tam maken

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
tientje
Berichten: 377
Lid geworden op: vr okt 22, 2004 1:43 am

Berichtdoor tientje » do jun 28, 2007 10:27 am

en dan is het alleen nog te hopen dat ze niet gaan zeggen van dan halen we een ander "braver" fretje (@)

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » do jun 28, 2007 4:29 pm

Ja inderdaad Tientje maar ik vind Margit haar idee nog niet zo slecht! Tis het proberen waard en de rammetjes verliezen hun nieuw vriendinnetje niet! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » vr jun 29, 2007 4:06 am

Ja Tientje, daar vrees ik ook voor, maar dan is hier dit prutske weer geholpen en ik hoop dan maar dat de vorige baasjes ondertussen beseft hebben dat zelfs bij een "braver" fretje de kosten hetzelfde blijven en er dus van gaan afzien. Er zou gewoon veel meer uitleg gegeven moeten worden bij de aankoop alleen al, zodat de mensen wisten dat het een dure grap is voor je een fretje gezond en wel door zijn eerste jaar hebt. Ik wou dat ik méér kon voorstellen of doen, maar de enige manier die er tot nu toe is om een fretje op jouw naam te krijgen is nog steeds door het te laten chippen. Anders heb je helemaal geen been om op te staan. !@#$ !@#$

Stel je toch maar eens voor hoe verloren dat kleine ding is als het terug moet?? En zo te horen heeft Kimberley er zich ook al aan gehecht hé, waardoor ze het ook doodjammer zou vinden moest ze Maya nog moeten teruggeven, wetende dat ze er alleen "slechter" van werd. Ik hoop echt dat ze tot een oplossing komen samen. Succes!!
Afbeelding

vanina
Berichten: 52
Lid geworden op: di aug 22, 2006 7:13 pm

Berichtdoor vanina » vr jun 29, 2007 9:12 pm

hoh, wat een situatie???
Wat is er nu gebeurd, want zit er zelfs al enkele dagen mee in mijn hoofd....
:? !@#$

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » ma jul 02, 2007 9:36 am

*heb het wat extra lang kunnen rekken,
maar nu is maya weg.

Maar ik heb wel de eigenaars kunnen overtuigen om te castreren!

ze is nu nog wat jong, maar binnen een 2maand is het zover.
ik heb ook een nagelschaar en ferrettone meegegeven en een lege verpakking van eten, zodat ze in winkel kan vergelijken.

ik heb ook hangmatjes meegegeven enzo, toen ze zagen dat het fretje naar mij niet meer beet, zien ze het volledig zitten, ze gaan echt hun best doen!!!
Dat weet ik, en ik ga ieder weekend langs gaan, om te zien hoe het met haar is.

Mijn rammetjes lopen wel wat verloren nu...

vanina
Berichten: 52
Lid geworden op: di aug 22, 2006 7:13 pm

Berichtdoor vanina » di jul 03, 2007 2:48 pm

ocharme, en voor jou was het waarschijnlijk ook maar pijnlijk zeker?
K zou het wel moeilijk hebben om maya zomaat terug mee te geven...
Ik hoop in de grond van mijn hart dat die mensen maya de aandacht gaan schenken die ze verdient en niet zullen opgeven als ze 1 keertje haar tandjes zal gebruiken!
We steunen je allemaal volledig meid, en geef je rammetjes van mij een dikke kus!

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » di jul 03, 2007 5:02 pm

zal ik zeker doen,
wat wel raar is, i shet feit dat mijn rammen nu plots af en toe naast hun kattenabak gaan, en daarmee bedoel ik in een hoekje in de living...
Sinds het moertje weg is, doen ze dit, daarvoor ggingen ze altijd naar hun kooi, in de kattenbak.

nog een vraagje:
weet iemand waar je van die verkoelingsdekentjes kunt kopen, die de fret koel houden...dat zijn zo dekens dat je in de diepvries steekt en die dan 2 dagen koel blijven.
Ergens een winkel in de buurt van roeselare of toch op z'n minst in vlaanderen?

groetjes

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » di jul 10, 2007 9:16 am

Dag iedereen,
De meesten onder jullie weten wel wie Maya is...
Het fretje die onlangs bij mij heeft kunnen verblijven.

Welnu, de eigenaars willen het fretje niet meer, Ik zou het graag (heel graag) zelf houden, maar op ons klein appartementje hebben we niet echt plaats... Want dit betekend dan een nieuwe grotere kooi enzo...Ook ziet mijn vriend het niet echt zitten om nog een derde fretje in huis te halen. ~_~

Dus, wie wil mij helpen, en Maya een goede thuis geven?
Ze is (schat ik ) 7maand oud...Wel een bijtertje, maar alleen in het begin, bij mij was ze al na 3 dagen veel tammer, ze nam al snoepjes aan uit mijn hand enzo...
En als dit fretje de nodige aandacht en verzorging krijgt, dan wordt ze een schat van een beestje!!daar ben ik zeker van...
Ze iw el nog niet gecastreerd en of ze ingeënt is dat weet ik niet, ik zal morgen haar boekje vragen, als ze dat heeft tenminste, dus hier kan ik spijtig genoeg niets over zeggen.

De eigenaars vertrekken morgen op reis...Dus die willen het beestje morgen thuis, ik kan het voorlopig bij mij houden, maar de week daarop ga ik 3 weken naar italië en mijn beestjes gaan naar mijn ouders, die zijn er niet bang van omdat ze niet bijten, maar Maya kan ik moeilijk naar daar brengen, want ze gaan haar niet durven uitlaten of vastpakken.

~_~

Ik ben dus wat ten einde raad...
Iemand die dit beestje dus een goedee thuis wil geven?

Ik woon te Roeselare, maar ik heb het er voorover om een eindje te rijden met Maya, zodat ik zeker ben dat ze een goede thuis krijgt!

hier een foto
Afbeelding
Afbeelding

groetjes kim

voor wie wil kan me contacteren op reynaertkimberley@gmail.com

gernoot
Berichten: 2
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 8:59 pm
Contacteer:

Berichtdoor gernoot » wo jul 25, 2007 4:09 pm

Origineel gepost door reynaert_kimberley

ik weet niet hoe oud ze is, maar ze ziet er nog een pup uit, hierbij wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en een filmje samen met mijn fretjes
Afbeelding

het rare is dat ze soms loopt te krijsen tijdens het spelen, net alsof ze pijn heeft, maar als ik dan kijk, is er geen een van de andere twee die aan haar komt....
omdat ik eerst dacht dat ze haar mss bij haar nek vast hadden, maar dit is geen waar, ze doet het gewoon uit haar zelf. raar e Shocked
Hallo Kimberley, je zegt zoiets dat het fretje lijkt te krijsen... ons Trixie heeft dat ook zowat... krijsen, dan zo hoesten en niezen... Trixie heeft hiervoor medicatie gekregen... wij hebben Trixie gekocht en men zei toen dat zij 8 à 9 weken was, toen we naar de dierenarts gingen zei men dat ze hooguit 7 weken was... zou t iets kunnen betekenen dat ze te vroeg van bij de nest gehaald is geweest?


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten