opletten met keukenrolletjes en klein gebouwde fretjes

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Gebruikersavatar
NancyMichel
Berichten: 193
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 6:35 pm

Berichtdoor NancyMichel » za sep 30, 2006 8:58 am

hallootjes,

Ik had hier eens gelezen dat fretten graag met de lege rolletjes van keukenrol spelen. Ik dus van de week uitgeprobeerd, dikke lol bij de fretten. da rolleke ging gans de living door met een fret erachteraan... :D :D
donderdag probeer ik rustig een boek te lezen tot ik ineens gekekker hoor aan de andere kant van de kamer. Ik dacht eerst nog dat er weer oorlog uitgebroken was met Goofy, want met de nieuwe bewoner is nog niet alles peis en vree. ;) Tot ik toch ne keer ging kijken. Wa denkt ge: Yoshi (ongeveer 600 gr volwassen frettemuis) zit volledig in da rolleke, haar snuitje langs de voorkant eruit, en haar poepegatje aan de andere kant. 't was precies ne chocotoff. Op da moment kon ik er absoluut niet mee lachen , want ze kon er zelf nie meer uit. k heb als ne razende da kartonneke van rond haar gescheurd, en van dankbaarheid kreeg ik toch nen dikke knuffel.
dus frettebaasjes; kijk hiermee uit als ge kleinere frettebollen hebt :~
groetjes,

Nancy, en een pootje van Zina, Gooffy en engeltjes Knabbel & Babbel, Yoshi , Bo en Winter

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » za sep 30, 2006 11:46 am

haha eigenlijk moogde nie lachen met zo'n accidenten hé... maar tkan best grappig zijn... onzen basiel is zo es vastgeraakt in een stukje buis, hij was erdoor gekropen en toen net viel dat stukje af van de volledige buis... hij lief rond met een blauw harnasje aans voor even... ;) maar idd, opletten dat ze zich geen pijn doen...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » za sep 30, 2006 4:00 pm

Dan had je meer geluk dan ik hier!! Ken je die plakborstels om haren mee van je kleren de verwijderen?? Die hebben ook zo'n leeg rolletje achteraf, even groot als het wc-rolletje, maar amai, zeker 10 x zo dik!! Ons Minney (ook volgewassen en 525gr!!) schreeuwde dus ook de buurt bij elkaar, zeker omdat de hond haar er nog mee pestte en haar rondrolde door de keuken. Ikke er ook op af, haar geprobeerd wat te kalmeren , maar dat rolletje scheuren lukte dus echt niet, die karton is veel en veel te dik. Met veel geduld en redelijk wat paniekerige hapjes in mijn hand, was onze schat na enkele minuutjes verlost, maar toch, het was alles behalve plezierig en ik mijd van die rolletjes dus ook als de pest!!

Een ander voorbeeld was dan onze Balou. Ik heb enkele maanden geleden van die grotere kartonnen buizen gekregen van Hugo, daar kan een gewone fret echt gemakkelijk door, maar onze schat is gezegend met een heus poepedekseltje!!! Hij liep er dus volledig in, buis is zo'n 50cm lang denk ik, en plots gil, gil, hij geraakte niet aan de andere kant!! Zijn poepje zat nog vast aan de ingang, terwijl hij zelf al ver over de helft was geraakt :P :P :P :P !! Die was echt wel de moeite!!! :D
Afbeelding

lellyke
Berichten: 4
Lid geworden op: vr sep 08, 2006 10:10 pm
Contacteer:

Berichtdoor lellyke » zo okt 01, 2006 5:58 pm

idd eigenlijk mag je der niet mee lachen nee
heb dit ook al eens voor gehad met onze kleine kenzo. had een keukenrolletje in de keuken voor hem gelegt en dat vond ons ventje heerlijk :D tot ik even mijne rug draaide en naar de wc ging ik was nog niet goed op de wc :D of ik hoorde een serieus gegil ~0 ik schrok mij een bult ~0 ben als de bliksem naar de keuken gehold omdat ik dacht dat onze loebas van een zeno onze labrador hem pijn gedaan had ( ze spelen nogal veel met elkaar :D ) maar dat was zo niet onze zeno lag languit in de living. ons klein drolleke zat dus geklemt met zijn poepje kon der niet meer uit :( .
ik heb hem snel bevrijt hij zat te beven ocharme van de shock :( heb hem getroost en die keukenrol als de bliksem in de vuilbak gegooit en heb sindsdien nooit geen keukenrol of wcrolletjes meer gegeven.Ondertss was ik dus nog niet naar de wc geweest e :D %) :P

tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » ma okt 02, 2006 1:51 am

lol eigenlijk mag je er toch wel een klein beetje mee lachen :P
denk dat die dikkerdjes van mij zelfs al moeite zouden hebben
om hun hoofd erdoor te krijgen :D


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 11 gasten