vliegen

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
gupke
Berichten: 9
Lid geworden op: do jun 01, 2006 12:22 pm

Berichtdoor gupke » wo jun 28, 2006 4:27 pm

Ik kom net van bij mijn schatjes die lekker liggen te slapen in hun fleece hangmat ~0 en nu zit het daar toch niet vol vliegen zeker ! :@ :@ :@
Ik ben bang dat die eitjes gaan leggen in het frettenvoer met alle gevolgen van dien ...
Heeft er iemand tips ?

Mijn zestal zit in een tuinhuis.
Groetjes van Gupke en mokjes van Bubbles, Pebbles, Squid, Ginger, Sidney en BamBam.

Markata

Berichtdoor Markata » wo jun 28, 2006 4:34 pm

Rachel hier.
Die van ons staan in de veranda waar het altijd lekker koel is daar er een notenboom voor staat en het dakkoepel mooi tegen de zon beschermd, maar tegen de vliegen hebben wij zo'n elektrische vliegerverdelger hangen, zo'n ding met blauw licht in. (zie foto)
Afbeelding

Hope

Berichtdoor Hope » wo jun 28, 2006 5:52 pm

's morgens en 's avonds de kakbakjes uitkuisen.
kan ook veel verhelpen.
want de vliegen moeten op iets afkomen.

EefVL
Berichten: 43
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 8:32 pm

Berichtdoor EefVL » wo jun 28, 2006 6:16 pm

Ik zelf heb geen last van vliegen bij mijn fretten maar als er 1 rond vliegt dan vind ons Luna (De kat) het zeer leuk om deze te vangen en op te eten lekker hé :D

Dus mischien is een kat de oplossing ;)
Groetjes Eef
katten: Luna - Azraël
Frettenin gedachten: Tarzan-Choco-Charel-Totser-Tipsy-Quinto-Gust-Doke

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo jun 28, 2006 7:23 pm

hoi
in het eten zullen ze geen eitjes leggen hoor tis in de bakken dat zedat gaan doen, mss een vliegen raam ??
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

cyrielle

Berichtdoor cyrielle » do jun 29, 2006 12:49 am

hoi,
onze fretjes zitten ook in een tuinhuisje. het probleem daarvan is dat het een compacte ruimte is en die warmt snel op tijdens warme dagen, in combinatie met de kakbakjes vormt dit de perfecte plaats voor een vliegenonderonsje. en dan kunnen ze inderdaad hun eitjes in de uitwerpselen gaan leggen... met alle gevolgen vandien uiteraard.

wij hebben de volgende oplossingen toegepast: er staat een airco in het tuinhuisje, zo 1 die je kan verplaatsen, dit is ten eerste al heel wat aangenamer voor de fretjes bij zo'n hitte en de vliegen komen er al veel minder op af. we hebben dan ook nog zoiets waar vliegen op afkomen en in gevangen worden, zou eens moeten kijken hoe dat spul heet, geen plakrolletje hé, maar iets dat echt doeltreffend is. en dan uiteraard meerdere keren per dag hun behoeftes uit het bakje halen, zo krijgen ze geen kans om zich voort te planten die stomme vloegen! ;)

hopelijk heb je er wat aan.
groetjes :P

vlissan
Berichten: 0
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 5:00 pm
Contacteer:

Berichtdoor vlissan » do jul 06, 2006 11:31 am

Dag allemaal, tjongejonge wat lang geleden weer!! :)

over het vliegprobleem, (ik heb er zelf geen last van) het kan heel goed helpen om schoon te maken met citroen geuren. Ik gebruik nu een schoonmaakmiddel speciaal voor dierverblijven van "beau-beau, citronel fresh".

Vliegen en muggen HATEN citroen.

Moet je eens proberen!

groetjes Jasmijn en Kai

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do jul 06, 2006 1:41 pm

de onze zitten ook in een tuinhuis.
hebben ook veel last van vliegen,
als ik kan probeer ik de bakken zoveel mogelijk schoon te maken.
nu hangt er zo een plakrolletje. maar zoals Rachel zegt zo een electisch vliegenverdelver
gaan wij dees weekend ook aanschaffen want s avonds als het wa koeler is zetten we de deur altijd open om het te verluchtenen dan komen ze met zen alle binnen.
maar nu heb ik eigenlijk een vraagje: kan het kwaad als een fret een vlieg opeet???
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » di jul 11, 2006 7:33 pm

We moeten extra hygiënisch zijn met dat warme weer vind ik!
Mijn zus heeft het eens meegemaakt met haar konijnen, die hadden nog een beetje
slappe keuteltjes aan hun poepje hangen en er hebben vliegen eitjes opgelegd
en de maden kropen in en uit hun poep à volonté. Echt dégoutant, ze zijn er dan wel voor
behandeld geweest maar er was teveel schade vanbinnen aangericht en heel lang hebben
ze niet meer geleefd. (die konijntjes zaten ook in het tuinhuisje)
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot] en 9 gasten