tapijtenbijter 2

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
seeftje

Berichtdoor seeftje » ma aug 14, 2006 1:24 pm

Hallo,

hier ben ik nog maar eens met mijn tapijtenbijtertje lilo,het zit zo ik heb al van enkele mensen gehoort om peper te strooien zoals bij katten op de plaatsen waar ze knaagt, maar is dit wel zo'n goed idee?
we komen er echt wel gek van, lilo hebben we al op verscheidene manieren gestraft als ze bijt in het tapijt maar niks helpt, het is net een hobby van haar, speelgoed is er genoeg en aandacht krijgt ze ook genoeg dus daar kan het echt niet aanliggen, ik vind het echt zonde dat stitch dan ook in z'n kooi vliegt wanneer ons lilooke weer eens niet stopt met knagen :(
wie kan ons helpen, peper of iets anders? :?

mvg en alvast bedankt

seeftje lilo en stitch

maxi

Berichtdoor maxi » di aug 15, 2006 10:07 am

Peper ???????? ~0 Welke mensen hebben je dit aangeraden?
Ik kan alleen maar zeggen : laat ze zelf eens met hun neus in het pepervat hangen .

Het lijkt mij eerder dwangmatig. Ons Molly heeft dat ook gehad en het enige dat hielp was haar afleiden
als ze weer begon te krabben. Telkens weer opnieuw , want fretties kunnen zeer hardnekkig zijn in hun
streken. Je moet hem gewoon geen kans geven om te knagen . Of straffen helpt , daar ben ik niet zo
zeker van. Waarschijnlijk begrijpt Lilo niet eens dat hij iets verkeerd doet.

Succes .....en laat al die kruidenmengsels maar achterwege he ;)

Tami
Berichten: 38
Lid geworden op: za mei 07, 2005 3:56 pm

Berichtdoor Tami » di aug 15, 2006 9:23 pm

Als hij op één bepaalde plaats knaagt, kun je misschien is proberen om op die plaats wat bitter apple (dieje trainingsspray) te spuiten. De meeste fretten vinden dit echt niet lekker.

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo aug 16, 2006 8:32 am

dit zou ik ook doen ik heb zo mijn 2 fretel afgeleert om te bijten
(als het om het zelfde product gaat ik denk het wel)
en zie da je er zelf ni op u handen krijgt want de smaak is echt afschuwelijk
ik spreek uit ervaring :P (@)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


seeftje

Berichtdoor seeftje » do aug 17, 2006 1:20 pm

hallo,

waar kan ik zo'n spray vinden en hoe heet dit precies, want lilo is niet meer te doen, ze is echt een lief beestje maar op zo'n momenten is ze echt een ambetante fret, ik zou alles proberen.
bij stitch hebben we zijn frettenstreken kunnen afleren dor hem enkele ogenblikken in z'n kooi te steken, hij besefte dit, maar lilo die gaat gewoon in haar hangmat liggen en zit dan te kijken naar stitch hoe hij rondhuppeld en speelt

groetjes seef lilo en stitch

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » do aug 17, 2006 4:21 pm

bij casper kan je het bestellen en anders enkel in winkels die een uitgebreid frettengama aanbieden
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

seeftje

Berichtdoor seeftje » vr aug 18, 2006 2:13 pm

hallo,

casper??? nog nooit van gehoord, is er een site van zoals de frettenwinkel? :? (@)
en waar vind je een winkel met veel frettendingen, ik heb er nog geen gevonden, wie er 1 weet ergens in de buurt van brugge of in west vlaanderen laat het mij eens weten

groetjes ;)

Lies
Berichten: 109
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 3:22 pm

Berichtdoor Lies » vr aug 18, 2006 2:58 pm

casper en de frettenwinkel zijn een en dezelfde site naar mijn weten ;) al heeft de 'online' winkel 'casper' ook een échte winkel, maar ik denk dat die ergens in nederland ligt. op die site vind je wel heel veel frettenspullen. maar in de buurt van brugge (waar ik ook woon :)) weet ik ook niet meteen een winkel met héél veel frettenspullen zijn... ik ga altijd nr 'tom en co' als ik iets nodig heb voor m'n ratjes, en ze hebben ook wel het één en t ander voor fretjes, maar ik heb nog niet zo aandachtig naar productjes en al gekeken...


[Gewijzigd door Lies op 2006-08-18 15:01:03]

seeftje

Berichtdoor seeftje » vr aug 18, 2006 7:49 pm

hallo,

bij tom en co ga ik altijd om hun eten, veel speelgoed en andere frettenspullen hebben ze niet, de frettenwinkel heb ik wel al bekeken, ik wist dus niet dat casper hetzelfde was, is de frettenwinkel een betrouwbare site om aan te bestellen?want met die online shops ben ik een beetje voorzichtjes :~

groetjes

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » za aug 19, 2006 9:04 am

ja heel betrouwbaar
ik denk da ver iedereen zijn spullen daar bestelt.
dus ga maar je gang op die site!!! :P :D
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Lies
Berichten: 109
Lid geworden op: zo mar 12, 2006 3:22 pm

Berichtdoor Lies » za aug 19, 2006 12:21 pm

jaja, de frettenwinkel is echt wel betrouwbaar! ik heb er zelfs m'n kooi besteld, ik heb er niets dan goeds over te zeggen! ik zou zeggen: bestellen die handel!! :P

KittyKatja
Berichten: 103
Lid geworden op: wo mei 25, 2005 2:02 pm

Berichtdoor KittyKatja » za sep 09, 2006 1:49 pm

ik heb ook eens zo'n trainingsspray gekocht, maar dit hielp geen beetje! bitter bite van happy ferret. misschien helpt het bij de ene fret wel en bij de andere niet...
*Vele * Knuffels*
~Nino~frodo~ en ~Katja~
[IMG]http://usera.imagecave.com/kittykatja/koddiek-copy.jpg[/IMG]


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten