lekker ruiken

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
kevin duijkers
Berichten: 6
Lid geworden op: vr jul 20, 2007 5:09 pm

Berichtdoor kevin duijkers » vr jul 21, 2006 4:55 pm

hey ik was mijn fret soms maar hij blijft nog altijd niet zoo lekker ruiken wat zoe ik er aan kunnen doen of bestaat er een spree voor

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » vr jul 21, 2006 5:01 pm

Vertel eens eerst wat meer over je fretje. Hoe oud is hij? Is hij gecastreerd?
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » vr jul 21, 2006 9:20 pm

hoi
een niet gecastreerde ram(mannetje)of moer(vrouwke) ruikt altijd sterker, de enige oplossing is ofwel castreren of een neusknijper op je neus zetten !
moertjes moet altijd castreren om beenmergdeppresie te voorkomen wat dodelijk is !
een fret veel wassen doet meer kwaad dan goed beter de slaapdekens en hangmatten vervangen .
zo kan het huidvet die de fret aanmaakt zich beter afzetten op de dekens en ruikt de fret iets frisser

gr dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Picka
Donateur
Donateur
Berichten: 166
Lid geworden op: vr dec 03, 2004 8:54 pm

Berichtdoor Picka » za jul 22, 2006 12:13 pm

Ik vind dat fretten een typische geur hebben.
Ze moeten naar een fret ruiken, ik ga er soms met mijn neus inhangen, zeker als ik hem zit te kussen en knuffels geef.
En een fretje sinkt niet, het riekt goed, Boyke is nu wel gecasreerd en de geur is stukken minder, mijn man vind het goed zo, maar af en toe mis ik toch nog die speciale geur.
Groetjes,
Renée, Gizmo en Stitch

Boyke, slaap zacht mijn kleintje, mijn beertje, je blijft elke dag in onze gedachte. Vele knuffels.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » di jul 25, 2006 3:12 pm

Hallo,

Ik was mijn fretjes één keer per maand en soms spoel ik ze gewoon met water nog eens af tussendoor, maar dan zonder shampoo.
Mijn hangmatjes en dekentjes was ik één keer per week, en ruiken ze een beetje naar wasverzachter, hmmmm.
Ook kuis ik mijn appartment grondig één keer per week en de kattebakjes ledig ik elke dag (enkel de bevuilde delen hé).
En zo hebben we wel wat werk, maar zo ligt mijn appartementje er toch altijd vrij proper en fris bij.
Soms ruiken de mensen die hier komen wel een beetje frettengeur, maar ja, dat krijg je natuurlijk niet helemaal weg, dat hoort er nu eenmaal bij. ;)
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten