ruwe haren

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
syl
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jul 16, 2006 2:16 pm
Contacteer:

Berichtdoor syl » za sep 30, 2006 11:57 pm

dag mensjes

Een vraagje voor jullie.
Onze syl is onlangs van pels aan het veranderen.
Hij is nu nog een knappere jongen dan voorheen hihi :P
Maar nu hij van pels veranderd is is het eigenlijk een beetje ruw.
Tegenover ons Xandy heeft zij zacht haartjes.
Onze syl lust ook geen ferretone hij moet daar dus niets van hebben.
En ook niet van de niewe versie.
Kan iemand me vertellen wat ik dan kan doen om zijn pelske te voeden.

LadyWolf

Berichtdoor LadyWolf » zo okt 01, 2006 12:48 am

Jaja, kleine fretsels worden groot :D
Elke fret heeft natuurlijk wel een ander haartype.
Misschien nog eventjes afwachten tot rui volledig over is...
En fretjes die geen ferretone lusten... hm, jaja die heb je ook ;)
Maar miss een druppel op de buik?
Dan likt hij dat af omdat hij dat van zijn buik wil en gaat hij
het miss toch lekker vinden???

kattyvds
Berichten: 80
Lid geworden op: ma aug 21, 2006 12:09 am
Contacteer:

Berichtdoor kattyvds » zo okt 01, 2006 1:10 am

mijn renske nu 6 maand lust ook niks. eerst wou hij wel ferretone, nu weer nie meer. hij schud zijn hoofdje als ik hem wat voor zijn neus hou nu. En happy ferret vitamine lust hij ook nie. maar ik denk met uitgebalanseerde voeding is dit nie echt nodig.
Ik geef mij chihuahua's zalmolie van bij de da. Dat doe ik op een beetje hills kitten vr mijn fretjes,en das ook prima voor hun beharing. Ik geef enkel fettetone bij beloningen elke dag.
niet echt als must. Beharing: een beetje ruw of extra zacht: tja kan voor jou misschien een ander gevoel geven, maar dat doet niks aan het karakter van jouw fretjes hé. Die zalmolie is goed voor honden, katten, en ook voor mensen. Mijn fretjes blinken en zijn zacht hoor ervan. Je kan ook nertsolie gebruiken: beetje op jouw hand en fretje mee inwrijven. Kan je kopen in dierenwinkels.

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » zo okt 01, 2006 10:39 am

ja ik denk dat het wel een beetje met de rui te maken heeft, dan kunnen ze nogal schuurborstel zijn... maar ook eitjes helpen voor de pels, een rauw eitje ofzo, wel niet te veel hé... ik geef da es sporadisch, om de maand of om de twee maand...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » ma okt 02, 2006 1:27 pm

hij is toch een angora fret hè ? voor zover ik weet hebben zij een hele andere struktuur van vacht en is dit normaal
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » ma okt 09, 2006 6:26 pm

hoi
welke frettenbak vulling gebruik je
soms gaan ze rollen alst pas een verse bak is en dan kan hun vacht ook droog worden .
d
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

syl
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jul 16, 2006 2:16 pm
Contacteer:

Berichtdoor syl » di okt 10, 2006 5:39 pm

daikiri ik gebruik gewoon yesterday`s news dus dat kan er toch niet van komen hoop ik
%)

[Gewijzigd door syl op 2006-10-10 17:40:06]

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo okt 11, 2006 11:28 am

en welk eten geef je hem???
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


syl
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jul 16, 2006 2:16 pm
Contacteer:

Berichtdoor syl » wo okt 11, 2006 4:57 pm

den totally ferret

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » wo okt 11, 2006 7:55 pm

tja niet verkeerd aan he
mss is da zo, lijk mensen soms dun haar hebben en andere dik??
d
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
NancyMichel
Berichten: 193
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 6:35 pm

Berichtdoor NancyMichel » wo okt 11, 2006 9:20 pm

da kan inderdaad kloppen, want onze Winter heeft altijd een ruwere vacht gehad , en voor de rest is die zo gezond als een viske
groetjes,

Nancy, en een pootje van Zina, Gooffy en engeltjes Knabbel & Babbel, Yoshi , Bo en Winter

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » zo okt 15, 2006 6:29 pm

in de rui hebben sommigen ook ruwer haar dan anders... ik merk dat mijn basiel wat zachter aanvoelt in de winter dan in de zomer... misschien kan het ook daarmee te maken hebben... en ik denk: hoe ouder hoe ruwer... want mijn jongste zijn nog altijd lekker zacht... en natuurlijk ook een beetje genetica, zoals dai zegt: de ene heeft veel, de andere weinig haar, dik of dun... enzoverder...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » zo okt 15, 2006 7:25 pm

ja daar is niks verkeert aan.
als ze op verkeerde voedingen staan is kan het zijn da het van het eten is maar da is ni zo.
was je hem veel???
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


syl
Berichten: 120
Lid geworden op: zo jul 16, 2006 2:16 pm
Contacteer:

Berichtdoor syl » ma okt 16, 2006 1:22 am

neen knorry helemaal niet.
Ik moet wel dagelijks zijn poepje even in het water zetten want lange haren en een kakje behoorlijk doen zonder dat er een beetje aanhangt is een probleem hihi :P :P :D
Maar fie zo oud is hij niet hoor hij is maar 7 maand dus daar kan het niet aan liggen he ;)
maar dat zal hier allemaal wel goe komen zal zijn met zijn andere vachtje te krijgen.
Hij is nu veel donkerder en heeft nu een witte nek en witten pootjes, nog mooier als anders dus hihi :P

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma okt 16, 2006 10:21 am

ja elk jaar veranderen ze onze bandit bv die heeft nu ne donkere driehoek precies op zijne kop gekregen. en hij is 2 jaar dus je ziet ze veranderen nog elk jaar.
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.



Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 24 gasten