fretten met warm weer minder eten ?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
coax

Berichtdoor coax » vr jul 21, 2006 11:25 pm

ik heb dus een probleem mijn fretten eten de laasye 3 dagen minder
ze zijn met 3 ze eten per dag juist een bakje nu laten ze 1/4 van het bakje staan ,
maar ik maar me toch zorgen omdat er 1 slechte eter is ,
als ze nu allemaal een brokje minder eten zit je rap aan 1/4 de bakje
maar als 1tje niet eet dan ook ,
dus nu vraag ik mij af als de fretjes met warm weer minder eten ?

Tazzbe
Berichten: 22
Lid geworden op: za mar 04, 2006 1:52 am
Contacteer:

Berichtdoor Tazzbe » za jul 22, 2006 12:40 am

Ook hier eten ze (iets) minder, en denk dat het wel normaal is. Ook mensen eten minder met warm weer...enfin ik toch. Voor menne Gino is da ni slecht want diene is al serieus bijgekomen sinds em uit de opvang is %) ...terwijl Tom eerder op zijn gewicht blijft (iets te mager in men ogen)...maar hij is dan ook minder actief dan Gino.

Ik zorg er wel voor dat ze altijd (vers) water hebben met dit weer, en lang genoeg uit de kooi kunnen als ik thuis ben, dan gaan ze vanzelf de koele plekjes opzoeken.

Annick
Berichten: 191
Lid geworden op: zo okt 24, 2004 2:17 pm

Berichtdoor Annick » di jul 25, 2006 3:08 pm

Oscar hier is ook aan het vermageren met die warmte hoor, maar ik zie hem wel eten, de grammetjes vallen er gewoon een klein beetje af met die hitte.
Groetjes van Annick, likjes van Oscar en Marieke, ook van Charlotje vanop de Rainbowbridge.... Charlotje, we zullen je missen.... xxx

karendeclercq2001
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 11, 2005 8:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor karendeclercq2001 » di jul 25, 2006 4:59 pm

Hier eten ze ook veel minder dan normaal.
Ze zijn gewoon te lui om naar hun bovenste verdiepke te gaan, want daar staat hun eten ;)

Ik geef hun af en toe eens een stukske kip extra, dat laten ze zeker niet liggen en daar kunnen ze een tijdje op knauwen.

Gebruikersavatar
Chuckie
Berichten: 955
Lid geworden op: zo jul 13, 2003 1:32 pm
Contacteer:

Berichtdoor Chuckie » wo jul 26, 2006 12:48 am

Dat ze minder eten is vrij logisch, ze hebben

1. minder beweging
2. minder energie nodig om hun lichaam op temperatuur te brengen
3. totaal geen behoefte om vet aan te maken om zich te beschermen tegen ev. koude
4. omwille van de warmte ook minder fut om te eten.

Zoalng ze maar op reguliere tijdstippen gaan drinken zou ik me niet direct zorgen maken. Hou wel het lichaamsgewicht van je donders in het oog. verlies van 100 gr is nog geen zaak, maar als het enkele 100den wordt dan is het best om eens tot bij je DA te gaan.

Wat uitdroging betreft een truukje, Neem je fret bij z'n nekvel en nijp het nekvel goed tegen elkaar. Als de huid bij het loslaten direct weer in de plooi valt is er geen probleem. Als de huid onderhuids tegen elkaar blijft kleven is je fretje aan het uitdrogen.
Frettige froeten fan fr... Chuckie

Meer dan ooit overtuigd van de slaagkansen van deze club, en ook een beetje fier dat het soms zonder mij kan ...


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten