vraagje over inenting

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
kabas
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jul 05, 2006 12:30 am

Berichtdoor kabas » wo jul 05, 2006 1:33 am

hoi ik heb mijn baby's gekocht op de markt ik weet dus niet dat ze ingeent zijn weet mijn da dat en kan het kwaat moesten ze een inenting gehad hebben dat ze er nog een krijgen :(

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jul 05, 2006 4:31 am

Heb je je snuitertjes sowieso al eens laten nakijken door een DA?? Laat dat dan maar in alle geval doen, ik wil je niet ontmoedigen maar de kans dat ze met oormijt zitten is toch wel erg groot, zeker als ze van de markt of een dierenwinkel komen. Ik denk niet dat er over getwijfeld gaat moeten worden of je pupjes wel ingeënt zijn, ze zijn nog maar 8 weken en voor zover ik weet zijn de enige pups die dan gevaccineerd zijn die van een bekwame kweker. Die mannen van de markt of winkels trekken zich daar meestal geen zier van aan en zouden dan ook meer moeten betalen om die fretseltjes aan te kopen en dus ook aan de klanten moeten doorrekenen, enja, dan verkopen die schatjes minder goed hé. Dus hup, alles in een doos en redde wie zich redde kan!! De sterkste fretjes overleven het wel, maar komen er toch meestal niet zonder kleine problemen vanaf zoals oormijt ed. Maar alléé, als je dat echt goed verzorgd gelijk je DA je wel zal uitleggen is daar niks aan. Die vaccinatie is dus volgens mij ook echt niet gezet, de Da zal wel dadelijk met die eerste beginnen. De uitleg van die vaccins heb ik op je andere topic als antwoord geschreven. Nu kruip ik stilaan mijn bed in, mijn fretsels liggen languit in de kooi, op frisse tegels, met een ventilator en heerlijk afgekoeld in de mate van het mogelijke dezer dagen!! Afbeelding
Afbeelding

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » wo jul 05, 2006 10:08 am

het kan geen kwaad om je fretje in te laten enten als je niet zeker bent. De opvangertjes die binnenkomen worden ook nogeens gevaccineerd wanneer ze geen boekje mee brengen.

Wel opletten dat er niet gevaccineerd wordt met vanguard, en ook niet vergeten een booster te gaan halen ongeveer 4 weken na de eerste inenting

Groetjes en veel plezier met je nieuwe aanwinst :P

kabas
Berichten: 4
Lid geworden op: wo jul 05, 2006 12:30 am

Berichtdoor kabas » wo jul 05, 2006 12:40 pm

hoi bedank dat jullie me willen helpen ik ken er nog niet zo veel van maar het zijn zo een schatjes mijn flora en mijne benno dat ik het allemaal heel goe wil doen en geen fouten maken waar zij kunnen onder lijden benno en flora geven je jullie een zacht xje


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 34 gasten