tam maken

Heeft je nieuwe aanwinst net je handen geperforeerd en ben je op zoek naar een methode om dat af te leren? Of blinkt zijn vacht niet meer, dan kan je hier terecht met al je vragen over de verzorging, de opvoeding en de huisvestiting van je fret.
reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » ma jun 18, 2007 2:09 pm

hey, iedreen, ik heb twee fretje sthuis, superlieve tamme beestjes!
Een kennis van mij heeft er ook 1 in huis gehaald, een moertje....
deze gaan nu een week op reis, en het fretje logeert bij mij,
ze krijgen het fretje maar niet tam, en hebben mij gevraagd of ik deze week eens wou proberen het bijten af te leren...

naar het schijnt, kan je hem niet vastpakken en bijt hij echt van zich af, en sereius hard!!ook is hij niet zindelijk en zeer agressief,...

Kan dit zijn omdat ze nog niet gesteriliseerd is? Das ook nog iets, ze zien dat niet zitten, wegens te veel geld, ik heb hun al op veel manieren duidelijk willen maken dat dit echt een must is voor een moertje! hopelijk luisteren ze eens...

dus nu vanavond komt het fretje naar mij, hoe ga ik het best te werk, het fretje wordt nooit uit zijn kooi gelaten bij zijn eigenaars(omdat hij te aggresief is( wat volgens mij een gevolg is van niet uitgelaten te worden)
laat ik hem los? of wacht ik daar best een dag of twee mee...

Zou ik hem bij mijn eigen fretjes laten spelen? of hou ik hem best appart? zou het kunnen helpen dat hij het bijten afleert door met mijn fretten te spelen? (want mijn tweede fret heeft dit ook geleerd door mijn eerste fret)

het probleem is wel dat ik 2 rammetjes zitten heb (gecastreerd) en zij is ee nmoertje... denkje dat dit voor problemen zorgt, als ik ze samen laat spelen?

kan iemand mij wat tips geven? hoe ik er het best mee om ga... het moertje blijft zes dagen bij mij...

en ik zou het graag wat tammer krijgen, zodat het bij zijn eigenaars toch uit zijn kooitje mag!!!! :(

naar het schijnt is het echt nog een heel kein fretje....

groetjes
kim

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » ma jun 18, 2007 3:56 pm

amai!!!!!! ~0
het fretje is bij mij....niet moeilijk dat het agressief staat en niet zindelijk is!
Het zit op zaagsel in een super slecht kooitje! heel erg klein, het heeft geen kattebak, alleen maar een dekseltje met wat kattezandkorrels van mss 5cm hoog....
geen dekens of speeltjes....

ik ga nu naar de winkel om een kattenbak en wat hangmatjes....(denk niet dat het verstandig is om een hangmat van mijn eigen fretzels erin te hangen)

Denken jullie dat het gepast zou zijn, om de eigenaars eens heel goed uit te leggen hoe ze met zo'n beestje moeten omgaan??

of is dit onbeleefd?
enzoja, hou leg ik het hen dan uit, dat ze het echt wel snappen, want als ik zeg om het beestje te laten stereilseren luisteren ze niet...

groetjes kim :(

Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 248
Lid geworden op: wo okt 11, 2006 6:56 am

Berichtdoor ikke » ma jun 18, 2007 4:43 pm

Ik denk dat iedereen hetzelfde zou zeggen als ik ===> Je MOET het zeggen hoe het moet ! ! ! Anders kun je het fretje beter ineens een spuitje geven .

En om duidelijk te maken dat ze gesteriliseerd moet worden kan je ook eerlijk zijn he , zeg gewoon dat ze gesteriliseerd moet worden want anders gaat ze eronder lijden en sterven .
De Bende ! ! !

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » ma jun 18, 2007 4:51 pm

dit heb ik al gezegd!!!dat ze er aan zal sterven! :( al tegen de baas en ook es tegen de bazin appart....en dan nog es als ze samen waren... :(

ik zal er nu zo goed mogelijk voor zorgen en het fretje wat laten wennen aan me, en daarna, hoop ik dat ze het verschil zullen zien wat goede verzorging doet met een fretje...
mss dat ze dan wel luisteren.
Als ik dit fretje vergelijk met de mijne....amai, wat een wereld van verschil, mijn fretjes komen aan mijn benen scarten, zodat ze op me schoot zouden kunnen liggen... :)

en ditfretjes is zo bang :(
!@#$ vind het echt erg!

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » ma jun 18, 2007 7:44 pm

Amai dit is erg zeg! Mensen die niet naar goede raad willen luisteren. Kimberley, probeer die mensen aub aan hun verstand te brengen dat het moertje moet gesteriliseerd worden, anders zal ze zeker agressief blijven en er ook aan sterven. Blijf er gewoon op hameren dat het echt het beste is voor het diertje en als ze dat financieel niet kunnen (nu ga ik ff iets gemeen zeggen maar dat is niet tegen jou bedoeld) dan zijn ze het niet waard om een fret te hebben want een fret kost nu eenmaal centen! Ik wens je nog erg veel succes en ik hoop dat het fretje veel plezier beleefd bij jou en dat het wat braver word! ;)
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » ma jun 18, 2007 7:56 pm

Nu wil ik niet vervelend doen hé, maar dit is dus echt niet op te lossen in 6 dagen!! Ik wil je de moed alleszins niet ontnemen, jouw goede bedoelingen zitten op de juiste plaats, maar als je al aan een baasje moet beginnen uitleggen dat de sterilisatie van een moertje MOET gebeuren... Dat ze sterft als ze niet gedekt of gesteriliseerd wordt, daar kan ik nu nog inkomen, maar als je dan een dikke nul als reactie krijgt, begint het fout te lopen hoor. Finaal fout!!! De eerste betrachting die je hebt bij de aanschaf van een dier, eender welk en eender hoe, moet toch zijn dat je het beestje GOED wil doen, en niet dadelijk van in 't begin de foute kant laat oplopen??? :@ :@

Dat het beestje fout en véél te klein zit, dat het nooit uitgelaten wordt, dat het geen knuffels kent of lieve mensenhanden, begint me al op wat anders te lijken hoor. In zo 'n geval stel ik me toch de vraag waarom zo iemand nu net zo 'n diertje wou??? Omdat het cool en chique is, omdat er nu veel om te doen is, of waarom doe je nu zoiets als je er niet om geeft??? Kimberley, ik denk dat je idd best van heel veraf begint dat snuitje te kalmeren, dat het niet meer panikeert als het mensenhanden ziet ofzo, dat het in tegenstelling tot die angst iets nieuwsgierigs ontwikkelt wat haar/hem drijft om naar je te komen kijken, dat ie aan je wil snuffelen, desnoods bijten, maar dat hij ook ziet dat ieder knauw niet altijd op schreeuwen, brullen en de kooi in gevolgd wordt. Dat ie een herkansing krijgt als hij gebeten heeft, nog na een kleine time-out terug mag rondvliegen en doen, in de hoop zo op een dag het gewenste effect te bereiken, dat zijn allemaal dingen die zo 'n angstige spruit doet vertrouwen in ons.

Quiana was er hier zo eentje. Dikke 6 maanden heeft ze op alles en iedereen gebeten, heb ik uren met haar op de grond gezeten, zij in het deurtje van haar kooi, zodat ze terug kon vluchten in haar veilig holletje als ze wou, en ik open en bloot zonder iets in mijn handen, behalve die oh, zo aantrekkelijke snoepjespot!!! Maand na maand kwam ze iets dichter bij, in de 5de maand had ze me zelfs niet echt meer doorgebeten, en even na dat eerste half jaar kruipt ze 's avonds door de mouw van mijn wollen vest de zetel op en zet zich tussen de kraag. "Zo baas, hier ben ik, zie je mij???" Ik heb haar hallokes gezegd en doorgewerkt aan de pc en langzaam kroop ze dat vest uit en dook de zetel af op haar buikje. Schuifel, schuifel, twee lieve kliene pootjes vragen of ik haar op wil pakken en het eerste likje volgde!!! Aan vertrouwen moet je bouwen, hé?

Ik heb medelijden met dat kleine ding, en idd, daar moet je dringend wat van zeggen, maar weet dat het voor jou dan ook niet makkelijk gaat zijn hé, want dat nemen de meeste mensen je niet altijd in dank af. Veel succes!!!
Afbeelding

ufo
Berichten: 0
Lid geworden op: za mei 15, 2004 10:35 pm
Locatie: Reet

Berichtdoor ufo » ma jun 18, 2007 10:37 pm

eigenlijk als ik dit zo lees heb ik een sterk vermoeden dat ze na hun vakantie hun fretje niet meer bij je zullen ophalen ,
misschien is dit voor het fretje zelf nog het beste ik denk dit gewoon als je op zo'n manier met een dier omgaat dan zie je het niet graag en ben je er liever vanaf
ik wens je alvast veel succes in het tam maken , eigenlijk vertrouwen te winnen van het fretje
Groetjes, ufo
fretjes : Maya ,Kai , Taico , Yellow , Zippo en Mieke
poezen :Lucky ,Tsumi ,Britney , Sasha , xena en macho
honden :Lizzy en Spike
kipjes :Rosse ,Witte , Babbel , Spikkel , Zwartje en Jumper , Goldy
Duifjes : Suske en Wiske

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » di jun 19, 2007 9:43 am

dag iedereen,
met het fretje gaat het als stukken beter, het heeft geen naam, dus heb ik haar maya gedoopt, (toch voor de tijd ze bij mij is, dat ik op z'n minst haar kan aanspreken)
;)

gisteren heb ik ze wat rond laten lopen, dat ging goed, ze verkende alles, snuffelde aan ieder plaatsje waar mijn fretten spelen...
uiteindelijk gaf het geen probleem om ze samen te zetten....mijn 2 rammetjes gingen heel voorzichtig om met haar, en ze hebben wel een uur of 2 gespeeld zonder stoppen...
meer nog, het moertje komt blijkbaar tot rust als ze bij mijn 2 rammetjes zit, das het enige moment dat ik haar kan vast nemen en strelen zonder een beet te krijgen...
vanaf ze weer alleen zit in haar kooitje en mijn 2 fretjes weg zijn, wordt ze zeer bang.gisteren wou ik haar zelfs opnemen om terug in haar kooitje te steken, en plots kroop ze in een hoek, ze maakt een zeer luid gekrijs en sprong plots naar voor om aan te vallen (dit heb ik nog nooit gezien bij een fret)

er was geen weg meer mee te doen....dus heb ik haar in de kooi van mijn fretjes gestoken, en ze kwam weer tot rust en viel in slaap, dan heb ik haar kunnen versteken van kooi.

toen ze echter weer wakker was, is ze 3 keer uitgebroken, ik heb haar kooi moeten toe maken met een spanbandje, maar ze bleef proberen...

dit lijkt erop of ze kan niet alleen zitten ofzo??:~

ze is volgens mij geen agressiebijter hoor!!ze is gewoon bang , want ik kan haar probleemloos aaien als ze in haar kooitje zit, het is maar als je haar wilt opnemen, dat ze van zich af bijt.
Gisterenavond lag ze te slapen, toen kon ik haar wel opnemen, ik heb haar wat op mijn schoot gelegd, en ben haar kopje beginnen aaien, toen werd ze wakker en liet ze haar doen...ik denk wel, als ik zie wat voor vorderingen maya maakt, dat ze stukken rustiger zal zijn binnen 5 dagen. ( enige probleem zal zijn, dat ik mss aan het beestje gehecht zal geraken %) :( en dan weten dat ze terug moet...ik hoop dat ze de kooi zo houden zoals hij nu is...ze krijgen alles mee van me...het beestje stinkt wel enorm, ze heeft een zeer sterke lijfgeur....komt dit omdat ze nog niet gecastreerd is?

Wat dat castreren betreft...nu is ze toch nog te jong, maar als de tijd er is, dan denk ik als zij niet willen, dat ik wel op draai voor de kosten.

nu ze een grote diepe kattenbak heeft, gaat ze wel degelijk op het potje :) wel een ongelukje in op de woonkamervloer af en toe... :P

ook het zaagsel uit haar kooitje is weg en ze heeft een mooie zachte deken op de grond en een hangmatje in de lucht( waar ze niet in kan,lol, denk ik, want ze is nog te klein)
Het fretjes ziet er echt wel heel klein uit, ik vroeg me af, of het niet te vroeg uit het nest is weggehaald,..ofwel lijkt hij klein omdat ik het vergelijk met mijn 2 volgroeide fretten.
Ik schat zo'n 15cm zonder staart.

wat denken jullie?
groetjes kim

Sinte
Berichten: 0
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:45 pm

Berichtdoor Sinte » di jun 19, 2007 11:55 am

ik zou hem allesins nie meer terug geven.
Al zou ik hem moeten kopen van hun.
Zij hebben er toch alleen maar last van.
Iemand die ni kan zorgen voor een beestje verdient ook geen.
Zeker niet als je niet wilt luisteren naar mensen die er wel iets over kennen.

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » di jun 19, 2007 12:27 pm

dit kan ik toch niet zomaar doen??
het beestje houden... :?

Peewee
Berichten: 680
Lid geworden op: di jun 22, 2004 5:34 pm

Berichtdoor Peewee » di jun 19, 2007 12:50 pm

je kan het vragen of ze haar ni wille verkopen zoals sinte zei ze zien het beestje waarschijnlijk toch als last.
Je kan het als "grap" vermommen en zo langs u neusweg vragen of ze haar ni bij u wille late zo weet je toch hoe ze erover denken.

kan je een foto opzette? hoe oud is ze nu ?
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » di jun 19, 2007 1:01 pm

heb er vanmorgen getrokken met mijn gsm, maar de comp waar ik nu aan zit heeft geen blue tooth dus ik krijg ze niet op de comp...
Ik zal vanavond thuis op mijn eigen comp ze online zetten.
ik weet niet hoe oud ze is, maar ze ziet er wel nog heel klein uit.
ik sacht op een 9 weken ofzo of mss 10

Gebruikersavatar
Sky
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 7:52 pm

Berichtdoor Sky » di jun 19, 2007 3:09 pm

Ik zou haar ook houden mocht ik van jou zijn, en het is ook al een voordeel dat ze goed overeenkomt met je andere 2 fretjes. Ze zou ook beter af zijn bij jou en volgens mij willen de eigenaars niks liever dan het beestje kwijt spelen. Zo te horen aan hun manier van omgan met het beestje :@ .
Als je denkt dat het fretje rond 9- 10 weken oud is zal het waarschijnlijk nog niet geslachtsrijp zijn hoor.
Ik zou doen wat peewee zegt vraag of je haar niet kan afkopen, dat beestje verdient een goed baasje en zo te horen denk ik dat jij wel dat baasje wil zijn ;)

Groetjes Sky

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » di jun 19, 2007 3:34 pm

maar ze hebben haar nog maar vorige week gekocht ofzo, zou me verwonderen moesten ze haar nu al kwijt willen...
vanaf wanneer mag een moertje gecastreerd worden?
mijn eerste ram was 12 weken....
is dit ook zoiets voor een moertje?

Gebruikersavatar
Sky
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 7:52 pm

Berichtdoor Sky » di jun 19, 2007 4:58 pm

Amai 12 weken, da's vroeg, was hij toen al geslachtsrijp?
Te vroeg castreren of sterilliseren is nooit goed denk ik, als je je fretjes dan vroeg castreert is het best dat ze toch geslachtsrijp zijn dan.
Het kan ook een impulsieve aankoop geweest zijn, wisten deze mensen wel waar ze aan begonnen toen ze het fretje in huis haalden, waren ze genoeg geïnformeerd?
Zo te lezen denk ik het niet... ~_~

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » di jun 19, 2007 5:05 pm

Ik was even langs de dierenarts geweest voor ik mijn fretje castreerde, en die zei dat het na 9 weken mocht...
~0

%) maar best dat dit dus geen gevolgen heeft gehad voor mijn snoes....

Nu even over die mensen, ik denk wel dat ze het wisten, want de vrouw heeft vroeger ook fretjes gehad...ik denk wel wel dat ze het beestje graag zien hoor, maar ik denk dat ze er zelf wat bang van zijn omdat hij bijt, en dat hij daarom nooit uit zijn kooitje mag enzo...

Nu, voort moment heeft ze genoeg vrije voet bij mij, al moet ik haar soms wel met een ovenwand terug in haar kooitje steken, want ze bijt echt door... (@)
maar dit is al wat verbeterd toen ze een snoepje heeft gekregen van me.. ;)
ze snokt het wel nog uit je hand en bijt bijna de helft van je vingers af, maar ze bijt al niet meer als je in de buurt komt. vanochtend begon ze zelfs tegen m'n been aan te springen om te spelen, zo van die gekke bokkesprongen en mokken, dit wil volgens mij wel zeggen dat ze wat meer vertrouwd begint te geraken aan mensen.

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » di jun 19, 2007 5:08 pm

lol %)

Sky, sorry dat ik je even deed schrikken, ben er niet bij met mijn gedachten blijkbaar....
ik bedoelde geen 12 weken maar 12 maanden ...! :~ SORRY!!!!!

Lol en de dierenarts zei mij na 9 maanden...
idd 12 weken is HEEEL VROEG
(@)

Gebruikersavatar
Sky
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 7:52 pm

Berichtdoor Sky » di jun 19, 2007 6:19 pm

hehe :) dacht ik wel hoor 9 weken zou al heel vroeg zijn eh ;)

Ik geloof wel dat ze het beestje graag zien, maar als je zegt dat ze in een kleine kooi zat, op zaagsel met nog geen kattenbak, dekentjes of speeltjes dan denk ik dat ze zich niet genoeg zullen geïnformeerd hebben.
Volgens mij is het fretje van ongelukkig naar heel gelukkig geëvolueerd sinds het bij jou zit, een hangmatje, kattenbak en speelkameraadjes, wat zou je als fretje nog meer willen.
Is het moertje nog een pupje? of is het al enkele maanden oud?
Als het al ouder is en nooit geleerd heeft waar de grens ligt tussen bijten om te spelen of hard bijten, kan het beestje er niet aan doen.
En mss is het fretje zo bang omdat ze nog niet veel in contact is gekomen met mensenhanden, als een fretje bijt is het de bedoeling om er intensief met bezig te zijn en het niet in haar kooitje te laten zitten om nooit vastgehouden te worden dan komt het alleen maar erger. Ik begrijp best dat ze bang zijn van het fretje maar mss kunnen ze beginnen met het fretje vast te houden met handschoenen, na een tijdje met 1 handschoen en 1 hand bloot en zo afbouwen.
En mochten ze het fretje echt graag zien, zouden ze het er toch voor over hebben om het te sterilliseren hoor, daar kom ik ook niet goed bij en als je het hen al duidelijk hebt proberen maken en ze luisteren nog niet of hun antwoord is dat het te duur is :@ , dan is het voor mij duidelijk hoor

reynaert_kimberley
Berichten: 90
Lid geworden op: za jan 14, 2006 12:14 pm

Berichtdoor reynaert_kimberley » di jun 19, 2007 8:04 pm

ik weet niet hoe oud ze is, maar ze ziet er nog een pup uit, hierbij wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en een filmje samen met mijn fretjes
Afbeelding

het rare is dat ze soms loopt te krijsen tijdens het spelen, net alsof ze pijn heeft, maar als ik dan kijk, is er geen een van de andere twee die aan haar komt....
omdat ik eerst dacht dat ze haar mss bij haar nek vast hadden, maar dit is geen waar, ze doet het gewoon uit haar zelf. raar e Shocked

Gebruikersavatar
Sky
Berichten: 46
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 7:52 pm

Berichtdoor Sky » di jun 19, 2007 10:34 pm

Het is wel en pracht van een beestje hoor, ik ben geen kenner maar aan de grote te zien zal ze toch wel al wat ouder zijn da 9-10 weken hoor, ze lijkt mss zo klein omdat jou 2 fretjes rammetjes zijn en een moertje is veel kleiner dan een rammetje, van het filmpje te zien ziet het er me een volwassen moertje uit, je kan zijn aan een moertje wanneer ze geslachtsrijp is aan haar vulva die opgezwollen is het ziet er uit als een koffieboon, mss daarom dat ze zo sterk ruikt dan.
Ik denk dat het gekrijs (heb het gehoord op het filmpje) ofwel van opgewonden te zijn door het spelen of wel is dat je 2 fretjes mss iets te heftig met haar zien (daarom nog niet bijten hoor), allee ja ben er geen expert in natuurlijk eh ;)

Gebruikersavatar
Dorinda
Berichten: 1309
Lid geworden op: za apr 21, 2007 11:08 am

Berichtdoor Dorinda » wo jun 20, 2007 6:06 pm

Ik zou toch ook proberen om het fretje te houden hoor! Zoals Margiet en alle anderen ook zeggen zijn die mensen het niet waard om zo een mooi beestje in huis te hebben, zeker al niet in welke omstandigheden dat ze zit! :@ Dat fretje is bij jou van de hel naar de hemel gegaan, jij hebt haar laten zien hoe een fret een echt luilekker frettenleven moet hebben. :) Fijn dat er nog mensen zoals jij rond lopen Kimberley en hou ons op de hoogte hé want ik vind het echt een snoesje! :D
Afbeelding
Tibo en zijn wawa's, angels in heaven!!!

vanina
Berichten: 52
Lid geworden op: di aug 22, 2006 7:13 pm

Berichtdoor vanina » vr jun 22, 2007 9:45 am

amaai zeg, wat een verhaal....
Als die mensen fretten willen, dan moeten ze dan ook maar de verantwoordelijkheid en de kosten ervan dragen!!!!
Je hebt echt een hartje va goud, zorg gewoon dat ze dat beestje niet terug naar huis meenemen, anders zal het echt een verwaarloosd en wild diertje worden die geen liefde kent!!!
Het is nu nog niet te laat, aangezien ze er echt nog een pupje uitziet en de geur kan inderdaad wel komen aan het feit dat ze geslachtsrijp is...
Ik zou echt van me laten afbijten, hoor meid... Het gaat tenslotte om onze dierbare fretseltjes, he???
Wish you good luck

Gebruikersavatar
fretsel
Berichten: 59
Lid geworden op: ma jan 23, 2006 8:42 pm

Berichtdoor fretsel » zo jun 24, 2007 6:27 pm

Spijtig genoeg zijn er veel mensen dat zo met hun fretjes omgaan.
Het is te hopen dat jij het kan nemen dan heeft weer een fretje een goede thuis
het kan best zijn dat het fretje bij jou niet weg wilt omwille van je goede
zorg maar ook voor haar vriendjes( jou 2 rammetjes) :)
ik wens u alvast veel geluk ermee :D
Groetjes van Samantha, Dieuwert, Lily-Rose en Kevin

Slaapzacht mijn kleine schatten :
Chukie[21-02-2008]- Fretientje[13-01-2010]- Kiana[11-04-2010]- Ice[11-05-2010]- Baileys[21-05-2010]

Gebruikersavatar
weazel
Donateur
Donateur
Berichten: 443
Lid geworden op: di jan 17, 2006 4:59 pm

Berichtdoor weazel » di jun 26, 2007 10:38 pm

Reynaert ,
Mischien kan je die mensen wel zeggen dat Maya "ontsnapt" is ?

Een leugentje om bestwil , maar van levensbelang voor Maya .

Hoop dat Maya gelukkig word ;)
Van over de regenboogbrug ,ver weg en toch zo dichtbij ; Mickey , Fleurtje , Picko, Saddaki , Lotje , Sissi , ons Fientje en een beetje van mezelf . . . .

Gebruikersavatar
Margiet
Moderator / Donateur
Moderator / Donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: wo jan 18, 2006 11:08 pm
Taak: Opvang- & eventverantwoordelijke

Berichtdoor Margiet » wo jun 27, 2007 10:54 am

Sorry als ik iets "verkeerds" voorstel hé, maar al gedacht aan haar snel te laten chippen??? Daarvoor kan je mits enige overtuiging dat het dringend is vandaag nog bij je dierenarts terecht en ze is terzelfdertijd "bewezen" van jou!!! Van zodra de chip op jouw naam staat ben jij de eigenaar van dat spookje. Je kan altijd nog vertellen dat je dat gedaan hebt omdat je schrik had dat ze weg zou lopen, omdat ze uitbraakplannen had de laatste dagen. Je kan hen dan langs je neus voorstellen om haar bij jou te laten, laat Maya op dat moment maar eens goed bezig met bijten en happen en als ze het dan idd te duur vinden om haar te laten castreren enzo zullen ze je zelf wel zeggen dat je haar mag "houden". Moest dat nog niet spontaan gebeuren kan je nog afkomen met "sorry, ze is van mij, hoor". Mss niet bepaald de meest lieve en tactvolle manier, maar als er verder niet goed gezorgd wordt voor Maya vind ik het nog veel erger. Veel succes!!
Afbeelding


Terug naar “Opvoeding, Huisvesting, Verzorging....”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten