Bhandeling voor wormpjes???

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Debbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 19, 2004 9:59 pm
Contacteer:

Berichtdoor Debbie » wo jul 26, 2006 11:14 pm

Hallokes iedereen,

Ik heb ontdekt bij t uitkuisen van mijn fretten hun kotje dat er in de stoelgang witte wormjes zitten wat kan ik er tegen doen is daar iets voor te koop of moet ik ermee naar de dierenarts???
Indien er mensen zijn die mij vandaag nog kunnen antwoorden want dit ben ik echt niet gewooon dat ze zoiets hebben hehe....hopelijk krijg ik die vieze beesten weg want t is aardig om te zien mss komt t het door dit warme weer???

ALVAST BEDANKT
Vele groetjes van Debbie, lisa en caro, Bonny en Tracy
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes

cyrielle

Berichtdoor cyrielle » do jul 27, 2006 12:18 am

hallo,

die wormpjes zijn larven van vliegen...
wanneer het warm is (héééééééééééél warm nu ;) ) dan leggen die vliegen hun eitjes op de uitwerpselen van de fretjes (of andere dieren)
deze komen heel vlug uit!!!
het best om dit te voorkomen is dus meermaals per dag je bak uitkuisen, gewoon de uitwerpselen uithalen.

is het warm waar de fretjes zitten? wanneer ze op een frisse, koele plaats staan zal je dit normaal gezien niet meer tegenkomen hoor.

het probleem ligt dus niet bij de fretsels :) je hebt dus geen da nodig.

groetjes

EefVL
Berichten: 43
Lid geworden op: vr dec 09, 2005 8:32 pm

Berichtdoor EefVL » do jul 27, 2006 8:11 pm

Als bv een geit of paart wormpjes heeft en ze kakken wormpjes is het al te laat dan hebben de wormen het dier overmeestert dit komt voor bij onverzorgde dieren ik heb het gezien op een kinderboerderij waar ik wekte en mijn ontslag kreeg toen ik opkwam voor het welzijn van de dieren

Maar bij fretten heb ik dat nog niet gezien
Groetjes Eef
katten: Luna - Azraël
Frettenin gedachten: Tarzan-Choco-Charel-Totser-Tipsy-Quinto-Gust-Doke

Debbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 19, 2004 9:59 pm
Contacteer:

Berichtdoor Debbie » do jul 27, 2006 11:14 pm

Dus jullie zijn zeker dat het larve van vliegen zijn??
En verzorgen doe k ze wel lol anders hadden ze er mss al lang niet meer geweest hehe
een frisse plaats heb k op t moment niet dus k zal gewoon meermaals de bak proper maken

bedankt
Vele groetjes van Debbie, lisa en caro, Bonny en Tracy
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes

Gebruikersavatar
Papaver
Berichten: 79
Lid geworden op: ma aug 09, 2004 1:25 pm

Berichtdoor Papaver » vr jul 28, 2006 10:34 am

Een diagnose kan met nooit met 100% zekerheid stellen vanop een forum. Maar fretten krijgen zelden of nooit wormen, ze zijn daar niet zo gevoelig aan als bv. jonge katjes
Wat wel vaak voorkomt, zoals cyrielle reeds aangaf, zijn larven van vliegen, zeker in deze warme periode. Maar het dagelijks of meerdaags verschonen van de poepbakken lost dit probleem volledig op.
Hou de vers gelegde kakjes in de gaten, als hier niets inzit zijn de vliegen de boosdoeners.

Debbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za jun 19, 2004 9:59 pm
Contacteer:

Berichtdoor Debbie » wo aug 02, 2006 1:11 pm

Hey

Idd het was degelijk door de vliegen lol :P
want nu heb k geen last meer van worpjes in de stoelgang van mijn fretten lisa en caro zijn dus gelukkig dan ooit nu hun baasje minder bezorgd is bedankt voor alle uitleg

hihihi
Vele groetjes van Debbie, lisa en caro, Bonny en Tracy
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-jes


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten