Verschillende karakters?

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » za dec 09, 2006 7:02 pm

Ik vroeg mij af of een van jullie fretten soms een totaal ander karakter hebben dan de andere(n). Want mijne Tequila is een adhd-typetje en Stitch is echt de kalme knuffelfret. Wanneer het speeluurtje voorbij is, is Stitch doodmoe, terwijl Tequila makkelijk nog een 40-tal minuten kan doorgaan. Vaak pak ik hem dan uit zijn kooi en laat ik hem spelen (omdat hij anders Stitch lastigvalt om te spelen). Vandaag nog hebben ze hierjuist een uur gespeeld (het wsa al hun 2de keer), en Tequila was nog lang niet moe, dus besloot ik met de fretten een wandelingske gaan maken in het bos. Ik zet ze daarna in hun kooi, Stitch valt onmiddellijk in slaap, en Tequila begint weer lastig te doen tegenover Stitch, en de frettenbak leeg te kieperen,enz... Komt dit soms door de hormoontjes, want binnen 2 weken wordt hij gecastreerd, en hij is pas een tijdje zo hyperactief. Ik denk er ook aan om binnen enkele maanden een opvangertje te adopteren, moet ik dan eerder voor het kalme type gaan, of het hyperactieve, of maakt da ni uit?

gr Saskia

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo dec 10, 2006 4:08 am

Hoi Saskia, idd, je hebt net als bij mensen een hele resem soorten karaktertjes, je hebt knuffels en bijters, angsthazen en haantjes-de-voorsten, luie en actieve fretsels, eerlijke en geniepige snuitjes, enz... Dat geniepige klinkt nu mss niet zo lief ;) , maar dat zeg ik vandaag speciaal omdat ons Minney-muis zo 'n geniepig spulletje kan zijn dat zich vandaag weer van haar beste kant liet zien!!! We hebben sinds deze week 4 opvangertjes bij, alle 4 zijn het moertjes en ons Minney kan perfect om met heren-fretsels hé, maar dames ...!!!! Nu lopen alle fretjes hier graag over de kooien van hun soortgenoten, maar als je een geschrokken gepiep hoort ineens, mag je zeker zijn dat Minney vanuit haar bovenste hangmat één van die kooibeklimmers in de voetjes gebeten heeft hé!!! En ze zal het dus echt nooit met rammetjes doen hé!!

Onze Balou en Mickey zijn dan weer de kalmte in persoon, terwijl onze Diedle, in de kooi een lamme goedzak, eens uit de kooi verandert in "Het Witte Gevaar"!!!! Die zet zijn eerste pootje op de grond en die doet nu es echt ALLES wat NIET mag voor hij uitgeput weer neervalt voor de komende 21u. Want 2x opstaan per dag vindt hij echt te vermoeiend hoor!! :P

Ik kan echt nog wel even doorgaan, maar een ADHD-fretje is heus geen uitzondering, hoor. Je zal echter toch wel merken na enkele maanden dat je fretje idd een stuk rustiger worden gaat naarmate het effect van zijn hormoontjes uit hem trekt :D . Ze worden echt wel wat rustiger, alhoewel ..... hier zijn ze allemaal gecastreerd en toch .... soms .... Wat is er dan foutgelopen ... ???? Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » zo dec 10, 2006 10:17 am

inderdaad hier zijn de verschillende karaktertjes ook erg duidelijk , sushi een van mijn moertjes is ook zo'n supper aktief fretje, haar zoon seppe heeft dit dan ook meegkregen in zijn geentjes :D
storm heeft dan juist weer een erg rustig karakter hij slaapt de hele dag door , je moet hem soms echt wakker maken om uit de kooi te laten en dan kan het zijn dat hij 5 min later al terrug ligt te dromen ook als jonge fret was hij al zo rustig
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo dec 10, 2006 10:41 am

Had je hem dan niet beter "Briesje" genoemd ipv Storm?? :P :P

Het is dat "Patattezak" niet zo heel flaterend klinkt hé, het had anders best bij onze Mickey gepast. Hij is meestal zo rustig tot zelfs lui en als er iemand hem uitdagen komt om een robbertje te spelen als hij er niet net ook zin in heeft, dan gooit hij zich met zijn 1.7kg gewoon over het fretje in kwestie en hup, einde aktieve poging!! Ander fretseltje plat!!! :P :P Toch kan hij soms ook wel in een zotte bui zijn, daar niet van, maar dat is dan meer zo van "waggel, waggel, mok, mok en pfffffffffffffffffffffffff, dat was vermoeiend zeg, .... slapen nu, ter plaatse rust en boem hier lig ik"!!!!

Vind ik ook zo geweldig aan onze Iago hé, die wil zijn "bijtreputatie" niet kwijtgeraken, hé!! Dan speelt hij met je en dolt in 't rond en omdat je weet dat hij onverwacht toch nog spelend bijt af en toe (niet dat hij doorbijt, maar toch) hou je hem wat in de gaten. Op een gegeven moment lijkt het echt net of Iago tot de beslissing komt dat hij nu voddenfret genoeg is geweest en dan blijft hij heel stil staan, kijkt in 't rond, kijkt naar jou, ikke zeg dan nog "dag lieve jongen" of zoiets en dan bekijkt hij je nog zo eens en komt korter naar één of ander bloot stukje vel (teen, vinger, kuit, arm....), opent heel bewust en rustig zijn mondje en zegt dan "HAP"!!!('t Is dat je zijn mondje zag opengaan dat je weet dat je iets voelt, zo zacht is dat dan!!) En dan krijg je dadelijk die zelfvoldane blik van "oef, heb het nog weten te redden, ik ben écht geen flodderfret"!! Als ik wil ben ik hem natuurlijk altijd ver voor, je ziet het hem gewoon besluiten en voorbereiden, maar het is gewoon zo schattig als hij zijne formidabele beet komt geven, dat kan ik hem toch niet ontnemen hé?? :D :D :D
Afbeelding

Stitch
Berichten: 102
Lid geworden op: za apr 15, 2006 9:07 pm

Berichtdoor Stitch » zo dec 10, 2006 2:44 pm

Tequila is ook zo'n geniepige fret :P Hij doet alsof hij gaat slapen, je draait je rug om, en hij is de frettenbak aan het leegkieperen ;) Het ergste is dan nog dat Stitch beïnvloedt word door dat monster %) dan gaan ze samen lekker kattekwaad uithale en kijken ze daarna met die zielige oogjes, en het is hun vergeven :D En Stitch is net een fret met een meervoudige persoonlijkheidsstoornis, Hij zit lekker in mijn armen te slapen, maar bij anderen bijt hij (@) Net een pirhana die zich vermomd als fret :D Maar ik laat Tequila doen, tenslotte heeft hij nog maar 2 weekjes de tijd om afscheid te nemen van zijn mannelijkheid :P

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » zo dec 10, 2006 5:56 pm

Och, daar zou ik me niet zo ongerust over maken hoor!! Ze nemen dan mss wel zijn "mannelijkheid" weg, maar die van mij zijn toch allemaal echte venten hoor, ook zonder dat, met evenveel streken als die mét "dat"!!! :D :D :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
knorry
Berichten: 2243
Lid geworden op: za dec 31, 2005 3:38 pm

Berichtdoor knorry » ma dec 11, 2006 10:01 am

we hebben hier 10 rakkers van ons zitten en 2 van de opvang.
awel die van ons hebben allemaal een ander karaktertje.
en das dan juist het plezanste aan fretsels die hebben allemaal hun eigen karakter zoals mensen. :)
[img]http://usera.imagecave.com/knorry/bannerann.gif[/img]

groetjes Knorry,Bull en Ianka.


Gebruikersavatar
Melissa Henno
Berichten: 36
Lid geworden op: do aug 03, 2006 9:10 pm

Berichtdoor Melissa Henno » ma dec 11, 2006 12:50 pm

Als ik mijn Nyceke vergelijk met die van mijn broer en moeder, dan is er een groot verschil qua karakter, de mijne is superactief en een bijterke, niet zo aanhankelijk; die van mijn broer en moeder zijn meer knuffelfretten. :P

Gebruikersavatar
NancyMichel
Berichten: 193
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 6:35 pm

Berichtdoor NancyMichel » ma dec 11, 2006 6:22 pm

hey Stitch,

hier ook 5 frettebollen, en (gelukkig) 5 verschillende karakterkes zenne. 't zou maar saai zijn , mochten het allemaal sloefen zijn hé. Of allemaal zo'n hyperkinetische zoals ons Zina ~0 .
't voordeel van die verschillen is dat ze mekaar toch een beetje van elkaars karakter meegeven hé. Ne pantoffelfret wordt toch al eens meegetrokken door nen deugniet, en dien deugniet wordt soms ook al eens op zijn plaats gezet door een fretsel met wa meer verantwoordelijkheidszin :P
groetjes,

Nancy, en een pootje van Zina, Gooffy en engeltjes Knabbel & Babbel, Yoshi , Bo en Winter

Gebruikersavatar
fie
Berichten: 41
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 2:05 pm

Berichtdoor fie » wo jan 03, 2007 7:00 pm

maneki is een luiaard, geeft ook snel op,
basiel is een actief doordrijvertje die steeds zijn zin wil,
dodge raast overal doorheen en kan vooral niet tegen straf dan straf ie je terug met een beet,
en fiona die is wat autistisch, de enige die wat affectie krijgt is mijn vriend, nu ja het meisje is ook doof...

ze hebben dus allemaal hun eigen willetje en zinnetje en het verandert nog doorheen de jaren, basiel was vroeger een echt ettertje, maar nu niet meer, hij kon ook niet stilzitten en dat kan ie nu toch al voor een kwartiertje, als je een roze fleezedekentje bovenhaalt... dus evolutie zorgt ook voor hoop niet waar?
***We vergeten Oscaartje nooit...Maneki en Basiel geven een dikke kus... Wees welkom Fiona en Dodge, lieve kleine albinootjes met puppy-kuren*** Welkom lieve hondje: chevy!!!


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten