Dit lijkt zeer sterk op: Drempelvrees

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » di mei 22, 2007 10:51 pm

Zoals sommige onder jullie wel weten ga ik (bijna) elke dag wandelen met Jefke.
De wandelingen zijn altijd zeer leuk en grappig.
Maar het begin is telkens een ramp.
Elke keer maar dan ook echt elke keer moet ik hem verder trekken of opnemen om buiten te komen.
Letterlijk de stap van binnen naar buiten is een grote ramp.
Jefke wringt tegen, wilt echt niet naar buiten, trekt aan de leiband.
Van zodra ik hem opneem, 10 stappen verder zet en hem afzet is het geen probleem meer en wandeld hij rustig verder met me en geniet van alles rond hem.
Ik vindt het zo vreemd, dit lijkt me echt een fret met drempelvrees ~0

Ter detail: hij krijgt deze bui overal, waar ik ook binnen zit met hem en ik wil met hem naar buiten is die eerste stap de moeilijkste :?

whats up with him?
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » do mei 24, 2007 5:16 am

Heb je hem al eens met een snoepje proberen buiten te lokken?? Mss heeft Jefke gewoon schrik van de overgang van stil (binnen) naar luidruchtig (buiten) en durft hij "de sprong" niet zelf aan. Als jij hem dan verderop neerzet heeft hij geen keuze, dan is naar binnen toch ook door de drukte gaan, net zoals het buiten blijven. En hij zal ondertussen wel weten dat het verderop leuk wordt.

Is hij ooit van iets geschrokken bij het buiten gaan? Heeft er ooit iemand op dat moment op zijn teentjes of staart getrapt? Of was er gelijkertijd een hard geluid van straatwerkers, motto of vliegtuig? Onze hond is een Jan-durft-al maar als er nog maar een helicopter of vliegtuig dreigt in de geburen te komen huilt ze onnoemelijk hard de lucht in, blaft hysterisch en wil kost wat kost onmiddellijk binnen. Ik heb haar puppy-zijnde aan al die geluiden redelijk gewend gemaakt en zocht ze ook samen op met haar, en riep altijd heel happy "Floushy, kijk dan" als er zoiets over vloog zodat ze zag dat het echt geen kwaad kon. Maar toen ze op de leeftijd van ongeveer 7 maanden was, heeft onze oudste zich eens zo vreselijk boos op haar gemaakt ondanks dat ze toen nog gewoon, enthousiast blafte naar de helicopter die hier landde met Sinterklaas, dat ze toen zo schrok en binnen rende om toch maar snel bij mij te zijn. Sindsdien dus die reactie op vliegtuigen en helicopters. Motto's of andere kabaaltoestellen maken haar nochtans helemaal niks uit!!

Je moet eens kijken of hij het ook heeft bij het binnengaan. Heeft hij dan ook schrik om die sprong te maken van buiten naar binnen? En moet hij eigenlijk echt van een trapje af dan? Wie weet heeft hij gewoon schrik van treden? Maxi vertelde me in de week nog dat hare Max geen trappen af doet, dat kan hij niet, terwijl meer dan de helft van mijn kroost volleerde trappenlopers zijn!! De meerderheid is voor mij boven als ik niet oplet!! :P :P
Afbeelding

Vanessaken
Berichten: 174
Lid geworden op: do feb 01, 2007 10:53 pm
Contacteer:

Berichtdoor Vanessaken » do mei 24, 2007 7:19 pm

Wel Jefke is doof dus aan het geluid kan het niet liggen.
Naar binnenlopen doet hij als geen ander, ik moet zelfs lopen want kan hem anders niet volgen aan de lijn :P
tligt niet aan trappen hoor want trapjes van andere huizen waar ik aan voorbij stap springt hij op en af zonder problemen.
*Geen banner meer *

Ida, mijn lieve engel. Ik zal altijd aan je denken.
*Slaapzacht *


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten