problemen met eten

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Tami
Berichten: 38
Lid geworden op: za mei 07, 2005 3:56 pm

Berichtdoor Tami » do jul 06, 2006 8:07 pm

Ik zit met een probleem met het eten voor mijn fret. Ik geef nu al bijna een jaar Totally Ferret. Toen ik verleden week eten ging halen, bleek dat TF alleen nog maar bestaat in de gewone smaak omdat het bedrijf overgenomen werd. Onze fret had wel een lichte voorkeur voor de TF met kalkoen, maar ook de gewone at hij wel graag en het is gene moeilijke eter dus dacht ik dat er geen probleem was. Tot ik hem gisteren die nieuwe brokjes gaf. Hij heeft er is op geknabbeld en wist niet hoe rap hij ze terug moest uitspuwen en sinds dan is hij in hongerstaking. Hij heeft zijn brokken zelfs al letterlijk uit zijn hok gesmeten. Is er nog iemand die dat probleem heeft? Weet er misschien iemand wat ik kan doen om hem die brokken toch te doen eten? (ferretone erover gieten helpt niet, heb ik al geprobeerd)
Nu krijgt hij een mengeling van die TF die hij niet lust, iams kitten en Frankie Ferret (ik weet het, is niet zo een goed voer, maar was het enige waarvan ik zeker was dat hij het lustte aangezien ik dit nog gegeven heb voor ik TF kende)
Groetjes, Tamara

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » do jul 06, 2006 8:19 pm

belangrijkste voorlopig is dat hij blijft eten, maak desnoods een papje met geplette brokjes waar je lauw water bijvoegt.

Euhm, geen totally ferret chicken meer? Daar geloof ik niets van, dat zal je winkel je wel wijsgemaakt hebben. Ik ben vorige week nog een zak gaan halen en ze zijn ook op fretten.nl nog te krijgen.
Het gebeurt wel vaker dat er roddels over TF worden verkondigd, maar zolang er geen officiele melding is op hun site maak ik me nog geen zorgen.
Wat wel kan zijn is dat het tijdelijk ietsje moeilijker te krijgen is, maar uit de handel dat denk ik niet.

Wat je kan doen is proberen aan "bits" te geraken. Dit zijn die kleine korreltjes die tussen de brokken zitten, maar ze hebben ze in een doosje gestoken als snoepjes maar je kan het ook gewoon over het eten strooien.

succes ermee

Tami
Berichten: 38
Lid geworden op: za mei 07, 2005 3:56 pm

Berichtdoor Tami » do jul 06, 2006 9:06 pm

Er lag een foldertje in de winkel van TF en daarin stond dus alleen maar de gewone ni meer
Ik ben juist ook op hun site gaan kijken en inderdaad daar staan alle smaken nog op, maar als je gaat kijken bij What's new dan kom je op een duitse site terecht van het bedrijf dat TF zou overgenomen hebben ( Bosch of zoiets) en daar staat alleen maar de gewone niet meer op. Ik vind het ook maar iets raars. Ik denk dat ik anders maar is ga bestellen op fretten.nl
Die Bits heb ik staan en dat eet hij nog. Hij heeft ook al een paar frankie ferret brokjes gegeten, maar die van TF moeten echt toch wel slecht smaken want daar moet hij echt niet van weten.
Of weer er anders iemand een winkel in de buurt van Leuven waar ze de andere smaken van TF verkopen (niet dierenplezier want het zijn die die mij gezegd hebben dat er alleen maar de gewone is)
Groetjes; Tamara



[Gewijzigd door Tami op 2006-07-06 21:14:05]

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » do jul 06, 2006 10:23 pm

totally ferret was volgens mij al van bosch hoor.
Bij Casper kan je ze inderdaad nog krijgen

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » vr jul 07, 2006 11:53 am

De produktierechten voor Europa zijn overgenomen door Bosch. Totally Ferret wordt niet meer in de VS gemaakt maar in Duitsland. Bosch besliste gelijk om het assortiment in te perken en nog maar 1 smaak te voeren.

Als je dus nog andere smaken vindt, zal dit van de laatste leveringen uit de VS zijn. Ofwel halen de leveranciers de goederen rechtstreeks uit de VS nog.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Enya
Berichten: 317
Lid geworden op: di sep 11, 2007 12:31 pm

Berichtdoor Enya » vr jul 07, 2006 2:08 pm

Tis toch ni waar zeker? Gaan ze maar 1 smaak op de markt brengen??? Damned, en ze waren nog zo verzot op hun chicken en turkey hapjes. Allesjaans lusten ze de standaard versie ook, maar ik zou hen liever dat kleine extratje geven (@) Weet je iets van de bits toevallig? Die blijven dan toch in het assortiment?

@tami, ik denk dat je je een leverancier zal moeten zoeken, of misschien een visa nemen en zelf importeren? Voor mij mag je dan gelijk mee bestellen, en ik denk dat er nog andere geïnteresseerden zijn ook :D Zelf een handeltje starten in TF hihi :D

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » vr jul 07, 2006 4:59 pm

dit is een van de nadelen als je maar 1 soort voeding geeft , om deze reden geef ik ook minstens 3 verschillende merken voer
ik zit hier ook met het probleem dat casper stopt met fernando en in het antwerpse vind ik geen enkele winkel die het verkoopt , een geluk dat ik meng maar wel spijtig dat het niet meer te krijgen is ~_~
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za jul 08, 2006 5:23 pm

Ik geef de fretten hier ook een mengeling sinds ze me daar voor gewaarschuwd hebben dat dit kon gebeuren, maar de hoofdvoeding is toch Totally Ferret, gewoon omdat je overal hoort hoe gezond het voor je beestjes zou zijn. Dat kunnen ze nu toch niet menen hé!! Als je een eigen handeltje uit de grond wil stampen, mijn fretsels en ik doen mee hoor :P :P , wat zijn dat nu voor toeren??

Onze DA zei een tijdje terug wel dat ze ging proberen de zakken rechtstreeks van Amerika te laten komen, dan zou ze ze ook goedkoper kunnen verkopen zei ze (wel klantvriendelijk, niet?). Kan je dan wel nog aan alle smaken geraken?? Als dat zo moet zijn, vlieg ik er maandag naartoe voor een babbel hoor!! :D
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten