja mag eten, slapen en spelen met hen ....een olifant heeft heel andere ideeen en gewoontes dan de mensen.
je zal u eigen diersoort ook missen hoor!!
zo is het bij fretten ook!

je speelt er enkele uren mee en geeft hem eten maar wat te doen die andere 20 uur van de dag, dan zit fret lief allen, slaapt alleen en eet allen ....niemand die zijn vacht verzorgt, die zijn oortjes wast en heel dicht tegen hem aan ligt s'nachts...

lig je nog goed in u warm bed met u levengezel tegen u aan?????

vlug haal rap een vriend voor die sukkelaar!!!

dai :)
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
electra
Berichten: 32
Lid geworden op: wo mei 31, 2006 7:37 pm
Contacteer:

Berichtdoor electra » vr jul 21, 2006 3:41 pm

Ook wij waren begonnen met 1 fretjes..... 2 fretjes zagen we aanvankelijk ook niet zo zitten, tot we met onze Vinnie naar zo'n speelnamiddag geweest zijn!
Dan pas zie je hoe fijn je fretje het vindt om met andere fretjes te spelen!

Sinds vorige zondag is Diesel, een opvangfretjes, bij ons. Als ik zie hoe ze zo altijd bij elkaar slapen en hoe ze met elkaar spelen, dan ben ik heel blij dat we nu 2 fretjes hebben.

Als ze alleen zijn zien ze er misschien ook wel gelukkig uit, maar nu met z'n 2tjes is het enthousiasme toch veel groter hoor! Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten