dilemma: meenemen op kot of niet?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
karendeclercq2001
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 11, 2005 8:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor karendeclercq2001 » wo nov 22, 2006 3:59 pm

Hoi,

naar aanleiding van persoonlijke problemen thuis ga ik binnenkort (1december) op kot in een studentenhome in Gent. Natuurlijk staat in het huishoudregelement dat huisdieren niet toegelaten zijn en hierdoor zit in met mijn twee fretsels in de knoop. Ze kunnen niet bij mijn thuis blijven (ouders willen niet), maar ze zouden ook niet meemogen op kot, tenzij ik ze binnensmokkel (wat op zich geen probleem is, maar verstopt maar eens zo een kooi hé).
Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen?
Smokkel ik ze mee en maak ik dat wanneer er controle zou zijn (wat vooraf aangekondigd wordt), dat ze opnieuw even buiten zijn. Of plaats ik ze bij mijn grootouders? Het nadeel hiervan is dat ik ze maar een paar keer per week ga kunnen zien, en dat ze heel weinig beweging gaan hebben.
Mijn pepe wil wel voor ze zorgen, maar aangezien 1 van mijn prutsen nogal durft bijten naar vreemden is dat wel een probleem. (Ergens wil ik mijn grootouders niet met die taak belasten, want dan krijgen ze weer gezaag van mijn ouders enzo...)
Derde optie is ze naar mijn vriend brengen. Hijzelf is er wel bang van (vind ze heel tof, zolang hij ze niet moet pakken), maar zijn ouders zien dat wel wat minder zitten. Ik denk dat ze wel welkom zijn, maar met een 'maar' natuurlijk.

Het liefste vanal zou ik ze natuurlijk bij mij houden, want ik kan ze echt geen second missen! Maar ik kan het me ook niet veroorloven geschorst te worden, wanneer ze het merken in die studentenhome.

Iemand suggesties?
groetjes
karen (het is idd al lang geleden;) )
xxx

Gebruikersavatar
Karlien
Berichten: 225
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 11:31 am

Berichtdoor Karlien » wo nov 22, 2006 4:04 pm

Eerlijk...ik zou het begot niet weten. Ik denk dat alleen jij daar een geschikt antwoord op kan vinden. Want ik ken je familie en je vriend en zo natuurlijk niet.

Maar...moest ik u zijn (met mijn familie en zo) Ik zou ze binnensmokkelen en als je weet dat er controle komt ze efkes wegbrengen of zo. Maar het kan dan toch niet gebeuren dat er iemand u verklikt of zo hé, en dat je dan een onverwachte controle krijgt? Het is maar een vraag hé want ik heb nooit op kot gezeten dus...
Geluk is als een vlinder: wanneer je hem tracht te grijpen blijft hij altijd net buiten je bereik; maar wanneer je rustig blijft zitten komt hij misschien op je hand zitten...

Cooky
Berichten: 181
Lid geworden op: do jul 08, 2004 11:29 pm

Berichtdoor Cooky » wo nov 22, 2006 4:52 pm

moeilijke situatie idd, maar voor elk probleem is een oplossing!
zou er echt controle komen in zo'n homes? heb zelf nooit op kot gezeten, maar veel van mijn vriendinnen wel, en ik heb ze daar eigenlijk nog nooit iets over horen vertellen.
is het geen optie om een kot te zoeken waar huisdieren wel zijn toegestaan? of misschien een gesprekje met de kotbaas? als je laat zien dat ze in een kooi zitten (gelijk een vogeltje (@) hij hoeft toch niet te weten dat ze ook loslopen) en dat ze geen lawaai maken, niemand er last van zal hebben, of dat hij eventueel komt opvolgen om te zien dat er geen schade wordt gemaakt?
Ik spreek alle talen!

(ook de dialecten)


mega
Berichten: 34
Lid geworden op: do okt 13, 2005 9:14 pm

Berichtdoor mega » wo nov 22, 2006 5:01 pm

hallo,
wa betreft de controle, die zal er wel zijn. zelf heb ik een jaar op kot gezeten in een soort home in brussel. weet wel niet dit hetzelfde is als in gent. die van mij waren gewoon kamers van de universiteit met per 6 een eigen keuken en badkamer enzo. toen heb ik het echt niet aangedurfd een fret te nemen want bij mij kwamen ze onaangekondigd. een vriend van mij had eens een aansteker op z'n kot gevonden die van niemand uit de vriendenkring was dus kan het niet anders dan dat de conciërge er geweest was...
nu zit ik op een privekot met mn fretje. in het regelement staat dat behalve vissen geen dieren toegelaten zijn maar omdat niemand last van m'n fretje ging hebben mocht het toch (zelf zijn de eigenaars ook dierenliefhebbers...)
heb je het al eens voorzichtig proberen te vragen?


[Gewijzigd door mega op 2006-11-22 17:02:31]
groetjes an en sita

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » wo nov 22, 2006 6:33 pm

ik persoonlijk zou ze mee nemen.
ik bedoel binnensmokkelen :P
waar mijn hamster naar toe is gegaan mochten ook
geen huisdieren binnen maar zitten ze wel gezamelijk met de hamster te
spelen.
als er inspectie komt even op een andere plaats zetten.
zo zou ik het doen. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


minoes

Berichtdoor minoes » wo nov 22, 2006 6:43 pm

Als ik even hierop mag inhaken,

een hamsterkooi heb je nog wel gauw weggemoffeld maar wie weet hoe groot die frettenkooi is die goochel je maar niet 1,2,3 weg als inspectie komt en een hamster ruikt ook minder als een fret en iemand die komt inspecteren die ruikt echt wel of er een huisdier was of dat nu een hond, kat , konijn of ander dier is.
Behalve vissen dan hihi die ruik je alleen maar als ze boven drijven of het water al weken niet verschoont is.
Ik zou toch ook gaan voor een gesprek met de verhuurder en heeeeeel voorzichtig vragen of het op uitzondering wel zou mogen als er goede afspraken gemaakt kunnen worden ivm eventuele overlast die hij of zij denkt te verwachten met het houden van fretten.

groetjes,

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » wo nov 22, 2006 7:16 pm

~0 Ik denk dat je nu bij de duivel te biechten bent geweest ;) Ik werk vermoedelijk in de Home waar je komt wonen. Veel raad kan ik je nu en hier niet geven. Kan ik je persoonlijk even spreken? En niet als de boeman maar iemand die tracht om erger te voorkomen.
Maak er het beste van voor je studie en de fretjes.
Met vriendelijke groetjes Jeanine
Afbeelding

Gebruikersavatar
Splinter
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 12, 2006 4:44 pm
Locatie: Dendermonde

Berichtdoor Splinter » wo nov 22, 2006 8:11 pm

Hey,
Ik zit zelf ook op kot met mijn fretje, maar niet in een home. Ik stel ook voor om eerst eens te praten met de kotbaas en als het echt niet kan mss eens te zoeken naar een ander kot? Er staan er nog massa's te huur en als je wilt kan ik je wel wat handige sites en dergelijke doorgeven om er naar te zoeken. Hopelijk geraak je er snel uit

Gebruikersavatar
daikiri
Berichten: 803
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 3:39 pm
Locatie: Evergem
Contacteer:

Berichtdoor daikiri » do nov 23, 2006 9:09 am

hoi
fretten op kot gaan heel goed hoor vriendin zit ook op kot en heeft er 2 (daar mag je normaal ook geen huisdieren!)
die heeft gewoon open kaart gespeeld met die verhuurder en gezegt van "tzijn propere beesten -blaffen niet ruiken niet"enz...
tis mss best om open kaart te spelen...kan, je ergens op een ander kot terecht???
dai
traantjes van menti-quila-digo-Isaura-shuriken-Ace-Masai -Aleksi Amon-Solita-Sierra Tia Mythos Amargith-muis*mijn dierbare jongens, tot ooit! Bie, zoet en ventie piet dai kit leil- wenni-ty-Tsum-vanna -maan-Fisto-Tiamo-Ilona-Rocco-Mada

Gebruikersavatar
Hoste
Berichten: 229
Lid geworden op: za sep 10, 2005 11:56 am
Contacteer:

Berichtdoor Hoste » do nov 23, 2006 10:54 am

als je huisdier ziet als een dier dat 24/24 in huis rondloopt zoals een hond of een kat is een fret geen huisdier maar een kooidier :P waar is het probleem dan, ik heb het zo ook tegen mijn huisbaas uitgelegd en diene wist niet te antwoorden :P :P

groeten
Hostekes

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » do nov 23, 2006 11:43 am

ik ben altijd al een bengelke daar in geweest. :P :D
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


karendeclercq2001
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 11, 2005 8:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor karendeclercq2001 » do nov 23, 2006 7:29 pm

@ Jeanine: ik heb je mail gestuurd

De algemene huisregels zeggen: geen huisdieren. Als ze voor mij een uitzondering maken, zullen ze dat voor een ander ook moeten doen hé. En ons home bestaat al uit 450studenten:s
Ja, en dan nog,... een kot van een kubieke meter steek je niet zomaar weg hé:) Ik denk dat de beste oplossing zou zijn bij mijn vriend, maar die zijn ouders zien dat niet zo zitten (wel mss voor even, maar niet voor 3jaar nog)...

Oh en weten da ze ver constant slapen en dat zo schatten zijn! %)

Groetjes
Karen, Lola en Qbus

minoes

Berichtdoor minoes » do nov 23, 2006 7:42 pm

Hoi Karen,

Hier was geloof ik iets mis gegaan :D :D

Ik heb het 2e berichtje met dezelfde tekst even verwijderd.

groetjes en nog veel succes we zullen duimen voor je dat je ze heeeeel misschien toch mag meenemen. ;)

karendeclercq2001
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 11, 2005 8:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor karendeclercq2001 » do nov 23, 2006 8:23 pm

Origineel gepost door minoes

Hoi Karen,

Hier was geloof ik iets mis gegaan :D :D

Ik heb het 2e berichtje met dezelfde tekst even verwijderd.

groetjes en nog veel succes we zullen duimen voor je dat je ze heeeeel misschien toch mag meenemen. ;)
Thanks, ik was inderdaad verkeerd:)

jujutje
Berichten: 250
Lid geworden op: vr nov 26, 2004 7:53 pm

Berichtdoor jujutje » vr dec 22, 2006 9:41 pm

Dag Karen,

Ik wil hier ook graag eens op inpikken... zelf zit ik ook nog steeds op mijn oud kot...
en hier mogen ook geen huisdieren (verboden volgens het contract...)
ik had eerst eenhamster... en toen mijn kotbaas es langskwam bracht ik die kleine kooi snel weg naar een vriend...
maar toen was die hamster dood (rip pluchke)... en kreeg ik fretjes... die moest en zou ik natuurlijk de beste kooi ik kon vinden
geven... dus die hebben nu een hele ruime kooi... meer dan een kubieke meter !! (en op een klein kot is dat heel wat hihi, maar ik vind een
goed huisje voor hen heel belangrijk) dus die kooi kan ik niet meer zomaar verstoppen...
nu heb ik me gewoon van "den dommen" begaart... en gedaan alsof ik het niet wist dat huisdieren niet mogen...
wel wat snelle hartkloppingen toen hij eens de chauffage kwam repareren...
mijn fretjes zaten op dat moment in een hangend slaapzakje... maar toen begon mijn senna plots te krabben binnenin het slaapzakje om zich effe weer goed te leggen... mijn kotbaas keek op vanop zijn werk en ik zag hem vreemd kijken naar de kooi....
ik ging gewoon door met afwassen lol "Ik-wist-van-niets-gedrag :P "
en hij heeft er wonder boven wonder eigenlijk niets van gezegd... ik zit al jaren op dat kot, betaal trouw elke maand de rekening, sorteer netjes mijn afval en heeft verder nooit last met me...
Wellicht heb ik veel geluk met mijn kotbaas, heeft er nooit een opmerking op gegeven...
en toen ik vorig jaar eerst had beslist om te verhuizen, heeft hij mijn kamer zelfs laten zien aan geïnteresseerden... en mijn fretjes waren zelf op dat moment aanwezig lol
nu heb ik toch beslist om nog een jaartje te blijven... en hij heeft er geen bezwaar op gemaakt... ik kreeg rustig de tijd om te beslissen zelf...
dus
wat ik denk is dat als je kotgenoten er geen last (dus geen lawaai en vooral geen GEUR hinder) van ondervinden (als je maar enkele fretjes hebt, elke dag mooi de kattebak leegmaakt, en hun doeken en hangmatjes elke week wast) dan komt dit zeker in orde !!

Maar ik vermoed dat je wegens financiele zaken op home gaat... en als je geschorst wordt moet je ergens een privékot gaan zoeken... dus ik zou toch wel voorstellen om eens goed te praten met de homemensen... wie weet valt alles wel mee !!

Veel geluk met je studies meid !! en hopelijk vind je een goeie oplossing !

Groetjes,
Julie
** Mokjes van Darco en Bailey **
Slaap zacht Snoesje, Senna (4),Turbo (2) en kleine Kiki (5,5)... we zullen jullie altijd missen

mammon

Berichtdoor mammon » wo dec 27, 2006 12:15 pm

anders oet je zien iemad te veinden die ze drie jaar wil bijhouden en je naar toe kunt wanneer je wilt
mss iemand van de frettenark.het is ook niert de bedoeling dat je op kot problemen gat krijgen he

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » wo dec 27, 2006 7:42 pm

hey,
ik heb ze ook altijd op kot gehad hoor, al vier jaar lang, natuurlijk mocht het niet en het is ook niet te verstoppen maar ik heb het gewaagd... en ja ik heb wel eens een nacht niet geslapen toen ik wist dat de kotbaas in de buurt was, maar gelukkig is ie veilig weg in Amerika en hoef ik me weinig zorgen te maken... en ik heb trouwens mijn uitleg al: ja maar meneer u hebt hier al muizen gehad in huis zonder dat wij het wilden en... ja mijn fretten schrikken die muizen af...
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!

karendeclercq2001
Berichten: 178
Lid geworden op: di okt 11, 2005 8:39 pm
Contacteer:

Berichtdoor karendeclercq2001 » do aug 16, 2007 4:03 pm

Ik zal even dit topic terug ophalen om te zeggen hoe het ondertussen met ons gaat:)

Ik en mijn 2 fretjes, Lola en Qbus zitten dus momenteel samen op kot in de home. Ik heb voor hen een grote kast gekocht (50cm op 80cm en 1,60m in de hoogte) en ingericht als frettenkot;)
Voorlopig logeren ze illegaal op mijn kot en dat blijft ook zo zolang er geen klachten zijn. Ik ververs hun bakje alle dagen, zorg dat ze veilig en goed vast zitten, ze zijn niet te zien( tenzij je hun kast opendoen natuurlijk:)) en op 1 buurman na, weet niemand dat ze er zijn. En dit al gedurende 8maand. Ik heb het erop gewaagd en me voorgenomen het te proberen, want de andere oplossing zou geweest zijn dat ze bij mijn grootouders zouden moeten verblijven. En aangezien zij er schrik van hebben, maar het zouden doen om mij een plezier te doen, had ik mezelf voorgenomen ze te verkopen wanneer de homeraad erachter zou komen.

Nu, ik heb nog altijd geen klachten gehoord van medebewoners. De fretten maken dan ook weinig geluid, je ruiken niet, ze zijn superbraaf, enkel ontsnappen zouden ze nog altijd eens supergraag doen:)
Ik heb ondertussen ook al vernomen dat ik niet de enigste ben met huisdieren, hier in de home. Zo zitten er op de gang ook al muizen, een konijn, vissen, en zelfs een kat! Ik kan me niet voorstellen dat ze dat hier in het bestuur niet weten! Ik denk dan ook dat ze van mening zijn, dat zolang er niemand last van heeft, dat ze er mogen zijn.

Hoe dan ook, ze blijven waar ze zijn. Ik ben gelukkig, de fretjes supergelukkig en als alles goed meezit, verhuizen we volgend jaar allemaal samen naar een appartement, samen met mijn vriend:)

Bij deze... het gaat dus supergoed met de fretjes en met mij:)

En nu blokken;) juj, weer 2de zit!!
-xxx-

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do aug 16, 2007 4:27 pm

Ah dat is fijn om te horen, jij tevreden en de fretjes tevreden, wat wil een mens nog meer??? :) Gelijk je zelf zegt, het lijkt er idd op dat het bestuur een oogje dichtknijpt zolang er geen klachten ofzo komen en als iedereen zoals jij alles proper en netjes houdt, zullen er ook niet snel reclamaties volgen, hé ;) ?

We duimen voor je 2de zit (je wordt toch al niet afgeleid door een prachtige zomer, hé :( ) en hopelijk blijft alles rustig en kalm tot als je volgend jaar verhuizen kan. Ik vermoed dat het dan toch een pak(je) van je hart zal zijn, niet?? Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jeanine
Donateur
Donateur
Berichten: 1262
Lid geworden op: za mei 07, 2005 2:18 pm

Berichtdoor jeanine » do aug 16, 2007 11:22 pm

Dag Karen,
blij te vernemen dat alles goed gaat met je en de fretjes . Houden zo.
Ik had al even mijn oor te luisteren gelegd hoe de examens verlopen waren, dus duimen hier voor je tweede zit dat je slaagt in de examens.
Laat maar af en toe eens weten hoe het met je en de frettenkindjes gaat.
groetjes
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten