Totally Ferret "Made in Germany"

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Barty
Berichten: 6
Lid geworden op: do jun 16, 2005 9:25 pm
Contacteer:

Berichtdoor Barty » do sep 28, 2006 10:59 pm

Sinds kort (4 weken) heb ik een "zakje" (7,5 kg) TF gekocht, geproduceerd door de firma "Bosch" in Duitsland. Ik merkte dadelijk dat de kleur en de vorm (zijn veel kleinere brokjes) anders zijn. De fretjes hier hebben geen probleem blijkbaar om het op te eten, maar hun ontlasting is een beetje dunnekes geworden sindsdien. Zijn er hier op het forum nog mensen die ervaringen hebben met TF "made in Germany" ?

Laat maar horen

de groeten

Bart
en natuurlijk Ziggy & Witse

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr sep 29, 2006 12:51 am

Hallokes, ook wij kopen van die "kleine" zakjes aan voor onze fretseltjes, zo'n ding eet toch niets, zeker, maar hebben nog een allerlaatste zak TF van 6.8 kg gekregen, de oude verpakking dus, voor het TF - Bosch Duitsland werd voor iedereen hier. Tot enkele weken terug kon je ook verschillende soorten (smaken) TF krijgen, nu alleen nog junior - adult - senior als ik me niet vergis. We zijn met onze fretjes naar Beestiggoed geweest in Peer, en op die beurs kreeg je ook alvast staaltjes van de "nieuwe" TF. Onze 7-koppige bende vindt het allemaal even lekker, maar we zullen het hier bij volledige overgang naar de nieuwe TF ook wel even merken aan de stoelgang veronderstel ik. Dat is toch bij elke voeding , niet? Vier deugnieten van ons zijn op de testvoeding van de Frettenark komen te staan, en ook zdat veroorzaakte een metamorfose in de kattenbak, en niet bepaald ten goede!! :P :P

Ondertussen is alles weer normaal hoor, maar ja, het aanpassen kost toch wel wat tijd. Geduld zou ik dus zeggen, en als het echt te erg wordt raadpleeg je natuurlijk toch best een DA, hé, het kan tenslotte ook iets anders zijn!!
Afbeelding

maxi

Berichtdoor maxi » vr sep 29, 2006 7:17 am

Zowel vorm , kleur en smaak zijn anders bij de " nieuwe TF ". Het is dan ook niet
verwonderlijk dat dit merkbaar is in de kattenbak he . De ontlasting is idd platter ,
kleverig en veel sterker ruikend.
De oorzaak zou zijn dat Bosch niet dezelfde kwaliteit van ingridienten heeft als in
Amerika . Ze zijn daarom niet minder in kwaliteit , maar gewoon anders .

Tine
Berichten: 4
Lid geworden op: wo sep 28, 2005 5:08 pm
Contacteer:

Berichtdoor Tine » vr sep 29, 2006 8:59 am

Hier hebben we ook hetzelfde ondervonden.. plattere stoelgang, sterker ruiken, plakkeriger, ... We zijn al met oze fretsels naar de DA geweest omdat het toch lang aanhield e hebben iets tegen de diarree gekregen (wat niet echt hielp). Dus nu zaterdag terug voor een ander middeltje en kakjes laten opsturen naar het labo. Op parasieten en bacteriën zijn hun kakjes al getest en dat was negatief..

We hadden eerst enorm schrik om over te schakelen want ze trokken hun neus nogal op voor het nieuwe merk.. dus wij 5 dierenwinkels afgelopen om de oude versie in te slaan zodat we zolang mogelijk konden mengen indien nodig. En nu, precies of ze doen het om ons te pesten, beginnen ze hun neus op te halen voor de oude versie. De nieuwe versie verdwijnt als 1ste uit kun kommetje en de oude blijft liggen. We zitten hier dus nog met 2 zakjes oude TF. Dus moest er iemand zijn die ook moeite heeft met de omschakeling en geen oude TF meer vind.. geef maar een seintje..

Groetjes
Tine & Tom
Toppie & Lee

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » vr sep 29, 2006 8:14 pm

Wel ik heb sinds een paar weken ook TF en de kakjes van mijn fretjes zijn ook dunner geworden.
Maar...ik heb eens ergens gelezen, dat hoe kleiner de kakjes hoe beter eigenlijk omdat dat dan wil zeggen dat er weinig afvalstoffen in het eten zit. Ik weet niet of dat waar is maar ik heb dat eens gelezen.

De kakjes van mijn fretjes ruiken ook minder. Ik meng de TF wel met franky ferret eten.
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za sep 30, 2006 8:27 am

Weet iemand of dit waar is wat Karlien gehoord heeft?? :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
NancyMichel
Berichten: 193
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 6:35 pm

Berichtdoor NancyMichel » za sep 30, 2006 8:41 am

Margit,

Wat Karlien zegt klopt 200%; minder grote kakjes of zelfs minder aantal kakjes betekent meer voedingsstoffen die door 't lichaampje werden opgenomen. (info van onze DA door 't diarreeverhaal van ons Knabbeltje zaliger)
groetjes,

Nancy, en een pootje van Zina, Gooffy en engeltjes Knabbel & Babbel, Yoshi , Bo en Winter

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » za sep 30, 2006 11:48 am

ik was altijd in paniek als er zo van die hele dunne kakjes uitkwamen, dacht altijd dat er rubber ofzo in hun darmen zat: je weet wel: darmobstructie, maar eigenlijk is het goed... mijn basiel heeft altijd van die kleine kakskes, en maneki eigenlijk ook (voor zo'n grote jongen)... de twee kleintjes heb ik nog nie zo'n zicht op, en die eten ook zooooooveeeeeeeel, geen wonder dat er ook wa meer uitkomt...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten