blazend geluid van nieuwe fretje

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
Dusty
Berichten: 2
Lid geworden op: do aug 17, 2006 11:08 pm

Berichtdoor Dusty » wo aug 23, 2006 10:51 am

hoi ik ben nieuw op het forum en heb een dringende vraag.

Mijn eerste fretje is 1.5 jaar oud. Maar ze zit wel eens alleen thuis dus wou ik een kameraadje voor haar aanschaffen. Sinds een paar dagen heb ik dus ons nieuwe fretje. ze komt uit een frettenasiel ,want haar vorige baasjes hadden haar ergens achtergelaten. Maar dit nieuwe fretje is heel schichtig en bijt soms van zich af. Niet alleen naar ons eerste fretje maar ook naar mij. Ze maakt ook zo een enorm blazend geluid. Ik hoop echt dat ze nog goede kameraadjes worden. anders wordt het alleen spelen %) .

hopelijk krijg ik enkele hoopvolle antwoorden

groetjes

eefkezeefke
Berichten: 7
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 12:30 pm

Berichtdoor eefkezeefke » wo aug 23, 2006 11:01 am

je moet ze effe de tijd geven om te wennen aan de nieuwe omgeving. telkens er bij ons een nieuwe komt maken ze ook van hun horen, soms meer dan 1 week maar dan minderd dat en verdwijnt zelfs dat gedrag. nog effe volhouden zou ik zeggen.

Gebruikersavatar
Niwla
Berichten: 105
Lid geworden op: di jul 08, 2003 8:48 pm
Contacteer:

Berichtdoor Niwla » wo aug 23, 2006 11:19 am

idd, zoals eefkezeefke zegt: ze heeft even de tijd nodig. niks forceren.
om haar vertrouwen te winnen en haar zelfzekerder te laten worden, haar "snoepjes" geven (mogen gewoon frettenbrokjes zijn, hoor) zonder haar op te pakken. ze moet jou gewoon worden, weten dat jij "veilig" bent en na een paar dagen crost ze door het hele huis. Laat ze zeker samen los, zodat ze aan elkaars geur kunnen wennen. Afhankelijk van de karakters kan er gevochten worden (indringer op mijn terrein of help, een andere fret) of juist helemaal niet, dat is soms moeilijk op voorhand te zeggen.
na een paar dagen betert dit wel hoor

liesje1962
Berichten: 1
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 1:04 pm

Berichtdoor liesje1962 » wo aug 23, 2006 1:46 pm

hey
hallo ik heb me ook een 2 fretje gaan halen .
mijn eerste heet jack en het tweede cochko.
En in het begin amai joh cochko valde steeds onze jack aan ze sleurde hem gewoon mee over de grond.
Ze blaasde en bijte hem we lieten ze telkens hier samen rond lopen hielden ze dan wel in het oog als het te erg naar mijn zin was haalde ik cochko van hem af en zette haar in haar kooi voor straf.
Na een paar uur liet ik ze terug rond lopen.
cochko bijt hier naar ons ook hoor als ze het teveel doet straf ik ze en zet ze in haar kooi
Zo na een paar dagen zijn ze gaan spelen .
ze lagen ook eerst appart in een kooi en nu slapen ze in 1 kooi.
Ze moeten ook weten wie er baas is hè .

groetjes
liesje


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten